Kan ej gå bakåt på inet.se med Google Chrome

Permalänk
Inet
Skrivet av Bopper:

Har provat Ctrl+F5, utan resultat. Tidigare gick det att backa, om man inte klickade på nån flik. Men nu går inte det heller?
Provade på en annan dator, som inte varit inne på inet.se tidigare och likadant på den... skumt...

Hm, vad kör du för browser när det inte fungerar? Testa starta incognito-läge för att vara helt säker på att cache är rensat.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hm, vad kör du för browser när det inte fungerar? Testa starta incognito-läge för att vara helt säker på att cache är rensat.

Jag kör Firefox 40.0.2 på en Windows 7-dator.
Provade "Nytt privat fönster" men likadant.
Jag kommer till: http://www.inet.se/produkt/3700154/hp-officejet-pro-x451dw#/m... och kan inte backa därifrån.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Inet
Skrivet av Bopper:

Jag kör Firefox 40.0.2 på en Windows 7-dator.
Provade "Nytt privat fönster" men likadant.
Jag kommer till: http://www.inet.se/produkt/3700154/hp-officejet-pro-x451dw#/m... och kan inte backa därifrån.

Hrm, fixen som vi publicerade verkar ha löst det buggen i IE/Chrome men börjat bråka med Firefox istället.. Vi tittar på det.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Tänkte först att det var en fjantig tråd, i och med att jag aldrig upplevt problemet och det låter snarare som ett webläsarfel än fel på hemsidan...
Men! Jag kan tydligen inte heller backa när jag väl klickat in mig på en produkt på er sida win7, firefox med adblock, om det gör någon skillnad...

Märkligt eftersom det har fungerat att gå "bakåt" tidigare

Permalänk
Medlem

Samma för mig i edge och ie.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inet
Skrivet av Storage Jar:

Samma för mig i edge och ie.

Det fungerar alltså *inte* för dig i både Edge och IE?

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet: Ja, är jag inne och pillar på flikarna går det inte att backa. Tycker iof inte att det gör något då ni har en bra meny. Går snabbt att komma tillbaka i alla fall.

Ed: Fungerar nu i både edge och ie efter jag varit inne på flikarna. Får dock backa ett steg för varje flik jag varit inne på. Kanske ska vara så. Oavsett tycker jag ni har den lättaste och bästa sidan

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Jag har haft samma problem under en ganska lång tid tillbaka, både jag och mina vänner.

Efter att ha klickat sig in på en produkt går det inte att backa, varken för mig i Firefox eller vännerna som använder Chrome. Tror det kan ha att göra med något JS på produktsidan, möjligen det som har att göra med "#/moreinfo" i slutet av URLen.

Provar man med NoScript addon så går det att backa efter man klickat sig in på en produkt.

Specifikt denna del av koden på webbsidan:

$(window).bind("hashchange", function (e) { if (window.location.hash === "") { window.location.hash = "#/moreinfo"; return; } ...

Permalänk
Medlem

Har samma problem, kan ej gå tillbaka i senaste Firefox.

Tar man Formel117 upptäckt vidare och skriver följande i konsolen på webläsaren (får trycka F12) så verkar det stämma.

$(window).unbind("hashchange")

Efter ha kört det, jag kan navigera bakåt igen i Firefox.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem här med Firefox 41.0.1

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Inet

Vi jobbar på en uppdaterad produktsida som förhoppningsvis kommer vara lanserad innan årskiftet. Då kommer det förhoppningsvis vara löst för alla browsers. Tills dess har vi inte med resurser att lägga på detta tyvärr.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

@Inet

Tack så mycket att ni har åtgärdat problemet - som tråden handlade om!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √