Eizo gör superslimmade Flexscan EV2750 med extra tunna skärmkanter

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Jag skulle vilja bjuda på mer detaljer än detta men jag har inte tillgång till modelnumret just nu. det var en ganska nyreleasad Samsung 26" pivotskärm (som egentligen bara var 25.5") som jag köpte år 2009.
5000 kr fick jag betala. Kanske lite överdrift dock att jag kallar den svindyr, men 24" skärmarna som samtidigt såldes för 2000-2500 kr på den tiden var hästlängder bättre bildmässigt än denna skärm. Jag fick betala ett ohyggligt högt pris i nedsatt bildkvalite för att jag nödvändigtvis skulle ha pivotfunktion, 16:10 och 26". Innan jag köpte den läste jag recensioner, och kanske 8 st var väldigt positiva, men det fanns 2 små bloggar jag även hann läsa där man varnade om problem ...Trodde dock inte att dessa 2 sketna bloggrecensioner skulle vara så verklighetsförankrade, men med facit i hand så var det just på dom som sanningen uttalades i klartext.

Fyfan vad jobbigt :/ kan ha varit så att det va en väldans gamble att antingen få en bra panel eller dålig :/

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Nu har jag som första privatperson i Norden lagt vantarna på en Flexscan EV2750! I vitt såklart. Älskar verkligen att den är så stilren.

Kan bara börja med att säga en sak. Det doftar kvalitet. Jag gick från att ha haft en gammal 24" Samsung SyncMaster P2450 och det är en fröjd att ha denna pärla framför sig. Faktumet att Ezio tillverkar i Tyskland och inte i Asien är kanske en anledning till att de har 5 års garanti och det motiverar ändå priset lite mer.

Har ännu inte hunnit testa skärmen i något spel, men bara dagligt användande och att se på film är avsevärt mycket mindre ansträngande för ögonen. Det sjuka är att jag märker stor skillnad, vilket jag inte trodde att jag skulle göra. Att den är Flicker-free och att det blåa ljuset begränsas är förmodligen anledningen bakom det.

Återkommer senare när jag har hunnit testa skärmen mer ingående!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daffy96:

Nu har jag som första privatperson i Norden lagt vantarna på en Flexscan EV2750! I vitt såklart. Älskar verkligen att den är så stilren.

Kan bara börja med att säga en sak. Det doftar kvalitet. Jag gick från att ha haft en gammal 24" Samsung SyncMaster P2450 och det är en fröjd att ha denna pärla framför sig. Faktumet att Ezio tillverkar i Tyskland och inte i Asien är kanske en anledning till att de har 5 års garanti och det motiverar ändå priset lite mer.

Har ännu inte hunnit testa skärmen i något spel, men bara dagligt användande och att se på film är avsevärt mycket mindre ansträngande för ögonen. Det sjuka är att jag märker stor skillnad, vilket jag inte trodde att jag skulle göra. Att den är Flicker-free och att det blåa ljuset begränsas är förmodligen anledningen bakom det.

Återkommer senare när jag har hunnit testa skärmen mer ingående!

Hej! Är inne på att köpa just denna skärmen, hur är din upplevelse änsålänge?

Permalänk
Medlem

@Dz2: Jag har tyvärr inte haft så mycket tid pga flytt och nytt jobb.

Men jag är toknöjd. Det fanns ingen annan skärm på marknaden som jag kunde tänka mig. Jag vet att den är mer tänkt till kontorsanvändning, men den slimmade designen och höga kvalitetskänslan fällde avgörandet. Ingen av alla FreeSync/G-Sync-skärmar med 144Hz osv är speciellt snygga.

Har hunnit spela lite CS:GO och jag kan inte klaga någonstans. Fick tips av en kompis att dra upp "Saturation" för att urskilja fiender lättare mot bakgrunden och JÄVLAR vilken skillnad. Nog för att spelet ser fult ut i det läget med så många klara färger, men det fyllde sitt syfte.

Testar vidare!

http://www.alphr.com/technology/1001586/eizo-flexscan-ev2750-...

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua