Permalänk
Medlem

Headsets för FPS

Hej. Jag tänker köpa nya headsets om ett par dagar. Och så tänkte jag fråga kunniga om vilka headsets/headset som är bra för mest fps spel (och LoL). Min nuvarande är razer kraken pro, har gillat den tills den vänstra inte funkade.

Jag tänkte på att skaffa den nya Logitech G633, men var lite tveksam om att G633 kanske inte var värt priset (1790kr).

Så kan ni snälla rekommendera ett par headsets som är bra för FPS spel och har en brusreducerande mik

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera g930. Bästa lurar jag ägt.

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90 alla dagar i veckan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Qpad QH-90 alla dagar i veckan!

Håller med!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Qpad QH-90 alla dagar i veckan!

Skrivet av Mange75:

Håller med!!!

Saken med QH-90 är att den inte har en brusreducerande mik

Permalänk
Medlem

@Jawkiwi: micken ska vara bland dom bättre. Rent och neutralt ljud, vad ska du med brusreducering till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jawkiwi:

Saken med QH-90 är att den inte har en brusreducerande mik

Brusreducerande mic? Vad ska du med det till? Spelar du in för studiokvalité?

Mikrofonen på QH-90 är bland den bästa jag haft, tog dock bort skummet som är just för att minska bruset och riktade den mot munnen istället.
Det är ett klart och bra ljud, mycket bättre än andra som jag pratar med varje dag som har produkter från steelseries / razer.
För priset är det helt klart värt, brukar reas ut kring 599-699kr.

Anledningen till att logitech är så dyrt, är väl för att det är ett trådlöst headset (som påverkar ljudkvalitén). Är det inget måste så skulle jag helt klart gått på antingen QH-90 (/Hyper X Cloud) eller ett par studio-lurar med en separat mikrofon(ModMic).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Brusreducerande mic? Vad ska du med det till? Spelar du in för studiokvalité?

Mikrofonen på QH-90 är bland den bästa jag haft, tog dock bort skummet som är just för att minska bruset och riktade den mot munnen istället.
Det är ett klart och bra ljud, mycket bättre än andra som jag pratar med varje dag som har produkter från steelseries / razer.
För priset är det helt klart värt, brukar reas ut kring 599-699kr.

Anledningen till att logitech är så dyrt, är väl för att det är ett trådlöst headset (som påverkar ljudkvalitén). Är det inget måste så skulle jag helt klart gått på antingen QH-90 (/Hyper X Cloud) eller ett par studio-lurar med en separat mikrofon(ModMic).

Tack för ditt svar.

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360 (3.5mm) eller Sennheiser PC363 (USB)