Diablo 3 Konstigt Lagg

Permalänk
Medlem

Diablo 3 Konstigt Lagg

Hej.

Får ofta väldigt dålig Fps i Diablo 3 som många andra.
Jag kan stå idle i staden och ligga på 14Fps konstant, dock ibland ligger jag runt 70-100Fps.

Förstår inte vad som är fel när datorn bestämmer sig för att ligga på 17Fps.

Märkte dock idag att om jag tex klickar på win tangenten sedan scrollar ingame för att gå med gubben ligger Fps'n alltid över 100 men så fort jag klickar med musen så att man tabbas in i diablo 3 skiter sig fps'n.

Låter som att datorn prioriterar det som körs i bakrunden wtf :S

Någon med samma problem eller vet en lösning plz help.

Sitter på en i7,gtx780classified,8gbram,ssd så datorn ska palla lätt.

kör ju Starwars Battlke Front på 2560-1440 allt på high utan lagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F7um:

Hej.

Får ofta väldigt dålig Fps i Diablo 3 som många andra.
Jag kan stå idle i staden och ligga på 14Fps konstant, dock ibland ligger jag runt 70-100Fps.

Förstår inte vad som är fel när datorn bestämmer sig för att ligga på 17Fps.

Märkte dock idag att om jag tex klickar på win tangenten sedan scrollar ingame för att gå med gubben ligger Fps'n alltid över 100 men så fort jag klickar med musen så att man tabbas in i diablo 3 skiter sig fps'n.

Låter som att datorn prioriterar det som körs i bakrunden wtf :S

Någon med samma problem eller vet en lösning plz help.

Sitter på en i7,gtx780classified,8gbram,ssd så datorn ska palla lätt.

kör ju Starwars Battlke Front på 2560-1440 allt på high utan lagg.

Vilken är din ordinarie FPS? Kändes som att det inte fullt gick fram. Jag har aldrig märkt av lagg i det spelet och jag har spelat 700+ timmar. Det är klart att spelet kommer bete sig annorlunda när den inte är i primär fokus i ditt operativ, alltså när du tabbar ur och har den i fullscreen-window, då kommer den såklart dra mindre. Men visa gärna om du kan vad det är mer konkret du menar. Jag förstår långt in i ditt problem men det känns ändå vagt beskrivet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40