Förslag på spel, lika Uncharted och Tomb Raider

Permalänk
Medlem

Förslag på spel, lika Uncharted och Tomb Raider

Tjenare!

Har precis fått lite tid för att spela igen och avslutade precis det senaste Tomb Raider. Någon som har förslag på spel som är lika Tomb Raider eller Uncharted serien, älskade även Last of us,

Nu har jag dock bara tillgång till PC så inga ps titlar fungerar.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Svår fråga. Finns inga spel som är precis som Tomb Raider och Uncharted (förutom skamlösa lågbudget-ripoffs) till pc. Men jag skulle tro att du skulle gilla Assassins Creed: Black Flag om du inte testat det. Skön piratig stämning och känsla av äventyr. Liknande sätt att ta sig fram på byggnader osv. Assassins Creed är mer open world jämfört med Tom Raider och Uncharted som är väldigt styrt.

Far Cry 3 också om du gillade fast-på-en-ö-med-massa-bad-guys premissen. Är ett FPS dock.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Lego Master

Just Cause 2 har jag haft väldigt roligt med, men det är ju extremt open world, och storyn blir egentligen sekundär till att bara yra runt och förstöra så mycket som möjligt för diktatorn som styr stället.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderjo4:

Tjenare!

Har precis fått lite tid för att spela igen och avslutade precis det senaste Tomb Raider. Någon som har förslag på spel som är lika Tomb Raider eller Uncharted serien, älskade även Last of us,

Nu har jag dock bara tillgång till PC så inga ps titlar fungerar.

Tack på förhand.

Utveckla vad det var du gillade med spelen så blir det lättare att rekommendera något.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

@BostonGurkan: Tack när jag loggade in på steam i morse så var AC: black flag på rea, så det fick bli det Helt ok spel än så länge! tack för tipset!

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: Tack, redan spelat genom det för en jäkla massa år sedan.

Permalänk
Medlem

Har inte haft nöjet att spela Uncharted och The last of us men metal gear solid: phantom pain (inte spelat själv dock) och Call of Juarez: Bound in blood kanske? CoJ har en del år på nacken men jag minns att jag riktigt gillade storyn och cowboysare älskar väl alla? Det är ett första person dock :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@anderjo4: Ja, jag såg de. Tänkte t.o.m. gå in i tråden och tipsa om rean nu.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Tjenare, jag har fått ett tips, så jag är redan nöjd