Permalänk
Medlem

Mus med bra scroll?

Någon som kan rekommendera en mus med bra scroll? Spelar Counter Strike 1.6 (ja, fortfarande ) och bland annat HnS. Då det så kallade "ryssandet" eller "gstrafe" kräver att man kan scrolla så söker jag en mus som har en scroll som är bra och håller ett bra tag.

Har just nu en Razer Taipan mus, just scrollen på den är lite sisådär. Den känns väldigt lös när det gäller hur den sitter i musen, lite för lätt att scrolla med. Nu har den även börjat ge upp lite, händer någon gång att den inte ens scrollar eller att den scrollar åt fel håll.

Har inga större krav, vill helst inte ha en mus med 150 knappar på, behöver inte heller en lösscrolls funktion.

Permalänk

Är det scroll du är ute efter passar logitech g502 dig, köpte den för exakt samma anledning.

Relevant video, https://www.youtube.com/watch?v=FmfTzpfwEEc

Visa signatur

I'm a dude playing a dude disguised as another dude

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpookyBoogie:

Är det scroll du är ute efter passar logitech g502 dig, köpte den för exakt samma anledning.

Relevant video, https://www.youtube.com/watch?v=FmfTzpfwEEc

Väldigt speciell design, vet inte om det skulle passa mig. Videon är ju helt underbar :P!

Permalänk

Håller med om g502.
Riktigt sjönt att ha en knapp att välja mellan lös scroll utan hack eller att ha den som vanligt.

Skulle gärna sett någon funktion så man kan ställa hur lätt den skulle scrolla i friläget då den är lite väl lättrollad då tycker jag.

vänta till den är på rea både netonnet och komplett har sålt den på rea för runt 500:- eller strax under.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Håller med om g502.
Riktigt sjönt att ha en knapp att välja mellan lös scroll utan hack eller att ha den som vanligt.

Skulle gärna sett någon funktion så man kan ställa hur lätt den skulle scrolla i friläget då den är lite väl lättrollad då tycker jag.

vänta till den är på rea både netonnet och komplett har sålt den på rea för runt 500:- eller strax under.

Det finns ju garanterat fler som har lösscrollsfunktionen, just g502 tycker jag inte ser bra ut designmässigt, och den kommer troligtvis inte passa mig då formerna är så udda från "normala möss".

Har hört att SteelSeries Rival ska fungera bra med scrollen och ändå ha ett hyfsat pris. Något du kan rekommendera :o?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Det finns ju garanterat fler som har lösscrollsfunktionen, just g502 tycker jag inte ser bra ut designmässigt, och den kommer troligtvis inte passa mig då formerna är så udda från "normala möss".

Har hört att SteelSeries Rival ska fungera bra med scrollen och ändå ha ett hyfsat pris. Något du kan rekommendera :o?

Jag vet inte exakt vad du söker i scrollen - men jag kan åtminstone ge lite kort input om scrollen på Rivalen samt Rivalen i allmänhet.

Jag har inte haft några problem alls med scrollen på min Rival. Den fungerar som den ska samt att den inte gör autosrolls (hoppar i cs om man har det bindat där dvs) - likt 3.0an som var standard att den hoppade i tid och otid!

Scrollen i sig är rätt rejäl. Du kan scrolla en gång utan problem för det är väldigt tydliga "jack" (?). Du förstår nog vad jag menar!

Den fastnar inte heller i något mellanläge på scrollen som gör att nästa gång du ska scrolla gör du det för tidigt för att du bara behövde röra scrollen så lite (Har upplevt det på andra möss vet jag).

Jag har just inte ont att säga om scrollen. Det enda jag kan påpeka är att gummit på sidan kan nötas ut. För vissa betydligt snabbare, men andra inte.

Jag själv har spelat rätt mycket med min rival och nog börjar få gropar i den allt, men eftersom jag har använt den sedan release vilket är mer än 2.5 år? Jag anser det helt okej och skulle inte haft något emot om den skulle börja glappa eller gå sönder för den är riktigt välanvänd. Men den rullar på utan problem än så länge!

Hoppas du får någon vettig info från detta! =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag vet inte exakt vad du söker i scrollen - men jag kan åtminstone ge lite kort input om scrollen på Rivalen samt Rivalen i allmänhet.

Jag har inte haft några problem alls med scrollen på min Rival. Den fungerar som den ska samt att den inte gör autosrolls (hoppar i cs om man har det bindat där dvs) - likt 3.0an som var standard att den hoppade i tid och otid!

Scrollen i sig är rätt rejäl. Du kan scrolla en gång utan problem för det är väldigt tydliga "jack" (?). Du förstår nog vad jag menar!

Den fastnar inte heller i något mellanläge på scrollen som gör att nästa gång du ska scrolla gör du det för tidigt för att du bara behövde röra scrollen så lite (Har upplevt det på andra möss vet jag).

Jag har just inte ont att säga om scrollen. Det enda jag kan påpeka är att gummit på sidan kan nötas ut. För vissa betydligt snabbare, men andra inte.

Jag själv har spelat rätt mycket med min rival och nog börjar få gropar i den allt, men eftersom jag har använt den sedan release vilket är mer än 2.5 år? Jag anser det helt okej och skulle inte haft något emot om den skulle börja glappa eller gå sönder för den är riktigt välanvänd. Men den rullar på utan problem än så länge!

Hoppas du får någon vettig info från detta! =D

Låter mycket bra trots det där med gummit. Det blir ju så med tiden. Söker en scroll som är, vad ska man säga, stabil. Scrollen jag har nu är väldig lös av sig, känns typ som billig plast xD. När man öppnar ny flik med scrollknappen (trycker ner scrollen) så händer det att den klickar dubbelt, dvs, antingen öppnar den två flikar eller så stänger den ner fliken som man precis hade öppnat.

Om det som du säger så har jag inget att klaga på. "Jacken" har jag inga problem med och att den inte gör "autorolls" låter också mycket bra. Ska kolla på det!

Permalänk
Skrivet av Viradise:

Det finns ju garanterat fler som har lösscrollsfunktionen, just g502 tycker jag inte ser bra ut designmässigt, och den kommer troligtvis inte passa mig då formerna är så udda från "normala möss".

Har hört att SteelSeries Rival ska fungera bra med scrollen och ändå ha ett hyfsat pris. Något du kan rekommendera :o?

den är faktiskt inte så olika i greppet från mx 518 t.ex

största skillnaden är att de dragit ut tummstödet mer nedtill så man har mer att vila tummen på när man inte använder frammåt/bakåt knapparna

men antar att det är de 2 knapparna till vänster om vänstra musknappen.

jo de är ganska störande en som tur är går de unbinda helt om man inte använder dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows