Vafan.. Köpte en sak ifrån Danmark men blev lite fel :D

Permalänk
Medlem

Vafan.. Köpte en sak ifrån Danmark men blev lite fel :D

Så jag såg detta på Sweclockers köptips tråden:
https://www.dustinhome.dk/product/5010825577/750-series

Så tänkte jag "Eh, varför inte! Antagligen blir det fixat men kanske inte"

Så gjorde jag en beställning, skrev in min adress men kunde inte välja land och tänkte "Det kanske posten kan se eftersom det är i EU eller något".

Well, gjorde beställningen och på min ordersbekräftelse så står det min svenska adress och sedan "Danmark"..

Några råd på vad man bör göra?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Normalpris 3099 och nu 306 du reagerade inte på det?
Kontakta dustin dk är ju en bra början kanske

Permalänk
Medlem

306 kr O.o
Köper fan direkt ^^

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av boyen89:

Normalpris 3099 och nu 306 du reagerade inte på det?
Kontakta dustin dk är ju en bra början kanske

Skrivet av FBGKimpan:

Så jag såg detta på Sweclockers köptips tråden:
https://www.dustinhome.dk/product/5010825577/750-series

Så tänkte jag "Eh, varför inte! Antagligen blir det fixat men kanske inte"

Så gjorde jag en beställning, skrev in min adress men kunde inte välja land och tänkte "Det kanske posten kan se eftersom det är i EU eller något".

Well, gjorde beställningen och på min ordersbekräftelse så står det min svenska adress och sedan "Danmark"..

Några råd på vad man bör göra?

NEJ DET GJORDE JAG INTE. JAG SKREV SÅ FÖR JAG TÄNKTE "DETTA MÅSTE STÅ I PLUTO DOLLAR"

Skrivet av Marreboy:

306 kr O.o
Köper fan direkt ^^

Jo men du kan inte ändra så det står Sverige Jag har redan dragit iväg ett mail till deras support och ska ringa på måndag kl 08 så får man se vad som händer.. Kanske fixar det så det skickas till Sverige eller så tar de bort min order

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nämnde de i tråden att detta gick? De borde väl veta om dom rekommenderade detta.

Permalänk
Medlem

Om du läser villkoren på deras hemsida, innan du beställer på ett pris som uppenbarligen är felmärkt, så står det tydligt att dom endast levererar till adresser inom Danmark.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

.........kontakta Dustin?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Otur.

3.1.2
Vi leverer ikke til oversøiske og udenlandske modtageradresser (inkl. Grønland og Færøerne).

https://www.dustinhome.dk/service/leveringsbetingelser

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

NEJ DET GJORDE JAG INTE. JAG SKREV SÅ FÖR JAG TÄNKTE "DETTA MÅSTE STÅ I PLUTO DOLLAR"

Jo men du kan inte ändra så det står Sverige Jag har redan dragit iväg ett mail till deras support och ska ringa på måndag kl 08 så får man se vad som händer.. Kanske fixar det så det skickas till Sverige eller så tar de bort min order

Varför då lägg en beställning? dustin lär inte skicka en vara, det är ju uppenbarligen en felbeställning

Permalänk
Medlem

Någonting säger mig att det råkade bli 90% rabatt istället för 10%
och att de inte kommer leverera.

Permalänk
Medlem

Om det hade gått hade jag köpt 8.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

.........kontakta Dustin?

Så kan man väl inte göra...

Permalänk
Medlem

Inte första ggn detta finns ute, var en PCIe SSD + 120GB intel SSD för 2000kr förut, ordinarie pris: 17000kr.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Hade ju varit smartare att beställa och hålla käften. Hade du gjort en deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrlMrt:

Hade ju varit smartare att beställa och hålla käften. Hade du gjort en deal.

Nej. Eftersom att det tydligt står "Danmark" på min beställning hade det aldrig ens skickat till Sverige.

Lite trigger happy och läste inte att de inte skickar till något annat än Danmark. Så lika bra att kontakta dem ASAP innan man får betala några avgifter eftersom de inte arbetar under helgen.

Får väl hoppas på det bästa

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrlMrt:

Hade ju varit smartare att beställa och hålla käften. Hade du gjort en deal.

Jaså? Men produkten hade ju inte kommit fram.

OT: Jobbigt med felmärkningar så man gör ett snabbt köp, men även den oturen att de inte ens levererar utomlands är ju pricken över i.et.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd

Inte mycket till moral. Hoppas lite att du får pröjsa frakten iaf

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Har med lagt en beställning och i min order står de bara min adress men varken Sverige eller danmark

Visa signatur

Mobo:ASRock X99M Killer mATX Gaming Processor:Intel i7 5820K@ 4.0Ghz + corsair Hydro H110. Ram:Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE. SSD x2 Raid 0:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB. GPU:ASUS GeForce GTX 980 HDMI 3xDP 4GB . Nätdel:EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär. Chassi:Corsair Carbide Air 240 Vit.

Permalänk
Medlem

Slog till på detta med. Men kan väl inte finnas någon möjlighet alls att dom skulle börja ta ut avgifter osv pga att dom inte skickar till Sverige? Då avbryter dom väl bara ordern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluesky1:

Slog till på detta med. Men kan väl inte finnas någon möjlighet alls att dom skulle börja ta ut avgifter osv pga att dom inte skickar till Sverige? Då avbryter dom väl bara ordern?

Eftersom ni försöker utnyttja något ni är fullt medvetna om är felaktigt vore det inte mer än rätt att ni fick betala en liten slant för det administrativa arbetet. Det enda som kommer hända är att ni får ett mail om att ordern är annulerad.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Eftersom ni försöker utnyttja något ni är fullt medvetna om är felaktigt vore det inte mer än rätt att ni fick betala en liten slant för det administrativa arbetet. Det enda som kommer hända är att ni får ett mail om att ordern är annulerad.

Håller inte med om det. Jag ser det omoraliska I att man kanske inte skall utnyttja vare sig hål I lagar eller testa att utnyttja felmärkta saker. MEN I detta är det fallet inte kundens fel, att någon på företaget har klantat sig med priserna.

Moraliska dileman I vardagen...
Lite som om ni parkerar en snabbis för att handla en dricka på 7-11 utan att slänga I pengar I mätaren, köpet tar lite längre än plannerat och på vägen ut ser ni parkeringsvakten 3 bilar längre ner på gatan. Stannar ni då för att ta böterna eller sätter ni er I bilen och kör därifrån och låtsas som om ni hade köpt en biljett?

Ni är på ICA, betalar, allt ser fint ut, när ni kommer hem ser ni på kvittot att ni betalt för 1kg morötter istället för 2 då kassörskan hade det stressigt. Går ni då tillbaka för att betala?

Visst det är ju rätt stora summor det handlar om, men det moraliska I det hela gör ingen skillnad på 20kr eller 3000kr, att "snylta" är att snylta, oavsett summan.

Tillhör du gruppen som stannar för böterna, går tillbaka med morötterna så är det bara ett stort kudos till er, grattis! Men jag måste även där säga att ni tillhör en liten klick av Sveriges befolkning som är så pass ärliga.

Tillhör man däremot en av dem andra, så kanske man inte skall klaga på när andra försöker utnyttja systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellwheels:

Håller inte med om det. Jag ser det omoraliska I att man kanske inte skall utnyttja vare sig hål I lagar eller testa att utnyttja felmärkta saker. MEN I detta är det fallet inte kundens fel, att någon på företaget har klantat sig med priserna.

Nej det är absolut inte kundens fel att varan är felaktigt prissatt. Däremot är det tveklöst kundens fel när denne väljer att utnyttja detta felaktiga pris för egen vinnings skull. Det senare är ett högst aktivt val där man är fullt medveten om att det man gör kommer drabba någon i andra änden, även om det bara rör sig om högst begränsat administrativt arbete.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nej det är absolut inte kundens fel att varan är felaktigt prissatt. Däremot är det tveklöst kundens fel när denne väljer att utnyttja detta felaktiga pris för egen vinnings skull. Det senare är ett högst aktivt val där man är fullt medveten om att det man gör kommer drabba någon i andra änden, även om det bara rör sig om högst begränsat administrativt arbete.

Det är exakt detta som hellwheels analogier handlar om här ovan men du valde att inte svara på dem? "Begränsat administrativt arbete" är ingen stor förlust för Dustin, precis som att din lokala ICA-handlar inte går i konkurs om du råkar hitta ett fel på kvittot till din favör.

/D

Permalänk
Medlem

Proxy-adress i Danmark, så är saken klar..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av psicotec:

Det är exakt detta som hellwheels analogier handlar om här ovan men du valde att inte svara på dem?

Ingen av de två beskrivna situationerna är jämförbara med den här uppkomna. De beskriver mer en generell attityd till moral.
I det första exemplet bryter man mot en bestämmelse direkt när man väljer att inte betala för parkeringen, man väger omaket att betala och kostnaden för parkeringen mot risken för att bli bötfälld och den ökade stress situationen skapar. Det är inget misstag någon annan begått som man aktivt väljer att utnyttja.
I det andra exemplet gör man inte heller där ett aktivt val, situationen är redan överspelad när misstaget är begånget och man hade aldrig någon intention att utnyttja någon annan. Personligen skulle jag (om jag mot förmodan över huvud taget skulle kolla på kvittot) vid nästa besök ha sagt någonting åt hållet "Ni tog lite för lite betalt för moråtterna senast, så jag lägger den slanten här." och lagt en tia i vad det nu är för insamligsbössa till välgörande ändamål de har i kassan.

För att ta ett exempel som i mitt tycke är bra mer relevant:
Du spankulerar på valfri väg strax bakom en person som fipplar med sin väska, du ser att personen tappar något utan att upptäcka det, du är inte mer än tio meter bakom så du ser direkt att det är en hundralapp. Du plockar upp den, går du ikapp personen och räcker över slanten eller stoppar du den i egen ficka?
Det är en situation där du har ett aktivt val att utnyttja eller åtgärda någon annans misstag, och du vet precis vem som drabbas av det första valet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Ingen av de två beskrivna situationerna är jämförbara med den här uppkomna. De beskriver mer en generell attityd till moral.
I det första exemplet bryter man mot en bestämmelse direkt när man väljer att inte betala för parkeringen, man väger omaket att betala och kostnaden för parkeringen mot risken för att bli bötfälld och den ökade stress situationen skapar. Det är inget misstag någon annan begått som man aktivt väljer att utnyttja.
I det andra exemplet gör man inte heller där ett aktivt val, situationen är redan överspelad när misstaget är begånget och man hade aldrig någon intention att utnyttja någon annan. Personligen skulle jag (om jag mot förmodan över huvud taget skulle kolla på kvittot) vid nästa besök ha sagt någonting åt hållet "Ni tog lite för lite betalt för moråtterna senast, så jag lägger den slanten här." och lagt en tia i vad det nu är för insamligsbössa till välgörande ändamål de har i kassan.

För att ta ett exempel som i mitt tycke är bra mer relevant:
Du spankulerar på valfri väg strax bakom en person som fipplar med sin väska, du ser att personen tappar något utan att upptäcka det, du är inte mer än tio meter bakom så du ser direkt att det är en hundralapp. Du plockar upp den, går du ikapp personen och räcker över slanten eller stoppar du den i egen ficka?
Det är en situation där du har ett aktivt val att utnyttja eller åtgärda någon annans misstag, och du vet precis vem som drabbas av det första valet.

Moral är inte svart eller vitt på det sätt som du vill framställa det. Om du jämför ditt exempel där okänd privatperson tappar en hundralapp vs. en order på det multinationella företaget Dustins webbplats så förstår du kanske att perspektiven inte linjerar.

Ändrat ordföljd
Permalänk
Medlem

Tur man jobbar i Danmark La en beställning på 2 stycken till jobbets adress så borde få mina, även om priset verkar misstänksamt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FBGKimpan:

Så jag såg detta på Sweclockers köptips tråden:
https://www.dustinhome.dk/product/5010825577/750-series
Så tänkte jag "Eh, varför inte! Antagligen blir det fixat men kanske inte"
Så gjorde jag en beställning, skrev in min adress men kunde inte välja land och tänkte "Det kanske posten kan se eftersom det är i EU eller något".
Well, gjorde beställningen och på min ordersbekräftelse så står det min svenska adress och sedan "Danmark"..
Några råd på vad man bör göra?

Dagens tips: Skriv att du vill hämta det i butiken istället sen åker du med Danmarks båten över dagen? 99:- här från götet just nu ^^

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av drexler:

Tur man jobbar i Danmark La en beställning på 2 stycken till jobbets adress så borde få mina, även om priset verkar misstänksamt.

Självklart kommer ni inte få några SSD:er till detta pris...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Priset är ändrat till ordinarie pris nu

Visa signatur

Mobo:ASRock X99M Killer mATX Gaming Processor:Intel i7 5820K@ 4.0Ghz + corsair Hydro H110. Ram:Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE. SSD x2 Raid 0:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB. GPU:ASUS GeForce GTX 980 HDMI 3xDP 4GB . Nätdel:EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär. Chassi:Corsair Carbide Air 240 Vit.