Fanatecs rattar, Porsche-modellerna

Permalänk

Fanatecs rattar, Porsche-modellerna

Hej,

Är Fanatecs rattar (alltså de i ett komplett paket, Porsche-rattarna) i grunden desamma? Är det mestadels kosmetiska skillnader, material på ratten osv, mellan till exempel GT3, GT2, 911 Turbo? Jag vet ju att vissa modeller är en del år äldre men behöver det betyda att de är så mycket sämre rent mekaniskt?

Har lite svårt att orientera mig på begagnatmarknaden vad gäller om en viss ratt är prisvärd eller inte samt jämförelse mellan modellerna.

Permalänk
Medlem

Jag har hållit mig med lite avstånd från fanatec då jag inte heller förstår riktigt och hur skillnaden är och i vilken prisklass och kvalitet just den ratten jag tittar på tillhör. Därför tittade jag bara på logitech och thrustmaster och valde en thrustmaster t300rs och ska köpa nya pedaler och växelspak (troligtvis) när de är i lager igen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag har hållit mig med lite avstånd från fanatec då jag inte heller förstår riktigt och hur skillnaden är och i vilken prisklass och kvalitet just den ratten jag tittar på tillhör. Därför tittade jag bara på logitech och thrustmaster och valde en thrustmaster t300rs och ska köpa nya pedaler och växelspak (troligtvis) när de är i lager igen

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2753504 TH8a

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ohh när jag kollade för en vecka sedan så var det typ ingen som hade det inne (både pedalerna och växelspaken) ska nog köpa så jag har den till efter tentan

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14