Blocks är modulär smart klocka på Kickstarter

Permalänk
Melding Plague

Blocks är modulär smart klocka på Kickstarter

Det blir modulärt med möjligheten att bygga på med valfri funktionalitet när Blocks sjösätter sin smarta klocka på Kickstarter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Folk kan ju inte ens hålla reda på sin laddsladd ska de då kunna hålla reda på en liten länk till sin klocka som ligger och skräpar i en låda.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Folk kan ju inte ens hålla reda på sin laddsladd ska de då kunna hålla reda på en liten länk till sin klocka som ligger och skräpar i en låda.

Laddsladd? Märkligt ord

Permalänk
Medlem

Känns som att jag skulle behöva batterier i hela länken med den hårdvaran.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Transformersklocka? Verkade bra i videon, får väl kolla tester sen.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Smal handled = färre features... Dags att lägga på sig 20kg.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Smal handled = färre features... Dags att lägga på sig 20kg.

Sätt den runt benet.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Moderator
Moderator

Kul koncept, undrar hur effektiv den kinetiska laddardelen är.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Inaktiv

Kul klocka.

Jag kan förstå att det kan vara superskoj att utveckla den, jag kan också förstå att folk kommer skänka pengar till klockan, men kommer den bli någon hit? Nej jag skulle inte tro det, jag själv har självklart en smartklocka skulle ej överleva utan en sådan. men de har några problem.
1. Batteritid.
2. Gränssnitt, både input och utput(liten skärm).
2. Komfort
Där alla dessa faktorer beror på att det är svårt att göra en kompakt klocka, bättre batteritid går enkelt fixa om man inte bryr sig om komforten etc. Att då istället göra klockan modulär kommer knappast förbättra dessa problem.

Sedan finns det andra störande saker som dock teknikutvecklingen snart fixar. T.ex.högt pris och dåligt programutbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Sätt den runt benet.

Kan också göra ett pannband

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Daark:

Kan också göra ett pannband

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte som bälte då vi en gång håller på

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Kan också göra ett pannband
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Typen_200:

Varför inte som bälte då vi en gång håller på

Om vi ska ta till sådana metoder så föreslår jag hängslen.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fire_Ice:

Om vi ska ta till sådana metoder så föreslår jag hängslen.

Och vill man vara riktigt säker på att aldrig få slut på batteri skaffar man både hängslen och livrem...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Kul klocka.

Jag kan förstå att det kan vara superskoj att utveckla den, jag kan också förstå att folk kommer skänka pengar till klockan, men kommer den bli någon hit? Nej jag skulle inte tro det, jag själv har självklart en smartklocka skulle ej överleva utan en sådan. men de har några problem.
1. Batteritid.
2. Gränssnitt, både input och utput(liten skärm).
2. Komfort
Där alla dessa faktorer beror på att det är svårt att göra en kompakt klocka, bättre batteritid går enkelt fixa om man inte bryr sig om komforten etc. Att då istället göra klockan modulär kommer knappast förbättra dessa problem.

Sedan finns det andra störande saker som dock teknikutvecklingen snart fixar. T.ex.högt pris och dåligt programutbud.

Håller med att jag tror det blir som apples watch... en kul grej. Kommer inte bli en hit. Men alla dessa klockor som är fyllda till brimmen med saker har ett problem gemensamt... batteri.

De anser att jag istället för att ha en tag för dörren, ställa in tempen i rummet via en enkel termostat ska gå runt och leta batteri länkar varannan dag?!?!
Jag tar hellre 5x mer batteritid och använder termostaten, eller gud förbjude, trycker på en knapp.

Sitter själv med en Pebble Steel, och är otroligt nöjd.
1+ veckas batteritid, är precis lagom, även om den gärna får vara längre. Att kunna se den enkelt både på natten, dagen och i fullt solljus... är ett KRAV för en klocka. Annars är det löjligt. E-papper är verkligen den bästa tekniken för detta, där den alltid kan vara igång.

Komforten för mig är bra på Pebble. Klockan väger väldigt lite och läderarmbandet sitter bra, är inte i vägen eller jobbig oavsett temperatur (än iaf) och det känns bra att veta att den tål vätska, regn mm utan problem då den är vattentät till 5 atm. De länkarna de har där kommer lätt börja bråka efter något år, när oxider, slitage och annat tar sin rätt. De flesta har troligen haft 3,5mm kontakter, USB kontakter eller liknande som alla glappar efter ett tag.

Vad vi faktiskt behöver är billigare smarta klockor, inte 10x mer överkomplicerade klockor. 2000kr+ är för högt för många, och det skulle behöva komma ner till runt 1000kr iaf, för samma sak. Problemet är att då måste tillverkare sluta ösa in skit i dem, och istället göra enkla, vettiga alternativ till den enda som verkar vara just genomtänkt, dvs Pepples steel.

Roliga är de säger att alla telefoner är typ likadana... ja du.. varför tror de att det är så? För att det är ett fungerande koncept kanske?!

Permalänk
Medlem

Ännu dummare än den modulära telefonen. Batteritiden lär ju vara usel på den där dessutom. Du kan inte kosta på dig modulära designer när det ska vara så utrymmespressat. att deras moduler tvingas in i armbandet visar ju på detta, just därför kommer telefonen vara klumpigare, sämre och dyrare än alternativen.

Själv väntar jag på en högupplöst uppföljare till pebble watch round. Kan man inte urskilja pixlar på ett par decimeters håll på en minutvisare är jag nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem

Man blir lite sugen, men kommer nog avvakta till jag får se på recensioner.
Känns även som att man behöver en hel del moduler för att få den att funka optimalt.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

Vad vi faktiskt behöver är billigare smarta klockor, inte 10x mer överkomplicerade klockor. 2000kr+ är för högt för många, och det skulle behöva komma ner till runt 1000kr iaf, för samma sak. Problemet är att då måste tillverkare sluta ösa in skit i dem, och istället göra enkla, vettiga alternativ till den enda som verkar vara just genomtänkt, dvs Pepples steel.

Pepples steel är helt klart en intressant klocka som passar många, jag själv kör med en Android wear och är halvnöjd, men tror att de en dag kommer att bli riktigt bra.
Angående batteritid så klarar min klocka 2 vanliga dagar och eftersom min telefon enbart klarar sig en dag, så laddar jag klockan varje dag samtidigt som mobilen. Detta är dessutom det allra bästa man kan göra för att bevara batteriet.

I framtiden tror jag dock mycket på trådlös laddning, vilket innebär att att man på kvällen kan lägga sin telefon och klocka på en viss plats som har en laddare som underlägg och man aldrig ens behöver tänka på att ens apparater behöver laddas, -mer än när man är ute och reser och har glömt laddaren. Men blir laddkontakterna standardiserade och de nya snabba laddarna med variabel spänning blir vanligare, så kan man snabbt ladda mobilen/klockan till 50% innan spänningen måste sänkas.

Så jag tror att både mer avancerade och enklare smartklockor är framtiden, där de inriktas för olika personer. Jag själv som är utvecklare, så är ett grundkrav att kunna utveckla mina egna appar till telefonen och styra det jag vill genom bland annat bluetooth.
Just nu går det få hyfsade bra smartklockor för strax över 2000kr och men när de blir ännu billigare så blir de vanligare.
Angående Pebbles så kostar Pebble Time Steel runt 3000kr, vilket för många är för mycket.

Permalänk
Medlem

Om inte varje modul klarar av minst ett halv dussin funktioner var så är detta riktigt ointressant. Som videon visar verkar varje modul ha 1-3 funktioner, så varje gång du vill göra något annat än att mäta din puls eller göra en gesture måste du gå till din lilla låda, ta loss din nuvarande modul och sätta på den andra modulen. Kan bli mycket bytande under en dag om man vill utforska många funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Laddsladd? Märkligt ord

tycker du en sladd man laddar med, laddsladd. Jag gillart!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Pepples steel är helt klart en intressant klocka som passar många, jag själv kör med en Android wear och är halvnöjd, men tror att de en dag kommer att bli riktigt bra.
Angående batteritid så klarar min klocka 2 vanliga dagar och eftersom min telefon enbart klarar sig en dag, så laddar jag klockan varje dag samtidigt som mobilen. Detta är dessutom det allra bästa man kan göra för att bevara batteriet.

I framtiden tror jag dock mycket på trådlös laddning, vilket innebär att att man på kvällen kan lägga sin telefon och klocka på en viss plats som har en laddare som underlägg och aldrig ens behöver tänka på att ens apparater behöver laddas, -mer än när man är ute och reser och har glömt laddaren. Men blir det standard och de nya snabba laddarna med variabel spänning blir vanligare, så kan man snabbt ladda mobilen/klockan till 50% innan spänningen måste sänkas.

Så jag tror att både mer avancerade och enklare smartklockor är framtiden, där de inriktas för olika personer. Jag själv som är utvecklare, så är ett grundkrav att kunna utveckla mina egna appar till telefonen och styra det jag vill genom bland annat bluetooth.
Just nu går det få hyfsade bra smartklockor för strax över 2000kr och men när de blir ännu billigare så blir de vanligare.
Angående Pebbles så kostar Pebble Time Steel runt 3000kr, vilket för många är för mycket.

Själv har jag 3-4 dagar på min smartphone i jobbet/privat med Wifi och bluetooth igång. Hade gärna velat ha mer, men 2 gånger i veckan brukar räcka oftast, utom om man ska iväg hela helgen.
Pebble klockan brukar ha ca 30% kvar efter en vecka, vilket är fullt okej Bara att slänga den på laddning på söndagen, och den laddas på typ 1-2 timmar. Jag behöver inte ens ta av den, utan kan sitta och jobba vid datorn och ha magnetladdaren inkopplad bara.

Oh btw, du bör nog läsa på lite när det gäller vad som är bättre för Li-batteriet. Det ska inte djupurladdas, sant, men det slits på antalet laddningar också.
Så om du laddar varje dag, istället för varannan, så förkortar du livslängden rätt kraftigt. De har typ 300-500 laddningar beroende på kvalitet, innan de tappar effekt fort. Det är 1 ynka år, med laddning varje dag, medan för mig är det ca 300 veckor, eller 6 år. Det är betydligt mer optimalt med tanke på att det självförstörs på ca 5-7 år ändå även om man inte använder det.

Är jag bara borta en helg så har jag sällan laddare med mig, utom nödladdaren i väskan som jag brukar ha med oavsett. Är i mina ögon mer irriterande än folk som ska springa runt med laddare och leta 230V uttag till allt för deras saker inte kan laddas normalt hemma.

Tycker energieffektivitet borde vara prio 1 i allt från laptop till smartklocka, sen får man jobba därefter. Ingen poäng med 20 funktioner du inte kan använda för att batteriet inte orkar, det är bara bortkastad utvecklingstid. Ta då 5 funktioner, och se till att de är optimala och energieffektiva istället. Detta är något jag hoppas att utvecklare börjar tänka mer på... då det blir en bättre produkt.

Sen kan jag både förstå och hålla med dig att det behövs både mer avancerade och enklare version av dessa klockor. Men en smart klocka enligt mig är inte smartare för att man trycker in 10x mer funktioner i den, utan smartart för att den är en smart lösning som ska förenkla vardagen.
Sen är det lite fel imho att kalla något en klocka om den inte fungerar som en, dvs skärmen ska alltid vara på, och den ska kunna läsas av när som helst, precis som alla vanliga klockor. Sen är där en del som absolut måste ha lite fler funktioner, men då lär de också kosta mer, men de bör ju ändå behålla grundfunktionen av en klocka. Annars kan man lika gärna köpa en Fallout 4 collection edition och sätta sin smartphone på armen...

Pebbles nya är dyr, vet. Jag vill byta till en Time Steel, men det får vänta till priset är lite mer vettigt. Jag är som sagt nöjd med den jag har, så den kommer få användas tills den dagen jag hittar en värdig ersättare.

Jag tittade på Andoid wear också, men de föll på lite olika saker för mig, bla batteritiden och väldigt få av klockorna kändes genomtänkta på samma sätt och saknade "alltid på" funktion utan att totalt tömma batteriet. En del är dock väldigt snygga.

Permalänk
Medlem

Kan inte riktigt förstå batterihysterin, jag kan iallafall inte använda prylarna när jag sover, har extremt sällan gjort inlägg på fb, laddat upp foto på instagram eller skickat mail när jag sover.

Jag har idag Iphone 6 och en Apple Watch, båda dessa klarar 2 dagar utan problem, jag vill inte ha sämre produkter för att slippa ladda den varje natt, givetvis ska de klara 1 dag lätt för att slippa problem, men mer behövs inte, det blir en grej som blir trevlig i framtiden men bättre batteriteknik!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Själv har jag 3-4 dagar på min smartphone i jobbet/privat med Wifi och bluetooth igång. Hade gärna velat ha mer, men 2 gånger i veckan brukar räcka oftast, utom om man ska iväg hela helgen.

Vad för telefon har du? Får aldrig ut mer än ett dygn på min S4 lollipop med wifi och bluetooth igång även med obefintlig användning. Dock har jag väldigt många appar, men inte för att dom körs i bakgrunden eller syns på batteri statistiken.

Permalänk
Inaktiv

@Brallor: Man kan argumentera vilken klocka som är bäst att köpa. Det finns Android, Tizen, iWatch, Pebble och sedan alla sportklockor som inte har dåliga funktioner. Du är väldigt mycket för Pebble, jag själv är mer osäker men valde Android eftersom de har störst utvecklingscommunity.
Jag tvekade dock emot Tizen som samsung ofta förespråkar och det blir intressant att se vilken som vinner i framtiden, jag vill att funktioner som buss och tågtabeller etc ska visas på klockan och vilka modeller kommer få detta? Knappast inte alla.

Angående laddningar så räknar de väl antal full-laddningar? Liksom varenda laptop och mobil som jag har haft på senare år har jag använt batteriet och sedan laddat det dagligen och batteriet har hållit i ca 3 år för alla. Efter 3 år så har jag självklart bytt klocka, även om batteriet är enkelt att byta på min mobil.

Jag själv ser som sagt laddproblemet inte som något större besvärande då jag ändå måste stoppa i min telefon samtidigt. -Det hade dock varit gött att enbart kunna ladda båda en gång i veckan, men som jag tidigare skrev angående trådlös laddning, så kan det leda till att man i framtiden inte tänker på att man laddar batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallor:

Kan inte riktigt förstå batterihysterin, jag kan iallafall inte använda prylarna när jag sover, har extremt sällan gjort inlägg på fb, laddat upp foto på instagram eller skickat mail när jag sover.

Det är inte alltid man har tillgång till ström, friluftsmänniskor exempelvis. Men går det att ladda batterierna via USB så löser man ju det enkelt med en solfångare.

Själv tycker jag den ser alldeles för klumpig ut. Men den hade ett bra pris!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Beställt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenpa:

Vad för telefon har du? Får aldrig ut mer än ett dygn på min S4 lollipop med wifi och bluetooth igång även med obefintlig användning. Dock har jag väldigt många appar, men inte för att dom körs i bakgrunden eller syns på batteri statistiken.

Samsung Galaxy SII med 2000mah batteriet och Android 5.1.1 Lollipop med custom optimerad ROM. Hade faktiskt 2-3 dagar med original 1650 (tror jag det var) batteriet.

Den är arbetsmobil, MEX och igång dagarna runt, med lite små appar som brandvägg, väder och kalender (planerar både jobb och privat, som påminner via klockan och annat), Wifi och bluetooth (till Pebble klockan och bilen). Skärmen satt på auto och 2min timeout (jag stänger den ofta snabbare manuellt dock). Får samtal stup i kvarten på jobbet och ibland tar jag det i fasta telefonen, ibland i mobilen (om jag är ute o springer). Ibland kollar jag mejlen via den också (webmail), men ofta gör jag hellre det på platta eller datorn. Brukar få ta lite enkla bilder för att kunna ha grund till faktureringar nån gång i veckan.
I övrigt är inget speciellt inställt eller gjort.

Laddade nu igår kväll, senaste innan var lördags kväll, men den hade typ 20%+ kvar igår enligt mätaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Samsung Galaxy SII med 2000mah batteriet och Android 5.1.1 Lollipop med custom optimerad ROM.

Aha, nästa fråga då. Vad är det för ROM? Med lite tur har utvecklaren gjort något liknande för flera galaxy telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenpa:

Aha, nästa fråga då. Vad är det för ROM? Med lite tur har utvecklaren gjort något liknande för flera galaxy telefoner.

Vill minnas det är denna sida jag hittade:
http://galaxys2root.com/galaxy-s2-roms/resurrection-remix-rom...
Finns både video och guider, länkar och filer samlat. Vissa ställen står det med kitkat 4.4, men det spelar ingen roll, utan principen är samma. Flasha recovery, rensa allt som går, flasha med ny Android.

Notera att jag är novis på Andoid mods, men även jag lyckades med det.

Där är nyare builds än min, bla en som rättade till en lite bugg. Jag har bara inte haft tid att byta upp den. De släpper nya rätt ofta (de har tex redan släppt 2 nya bara i oktober till min )
http://forum.resurrectionremix.com/index.php?PHPSESSID=prtsik... (finns till många telefoner, inkl Samsung S4 (både I9500 och I9505).

Nackdelen med dessa custom är ju att man ibland får buggar, och även om de rättas till relativt snabbt så måste man ju ofta "börja om", så det är värt att läsa sig till ev kända fel eller info om versionen man tar ner, då senaste kanske inte är den mest stabila. Men helt ärligt är jag imponerad hur bra det fungerar, och det är en bra version XDA på Resurrection har gjort.

Enklaste är att lägga in allt in den via SDkort eller telefonens minne. Installationen tar ett tag, då den ska optimera en hel del, och det är viktigt att man iaf första gången rensar all cache/data osv, för annars riskerar man få buggar eller värre (min havererade delvis i installeringen för jag glömde det, men det gick bra efter rensning).

Kan notera att min var software brickad redan när jag började, så jag hade typ "inget att förlora", och det var lite utmaning att hitta original recovery (när den låste sig) och gammal Odin, men även det gick bra. När sen recovery var inne så var det enkelt.

Permalänk
Medlem

though he was about to say "lets kick start this motherf_cker together!"

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brallor:

Kan inte riktigt förstå batterihysterin, jag kan iallafall inte använda prylarna när jag sover, har extremt sällan gjort inlägg på fb, laddat upp foto på instagram eller skickat mail när jag sover.

Jag har idag Iphone 6 och en Apple Watch, båda dessa klarar 2 dagar utan problem, jag vill inte ha sämre produkter för att slippa ladda den varje natt, givetvis ska de klara 1 dag lätt för att slippa problem, men mer behövs inte, det blir en grej som blir trevlig i framtiden men bättre batteriteknik!

Jag kör också iPhone 6 och som jag använder den så är det 50/50 om den klarar hela dagen. Men jag gnäller inte, det är lätt gjort att ha den på laddning. Och inget problem att ladda varje natt, den använder jag ju inte ändå på natten.
Men jag har valt att inte köpa Watch delvis för brist på batteritid, för klockan vill jag visst använda på natten. En mindre viktig, men väldigt användbar funktion är att jag använder bakgrundsbelysningen som 'nattlampa' i princip varje natt när min lilla son vaknar och jag behöver hitta napp / lägga rätt honom osv. Klockan mäter hur jag rör mig på natten så jag vet när och hur länge sonen varit vaken. Klockan väcker mig på morgonen med vibrationsalarm på armen som inte väcker frun som telefonen gör.
Inte livsviktiga funktioner, men nu efter jag vant mig så skulle jag ha svårt att köpa något som inte jag kan ha på armen dygnet runt. Jag laddar klockan (Garmin 920xt) ett par timmar på eftermiddagen varannan helg..

Skickades från m.sweclockers.com