Iphone 5 laddar endast då den är urladdad.

Permalänk
Medlem

Iphone 5 laddar endast då den är urladdad.

Hejsan!

Har ett problem. Min telefon laddar endast då den är avstängd. Skulle det finnas batteri kvar på telefonen och jag börjar ladda den så sätts den på direkt och slutar ladda. Med andra ord måste jag använda mobilen tills den dör varje gång för att ladda upp batteriet till 100%. Jag har använt olika laddare, anslutit i både dator och i vägg men utan förändring. Vid anslutning till datorn så fås ingen respons i överhuvudtaget. Försökt läsa runt lite på internet och troligtvis är problemet att jag använt mig av en laddare som inte är gjord av apple. Har dock köpt en ny appleladdare men det har inte löst problemet.

Saker jag har försökt:
Ansluta i DFU-mode men får fortfarande ingen kontakt till datorn ändå.
Byta laddare.
Nollställa telefonen.
Gjort "Hard Reset" (hemknappen + "Sleep/Wake"knappen i 10sek).

Batteriet byttes för ett år sedan så det borde inte vara problemet. Laddningskontakten får kontakt när telefonen är avstängd men inte när den är påsatt, så antar att problemet inte ligger där heller.

Behöver helt enkelt hjälp med vad jag bör göra för att lösa mitt problem.

Permalänk
Medlem

Kontakta Apple supporten, alt stick in en nål/gem i kontakt hålet och rensa ur.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Kontakta Apple supporten, alt stick in en nål/gem i kontakt hålet och rensa ur.

Har gjort rent kontakten så det bör inte vara något problem. Har ingen Apple care så skulle få betala för hjälpen så det var därför jag vände mig hit först för att se om någon råkat ut för ett liknande problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade ett liknande problem med min fars iPhone 5S. Fick inte till det och gick till en mobilreparatör och bytte ut Lightning-uttaget. Sorry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av florp:

Hade ett liknande problem med min fars iPhone 5S. Fick inte till det och gick till en mobilreparatör och bytte ut Lightning-uttaget. Sorry.

Verkar som om det är lösningen.. Vad gick bytet på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla om din mobil täcks av utbytesprogrammet för viloknappen, du kanske får en ersättningsenhet då?

https://www.apple.com/se/support/iphone5-sleepwakebutton/

Vart byttes ditt batteri? Hos Apple?

Permalänk
Medlem

@Ronstad: Runt en 1000kr. Gick till iFon i Stockholm som har expressreparationer. Finns säkert billigare.

Permalänk

Spraya 5-56 på laddarens kontakt, låt det rinna av och sätt sedan i den och ta ur den flera gånger.
Spraya inte direkt i telefonen.

Eletronikrengöring funkar nog också.

Har funkat många gånger för mig, dock på olika androidtelefoner.
Där har felet dock varit att dom blivit väldigt varma vid laddning samt att dom dragit ur batteriet snabbt.

Visa signatur

.:bjorn