Skruvar för att fästa mobo i chassi, kommer med mobo eller chassi?

Permalänk
Medlem

Skruvar för att fästa mobo i chassi, kommer med mobo eller chassi?

Ja, som rubriken antyder, har köpt chassi och mobo begagnat. Nu upptäcker jag att skruvarna för att fästa moderkortet i chassit saknas. Kommer dessa vanligtvis med moderkortet eller med chassit? Vet någon om det är en standardstorlek för ATX-kort i Fulltower-chassin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pez-one:

Ja, som rubriken antyder, har köpt chassi och mobo begagnat. Nu upptäcker jag att skruvarna för att fästa moderkortet i chassit saknas. Kommer dessa vanligtvis med moderkortet eller med chassit? Vet någon om det är en standardstorlek för ATX-kort i Fulltower-chassin?

Skruvarna brukar komma med chassit och de kan skilja sig något åt mellan olika chassin. Vad är det för chassi du har köpt?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Skrivet av pez-one:

har köpt chassi och mobo begagnat. Nu upptäcker jag att skruvarna för att fästa moderkortet i chassit saknas. Kommer dessa vanligtvis med moderkortet eller med chassit? Vet någon om det är en standardstorlek för ATX-kort i Fulltower-chassin?

Skruvar och distanser kommer med chassi lådan, med moderkortet brukar man få manual, CD med drivrutiner och några hårddisk kablar (sata kablage).

Man kan ofta montera olika typer av kort i ett chassi, finns extra hål för distanser.
Det är viktigt man kollar vilka distanser som behövs på det man monterar, så att man inte monterar nått utöver det, som sedan kanske kortsluter något på kortet.

edit.
Saknar du skruvar och distanser, finnns det att köpa, på tex Kjell..
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/dator...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.