Permalänk

Chassi för vattenkylning

Nån som har tipps på bra chassi för vattenkylning gärna tyst också krunt 1000:-
Ska rymmas minst 2st 240mm radiatorer
Har kollat på ett fractal design r5 skulle ett sånt funka tror ni??

Permalänk
Medlem

@little_fraz: Spana in Fractal Design Define S. Som resten av Define-serien fast anpassad för radiatorer.

Permalänk
Medlem

define s eller enthoo pro skulle jag säga

Permalänk

@little_fraz:

Har Enthoo Pro det funkar bra för mig med plats för radiatorer 360+240.

Permalänk

Enthoo pro blir lite för högt har tyvärr inte så mycket med plats.
Men ett enthoo pro m vad rymms det för radiatorer i ett sånt.
Eller är ett defines s bättre då...

Permalänk
Permalänk

Båda ser ut att passa riktigt bra. Men vilket är tystast av dom 2
Och bästa köpet skulle ni tro??

Permalänk

Define S är till viss del ljudisolerat vilket Enthoo Pro M inte verkar vara. Däremot är det ju inte chassit i sig som låter, utan komponenterna inuti. Väljer du bra/tysta komponenter kommer datorn bli tyst oavsett ljudisolering eller inte

Funktionsmässigt skulle jag nog säga att Define S är det bättre valet trots att båda är ganska likvärdiga. Define S har t.ex stöd för 420 radiator i toppen vilket Entoo Pro M inte har, trots att lådorna är ungefär lika stora.

Har själv ett Define S som jag byggt vattenkylning i så om du har några frågor så är det bara att fråga på

Visa signatur

| 5820K @ 4Ghz | Asus Strix X99 | KFA2 1080 EXOC | HyperX 16GB | Asus Xonar U7 | RM750x | Fractal Design Define S | custom loop 420+280 |

Permalänk

är inne på ett define s
men läste att radiatorn får vara max 55mm stämmer det eller??

Skrivet av PsychoPutte:

Define S är till viss del ljudisolerat vilket Enthoo Pro M inte verkar vara. Däremot är det ju inte chassit i sig som låter, utan komponenterna inuti. Väljer du bra/tysta komponenter kommer datorn bli tyst oavsett ljudisolering eller inte

Funktionsmässigt skulle jag nog säga att Define S är det bättre valet trots att båda är ganska likvärdiga. Define S har t.ex stöd för 420 radiator i toppen vilket Entoo Pro M inte har, trots att lådorna är ungefär lika stora.

Har själv ett Define S som jag byggt vattenkylning i så om du har några frågor så är det bara att fråga på

Permalänk
Skrivet av little_fraz:

är inne på ett define s
men läste att radiatorn får vara max 55mm stämmer det eller??

Ja, 55mm med fläkt inkluderat i toppen om du kör på t.ex 420 (140mm fläktar). Om du däremot kör med t.ex 360 (120mm fläktar) i toppen kommer radiatorn vara förskjuten och inte längre ivägen för moderkortet vilket innebär att du i stort sett kan ha vilken tjocklek som helst.

I framdelen av chassit är det inga direkta begränsningar för radiatorer, enda man egentligen bör tänka på är att inte köpa för långt grafikkort och för tjock radiator för annars kan de krocka men det är vid extremfall.

Däremot fungerar inte 420 + 360 i chassit utan viss modifikation. För min del så krockade 360n med 420ns fläkt vilket gjorde att jag fick kapa hål i chassit där 360n fick skjutas ner några centimeter.

Visa signatur

| 5820K @ 4Ghz | Asus Strix X99 | KFA2 1080 EXOC | HyperX 16GB | Asus Xonar U7 | RM750x | Fractal Design Define S | custom loop 420+280 |

Permalänk

såg det sen att det gällde 280 och 420.
var och köpte mig ett sånt chassi nu
bara börja bygga i det då.
tackar för hjälpen