Permalänk
Medlem

Tips på nytt spel headset

Behöver tips på headset som funkar till både pc och ps4.
Ljud för musik o film är inte så viktigt då det mest ska användas för spel.

Kollade på SteelSeries Siberia Elite Prism men då ska tydligen inte 7.1 ljudet funka på ps4?
Budget max 2000:-

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Köpte mig nyligen ett par HyperX Cloud II och kan inget annat än rekommendera detta headset. Ljudet är alldeles utmärkt, och headsettet sitter oerhört skönt på skallen. Det funkar perfekt både till PS4 och PC, och mikrofonen gör sitt jobb väl samt tar bort mycket bakgrundsljud. Du kan dessutom ta bort den om du vill ta med dig lurarna när du är ute och reser. Den robusta aluminium-ramen gör att Cloud II känns riktigt hållbart, och USB-ljudkortet du får med ger dig möjligheten att smidigt sänka och höja volymen på både mikrofonen och hörlurarna, samt trycka på eller av 7.1-surround. Det är även enligt mig grymt snyggt och finns i en mängd olika färger (själv kör jag med Gun Metal-varianten, mest stilren i mitt tycke).
HyperX Cloud II

Allt det för under tusingen är svårt att konkurrera med i mitt tycke. Då kan du lägga resterande av din budget på något annat :).

Dessvärre stödjer ju inte PS4 7.1-surround, så du kommer inte kunna få det med något headset.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk

Jag har haft ett Logitech G930 i snart ett år nu och jag kan med säkerhet rekommendera detta headset.

G930 Har en ganska saftig prislapp i de flesta Svenska butiker, jag beställde därför ett nytt från ebay vilket kostar ca 30% av vad G930 kostar i Sverige. Detta gör det till ett väldigt prisvärt headset imo.

Orkar du vänta 2-3 veckor på frakten från ebay tycker jag detta är en toppaffär!

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Köpte mig nyligen ett par HyperX Cloud II och kan inget annat än rekommendera detta headset. Ljudet är alldeles utmärkt, och headsettet sitter oerhört skönt på skallen. Det funkar perfekt både till PS4 och PC, och du kan ta bort micken om du vill ta med dig lurarna när du är ute och reser. Den robusta aluminium-ramen gör desstuom att det känns riktigt hållbart, och USB-ljudkortet du får med ger dig möjligheten att smidigt sänka och höja volymen på både mikrofonen och hörlurarna, samt trycka på eller av 7.1-surround. Det är även enligt mig grymt snyggt och finns i en mängd olika färger (själv kör jag med Gun Metal-varianten, mest stilren i mitt tycke).
HyperX Cloud II

Allt det för under tusingen är svårt att konkurrera med i mitt tycke. Då kan du lägga resterande av din budget på något annat :).

Dessvärre stödjer ju inte PS4 7.1-surround, så du kommer inte kunna få det med något headset.

Polaren köpte detta också, väldigt fantastisk för det priset. Själv kanske jag skulle gå för Gen 1 av den, då jag inte gillar usb ^^

Permalänk
Medlem

Jag har ett Sennheiser PC 360 som jag är grymt nöjd med! Efterföljarn är Sennheiser Game ZERO har jag för mig. Jag gillar inte när man kör usbljudkort så den har två 3.5mm pluggar för ljud och mic. Volymkontroller på sidan på högerluren. Grymt ljud och bra mic.

Jag har även ett HyperX Cloud som jag använder på jobbet men jag tycker nog mitt sennheiser är lite vassare ljudmässigt och framförallt miccen.

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Medlem

@Reyintaz: Hehe, det kan du ju göra :). Ska vara samma byggkvalitet så. Jo, det är mycket lur för pengarna, speciellt när man får lädermuffar samt utbytbara tygmuffar på köpet. Inte många headset i den prisklassen som har en aluminiumram heller. Riktigt skönt att slippa all knakande plast jag hade på mina Vengeance 2100-lurar. Var också missnöjd med att jag inte kunde stänga av 7.1-surround på de lurarna, vilket gjorde att jag fick byta till stereo-lurar när jag ville lyssna på musik. Nu behöver jag bara klicka på en knapp.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk

köp inte logitech g930 alldeles för dyrt och för plastigt, mina gick sönder i byglen har fått tejpa det, hade nog rekomenderat hyper x som föreslagits innan ser sjukt bra, gillar att det inte är så plastigt;D

funkar det inte o köpa sånna konsol hörlurar typ turtelbeach ? finns väl 7.1:)

Permalänk

@trebrecks:

G930 Är för dyrt, så du föreslår ett dyrare headset? (Hyper X II 939kr på komplett, G930 750kr på Ebay)

It doesn't make sense!

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

Har inte testat det själv eller vet om det är bra eller inte men MSI verkar ha släppt ett lite billigare headset (MSI DS502) om man har tajt budget.

Mer info här : http://www.guru3d.com/news-story/msi-launches-ds502-7-1-gamin...
Finns bara på Proshop : https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/GAMING-Headset-DS502...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

@Whitesound: http://www.inet.se/produkt/6606649/logitech-g930#/moreinfo här kostar dom mkt http://www.inet.se/produkt/6607439/hyperx-cloud-ii#/specs o de lite mindre.. annars finns de konsol hörlurar på elgiganten som funkar för både pc o ps4. dock vet ja inte om de gäller med 7.1 ljud du får fråga:)

Permalänk

@trebrecks:

Varför skulle man välja att köpa hörlurarna på det dyra stället? Wtf

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk

@Whitesound: tänkte inte på att det fanns ebay klumpigt av mig, men om du får de flör de priset så köp dom om du vill sitter bra å lätt på huvet o skönt om man har glasögon med, enda negativa är att de är plastiga, lite dålig räckvidd om man bor i betong lägenhet lr dylikt,

Permalänk
Medlem

Vart hyperX Cloud II, verkade väldigt prisvärd.
Hade ett par Logitech g35 sen tidigare men dom sprack i ena fästet rätt snabbt, så vet inte hur dom nyare är i kvalité

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket bra val :).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Utmärkt val, du blir inte missnöjd!

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med mitt val. Viktigt lättanvänt och fungerar utmärkt till allt jag använder det till. Sitter väldigt bekvämt, ljudet och kvalitén är bra. Pluspoäng på den långa kabeln

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Quinna:

Mycket nöjd med mitt val. Viktigt lättanvänt och fungerar utmärkt till allt jag använder det till. Sitter väldigt bekvämt, ljudet och kvalitén är bra. Pluspoäng på den långa kabeln

Skickades från m.sweclockers.com

Köpte du Cloud eller Cloud II? Jag är sugen på dom men är lite anti usb headset.