Ena nummret snappar upp en annans nummer, möjligt?

Permalänk
Medlem

Ena nummret snappar upp en annans nummer, möjligt?

Ja, som rubriken lyder.. Ska vara mer specifik. Om jag har sim-kort nr1 kan jag koppla ihop det med sim-kort nr2 för att på sim-kort nr1 se inkommande sms på sim-kort nr2?

Och nej jag pratar inte imessage. Jag pratar om "vanliga" sms. Är det möjligt att se den andres sim-kort's "vanliga sms" på min "main sim-kort?"

Säg till om ni inte förstår

Permalänk

Du behöver lämna mer info. är det sim-kort i samma telefon eller olika telefoner, är det backup eller realtid du är ute efter? Är det olika telefonnr. på simkorten osv. vilket/vilka operstivsystem rör det sig om?

Visa signatur

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den_Samme:

Du behöver lämna mer info. är det sim-kort i samma telefon eller olika telefoner, är det backup eller realtid du är ute efter? Är det olika telefonnr. på simkorten osv. vilket/vilka operstivsystem rör det sig om?

Sim-kort i två olika telefoner, med olika nummer, realtid. Det är IOS på båda telefonerna tror jag. Det är åtminstonde ios på ena telefonen..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Sim-kort i två olika telefoner, med olika nummer, realtid. Det är IOS på båda telefonerna tror jag. Det är åtminstonde ios på ena telefonen..

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på osäkerhet kring OS på tel.2, skall du avlyssna någon annans SMS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Sim-kort i två olika telefoner, med olika nummer, realtid. Det är IOS på båda telefonerna tror jag. Det är åtminstonde ios på ena telefonen..

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det går. Är det ett äpple på telefon nummer 2? då är det ios

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Med tanke på osäkerhet kring OS på tel.2, skall du avlyssna någon annans SMS?

Haha... Nej jag tror någon blir utsatt för det, för vaje sms jag skickar till ens telefon så ser en annan i familjen mina sms och allt annat som jag och personen skriver om. Hur jag vet det är för att min mamma skickade ett sms och fråga vart jag var, då svarar en i familjen "jag har ingen aning, er son är inte här" och det kom ifrån ett helt annat nummer än vad morsan skickat till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

Tror inte det går. Är det ett äpple på telefon nummer 2? då är det ios

Har aldrig sett telefon nummer två, därför jah snackar om sim-kort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Haha... Nej jag tror någon blir utsatt för det, för vaje sms jag skickar till ens telefon så ser en annan i familjen mina sms och allt annat som jag och personen skriver om. Hur jag vet det är för att min mamma skickade ett sms och fråga vart jag var, då svarar en i familjen "jag har ingen aning, er son är inte här" och det kom ifrån ett helt annat nummer än vad morsan skickat till

Skickades från m.sweclockers.com

Är båda iOS telefoner och inloggade på samma Apple-konto så hamnar IMessage-meddelanden i båda telefonerna (kanske även vanliga sms?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Haha... Nej jag tror någon blir utsatt för det, för vaje sms jag skickar till ens telefon så ser en annan i familjen mina sms och allt annat som jag och personen skriver om. Hur jag vet det är för att min mamma skickade ett sms och fråga vart jag var, då svarar en i familjen "jag har ingen aning, er son är inte här" och det kom ifrån ett helt annat nummer än vad morsan skickat till

Skickades från m.sweclockers.com

Om din mamma skickade ett sms till din kontakt och frågade om dig. Din kontakt kunde inte svara pga något, men bad familjevännen svara från sin mobil. Konstigare än så behöver det inte vara

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Är båda iOS telefoner och inloggade på samma Apple-konto så hamnar IMessage-meddelanden i båda telefonerna (kanske även vanliga sms?).

Fast det låter konstigt om vanliga sms kommer synkas också... Förstår om imessage blir synkat men vanliga sms blir det också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

Om din mamma skickade ett sms till din kontakt och frågade om dig. Din kontakt kunde inte svara pga något, men bad familjevännen svara från sin mobil. Konstigare än så behöver det inte vara

Grejen var att min kontakt var med mig och vi två var själva hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Är båda iOS telefoner och inloggade på samma Apple-konto så hamnar IMessage-meddelanden i båda telefonerna (kanske även vanliga sms?).

Skrivet av ehallq:

Om din mamma skickade ett sms till din kontakt och frågade om dig. Din kontakt kunde inte svara pga något, men bad familjevännen svara från sin mobil. Konstigare än så behöver det inte vara

Har läst lite på google. det finns något som heter Flexspy och det ska tydligen kunnas installeras om telefon är jailbreakad. Jag har kunskap inom jailbreak. i denna applikation så kan man "hide cydia" och jag vet att den som jag pratar om inte har cydia.. Kan man på någe vis få "view cydia" igenom att göra något på telefon? eller har någon något större kunskap om flexspy?

Permalänk
Medlem

Har för mej att Facetime kan ställa till med sånt där men du svarade aldrig på om det var samma apple-id på telefonerna.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Fast det låter konstigt om vanliga sms kommer synkas också... Förstår om imessage blir synkat men vanliga sms blir det också

Skickades från m.sweclockers.com

Finns sms-koppling i inställningar på iOS, står att det skall synka sms mellan andra iOS enheter med samma Apple-konto.

Permalänk
Medlem

Leta upp typ SMS app som kan syncas mellan 2 telefoner. ex: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mysms.andro...

Borde finnas på iOS också.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|