Sammanfoga sms i gammal telefon med sms i ny telefon

Permalänk

Sammanfoga sms i gammal telefon med sms i ny telefon

Jag har bytt upp mig från Sony Xperia Mini till Sony Xperia Z3 compact. Då båda är smartphones och sonymobiler så är det inga större problem att föra kontakter mm från den gamla till den nya telefonen MEN....

...jag var lite seg med att göra detta och har hunnit använda den nya telefonen ett tag utan att föra över kontakter, sms osv från den gamla telefonen. Med andra ord har jag en hel hög med sms som skickats med den nya telefonen. Nu när jag gjorde ett försök med att föra över kontakter och sms från den gamla telefonen så blev resultatet att den nya telefonen förlorade alla sina sms mm och konversationerna gick inte längre fram i tid än de sista smsen som skrevs med den gamla telefonen.
Som väl var kunde jag bara återställa de nya smsen eftersom jag sparat en säkerhetskopia av den nya telefonen innan jag testade överföringen.

Hur gör jag för att den gamla telefonens sms läggs till i den nya telefonens konversationer utan att smsen som skickats med den nya telefonen försvinner?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag använder SMS Backup & Restore för sådant.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av josefine_a:

Jag har bytt upp mig från Sony Xperia Mini till Sony Xperia Z3 compact. Då båda är smartphones och sonymobiler så är det inga större problem att föra kontakter mm från den gamla till den nya telefonen MEN....

...jag var lite seg med att göra detta och har hunnit använda den nya telefonen ett tag utan att föra över kontakter, sms osv från den gamla telefonen. Med andra ord har jag en hel hög med sms som skickats med den nya telefonen. Nu när jag gjorde ett försök med att föra över kontakter och sms från den gamla telefonen så blev resultatet att den nya telefonen förlorade alla sina sms mm och konversationerna gick inte längre fram i tid än de sista smsen som skrevs med den gamla telefonen.
Som väl var kunde jag bara återställa de nya smsen eftersom jag sparat en säkerhetskopia av den nya telefonen innan jag testade överföringen.

Hur gör jag för att den gamla telefonens sms läggs till i den nya telefonens konversationer utan att smsen som skickats med den nya telefonen försvinner?

Tack på förhand!

Kan bara hålla med LemonIllusion, riktigt smidigt program. Dock är jag inte helt 100 på om de nya ligger kvar om du importerar de gamla. Har för mig det ligger kvar iaf.

Hur som helst angående kontakterna så låter det som du inte använder gmail? Då du har en androidtelefon så borde du ju ha ett googlekonto och således borde du använda detta till att logga in på telefonen med. Då kommer dina kontakter synkas till gmail och köper du ny telefon och loggar in med ditt googlekonto kommer alla kontakter dyka upp igen. Så har du inte gjort detta så är det kanske läge att börja med det.

Går du inte på telefonens insällningar sen under konton väljer google ser du vad som synkas, typ foton, kalender, kontakter osv.