Permalänk

USB tappar kontakt då och då

Hej,

Precis byggt en dator, som funkar felfritt än sålänge, förutom...

Jag har kopplat en USB-hub ( http://www.maxfps.se/usb-kablar/47d/ultimate-7-port-usb-hub ) till ett USB-uttag, och på usb-huben har jag kopplat mitt tangentbord och mus,

Problemet är att jag nu när ja spelat CS:GO lite så hör man ljudet av att usb kopplas ifrån, och nästan direkt efter hör man att USB ansluts igen. Bakgrundsbelysta tangentbordet slutar lysa så man måste trycka igång belysningen igen, och musen slutar fungera under denna korta stund, detta fel händer väldigt sällan ska man veta, kanske en gång varannan timme. Finns det något sätt att testa USB portar för att se om det finns nå glapp i dem? Vad tror ni kan va felet? Ska ja misstänka moderkortet direkt?

Jag tänkte att eftersom USB-huben är strömförsörjd separat borde väll den fortsätta hålla tangentbordet belyst även fast jag tappar kontakt med datorn? Är på jobbet nu och kan ju verkligen snabbt kolla det hemma sen, men är otålig och vill höra ideer redan nu för att sen sätta igång och felsöka när jag väl är hemma. Uppdaterar er såklart vad jag gjort och om problemet är löst.

gigabyte ga-z97x-gaming 3 är mitt moderkort, windows 10.

Otroligt tacksam för alla svar, ha de!

Visa signatur

Intel Core i5-4690k med CM hyper tx3 / Gigabyte Z97 gaming 3 / ASUS GTX980 strix / Crucial Ballistix Sport 16gb / EVGA SuperNOVA G2 750W / Samsung 250gb evo / WD blue 2tb / Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd

Har du provat olika usb-portar på datorn?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Har hub:en egen strömförsörjning? USB 2 kan bara leverera 500 milliAmp. Räcker det?