Hej,
Precis byggt en dator, som funkar felfritt än sålänge, förutom...
Jag har kopplat en USB-hub ( http://www.maxfps.se/usb-kablar/47d/ultimate-7-port-usb-hub ) till ett USB-uttag, och på usb-huben har jag kopplat mitt tangentbord och mus,
Problemet är att jag nu när ja spelat CS:GO lite så hör man ljudet av att usb kopplas ifrån, och nästan direkt efter hör man att USB ansluts igen. Bakgrundsbelysta tangentbordet slutar lysa så man måste trycka igång belysningen igen, och musen slutar fungera under denna korta stund, detta fel händer väldigt sällan ska man veta, kanske en gång varannan timme. Finns det något sätt att testa USB portar för att se om det finns nå glapp i dem? Vad tror ni kan va felet? Ska ja misstänka moderkortet direkt?
Jag tänkte att eftersom USB-huben är strömförsörjd separat borde väll den fortsätta hålla tangentbordet belyst även fast jag tappar kontakt med datorn? Är på jobbet nu och kan ju verkligen snabbt kolla det hemma sen, men är otålig och vill höra ideer redan nu för att sen sätta igång och felsöka när jag väl är hemma. Uppdaterar er såklart vad jag gjort och om problemet är löst.
gigabyte ga-z97x-gaming 3 är mitt moderkort, windows 10.
Otroligt tacksam för alla svar, ha de!