Permalänk
Inaktiv

Köpråd, prisvärd mus

Har senaste månaderna suttit med en mus som följde med gratis när jag köpte en laptopväska för 99kr (med andra ord helt värdelös). Tidigare haft SteelSeries Sensei RAW Rubberized som jag var ganska nöjd med, men byggkvaliten verkade inte vara den bästa. Innan dess kört med IntelliMouse 2.0 och sedan 3.0. Gillade dessa möss väldigt mycket men har på senare tid börjat fastna mer för clawgrip än palmgrip.

Söker en så prisvärd mus som möjligt -- under 500-lappen -- som gör jobbet väl. Grejjar med allt från gaming (FPS) till photoshop/videokompositering. Vill inte ha något jävla rymdskepp. Prioriterar hög precision följt av robust byggkvalite.

Vet inte om det spelar någon roll men kör med en typ 6 år gammal musmatta, QcK+ tror jag den heter, som börjar bli väldigt sliten. Kanske bör bytas ut? (mycket colaspill osv genom åren). Har också 2 olika tangentbord, en SteelSeries 6GV2 för spel och en Microsoft Natural 4000 för programmering/arbete.

Alla tips uppskattas!

Permalänk
Hjälpsam

Tror du bör kika på Steelseries Rival som ligger nära i handen jämfört med vad du verkar uppskatta och ligger ungefär i den prisklassen (beroende på deal etc).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Steelseries Rival, Alla dagar i veckan

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1168690 jag har denna och är väldigt nöjd. Väldigt skön i handen. Färglyset kan stängas av simpelt med programmet man får med.
Lycka till på mus letandet !

Visa signatur

Moderkort: MSI Z97-G43 GAMING, Minne: Kingston 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series, HDD1: Transcend ssd 250 Gb, HDD2: Hdd 500 Gb, CPU: I5 4460, GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB, Tangentbord: Func kb-460 (Mx brown), Mus: Roccat savu, Monitor: benq xl2411z, Nätagg: Be quiet kraft 600W.

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med övriga, frugan köpte en Rival tidigare och jag är rätt avis Den presterar riktigt bra / Bakke

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fluf:

Tror du bör kika på Steelseries Rival som ligger nära i handen jämfört med vad du verkar uppskatta och ligger ungefär i den prisklassen (beroende på deal etc).

Skrivet av Makaveli1:

Steelseries Rival, Alla dagar i veckan

Skrivet av KKay:

Jag måste hålla med övriga, frugan köpte en Rival tidigare och jag är rätt avis Den presterar riktigt bra / Bakke

Hur är byggkvalitén på Rival? Har ju som sagt haft Sensei RAW tidigare, och hade problem med att "plattan" som höll fast sensorn/linsen osv började glappa med nån ynka millimeter, men nog för att musen började "hoppa".

Permalänk
Medlem

Jag har kört med IE 3.0 sedan 6 år tillbaka men nu har jag köpt en Steelseries Rival.... Den är otroligt bra och skön!

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av galaxygunnar:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1168690 jag har denna och är väldigt nöjd. Väldigt skön i handen. Färglyset kan stängas av simpelt med programmet man får med.
Lycka till på mus letandet !

Inte hört talas om Roccat tidigare, får kolla igenom några YT reviews, thx!

Permalänk
Medlem

Som alla andra så förespråkar jag Rival.

Permalänk
Inaktiv

Så många kan inte ha fel, ska köra på en Rival och hoppas att ni inte alla är på någon SteelSeries PR payroll!

Permalänk
Medlem

Köpte en Qpad 8k Optical idag och den är verkligen skön Hade Corsair m60 innan...men denna är i en helt annan liga.
http://www.maxgaming.se/moss/qpad/8k-pro-optical-gaming-mouse...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Rival!

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Rival är grym!

Permalänk
Medlem

Som alla andra säger, RIVAL GOGOGOGO

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.