iPhone 5 vägrar att starta / uppdateras

Permalänk
Medlem

iPhone 5 vägrar att starta / uppdateras

Tjena, sitter på en iPhone 5 som går att starta upp, men som inte vill boota. Får upp denna bild (inte min bild) Och har testat att koppla in i senaste iTunes och återställa, men får upp ett felmeddelande (39), En nedladdning av uppdateringen började laddas ner och installeras, men installationen avbryts kort efter och telefonen hänger sig.

Får alltså inte igång telefonen. Tips? Problemet är fortfarande inte löst

edit: stavfel
edit2: DFU-läget gör ingenting. Samma problem än.
edit3: error 4005 visas efter failad uppdatering
edit4: hittade detta batteriet i telefonen. Ägaren påstår att problem uppstod INNAN batteribytet dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Starta den i dfu mode o prova.. googla hur du går tillväga..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Avstängd

Testa att sätta telefonen i DFU Mode och se om det blir någon skillnad.
Om du har möjlighet testa att återställa Iphone via en Mac dator.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Har du testat att hålla inne powerknappen och homeknappen samtidigt, och länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Starta den i dfu mode o prova.. googla hur du går tillväga..

Skrivet av Neonodia:

Testa att sätta telefonen i DFU Mode och se om det blir någon skillnad.
Om du har möjlighet testa att återställa Iphone via en Mac dator.

Skrivet av Bloodsbane:

sätt i den i datorn starta itunes och sen håller du ner powerknappen samtidigt som du håller in homeknappen i knappt tio sekunder. när iPhonen har slocknat släpper du powerknappen och fortsätter att hålla in home tills datorn plingar till.

Skrivet av Blofeld:

Har du testat att hålla inne powerknappen och homeknappen samtidigt, och länge?

DFU läget fungerar inte heller. Samma problem. Det var det första jag testade.

Får nu upp error "4005" vilket skulle kunna vara hårdvarurelaterat?

Visa signatur
Permalänk

sätt i den i datorn starta itunes och sen håller du ner powerknappen samtidigt som du håller in homeknappen i knappt tio sekunder. när iPhonen har slocknat släpper du powerknappen och fortsätter att hålla in home tills datorn plingar till.

Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

DFU läget fungerar inte heller. Samma problem. Det var det första jag testade.

Får nu upp error "4005" vilket skulle kunna vara hårdvarurelaterat?

Du har ingen annan dator du kan testa restora den med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodsbane:

Du har ingen annan dator du kan testa restora den med?

Har 2 datorer, men återställningen är testat med 2 yttligare datorer innan jag gav mig på ett försök nu, Har inte tillgång till en Mac men misstänker att det inte kommer hjälpa heller. Börjar röra mig mer och mer åt att detta är ett hårdvarufel, kanske te.x att moderkortet inte får ström ordentligt från batteriet..

Öppnade upp telefonen nu och tog mig en titt och se på fan att batteriet är utbytt till ett aningen saftigare.... Har ingen aning om vad det här är för batteri men enligt ägaren till telefonen så har batteriet satts i EFTER att problem uppstod, och inget är annorlunda pga batteribytet.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

Har 2 datorer, men återställningen är testat med 2 yttligare datorer innan jag gav mig på ett försök nu, Har inte tillgång till en Mac men misstänker att det inte kommer hjälpa heller. Börjar röra mig mer och mer åt att detta är ett hårdvarufel, kanske te.x att moderkortet inte får ström ordentligt från batteriet..

Öppnade upp telefonen nu och tog mig en titt och se på fan att batteriet är utbytt till ett aningen saftigare.... Har ingen aning om vad det här är för batteri men enligt ägaren till telefonen så har batteriet satts i EFTER att problem uppstod, och inget är annorlunda pga batteribytet.

då vet jag tyvärr inte