Permalänk
Jubileumsmästare

Dreamhackhylla, för ett mysigare DH.

Har flera gånger tänkt bygga en hylla till DH, men det har liksom aldrig blivit av.
Men nu i morse satt jag och tänkte att: Fan, nu tar jag tag i det här!

Hyllan är byggd för två platser, den kommer vara 161cm bred och 61cm djup, 90cm hög.

Det hela började med att hämta en liten bil på jobbet och åka ut till Byggmax.

Åkte sedan upp till jobbet och började lasta ur och bygga.

Tvingade dem att bli lika långa.

De lyssnade.

Även de bärande bitarna blev tvungna att bli lika långa.

Första sidan ihopsatt.

Stommen klar.

Skruvade ihop tvärgående reglar mellan benen, monterade baksida och hyllplan.

Håller för mig att hoppa på, 110kg tung.

Det var på håret att den gick in i bilen.

Återkommer när jag har monterat belysning och gjort hål för kablar, kanske även blir att måla den.

Tack för titten, hoppas ni fick lite inspiration!

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk

Jäklar, det var nice!

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk

Var då precis att materialet fick plats i lastbilen

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Det var en rejäl hylla. Är det 45*45 och 45*95 du använt? Någon anledning att du inte valde något klenare dimensioner? Jag tänker mig att den är ganska tung att bära runt på som det är nu.
Jag har nämligen tänkt smälla ihop en hylla inför i år och jag överväger faktiskt att använda typ bärläkt till min, det ska ju ändå bara stå några datorer på den tänker jag.

Permalänk
Medlem

Satan va najs Gört ordentligt ba så den inte rasar

Visa signatur

Gaming rigg1: I7 4790K @4,5GHz kyld med H60| MSI Z97 Gaming 3 MSI GTX970 4GB Gaming | 8GB Ram @2133| 120GB SSD|
Gaming rigg 2: i5| GTX460| 12GB ram @1333| 120GB SSD|

Permalänk

Varför baksidan som blockerar så du inte kan se vad som händer på scenen? Känns lite som du missar hela poängen med DH om man bara kan sitta och titta in i sin låda?
Visst du slipper störa dig om du fått en idiot mitt emot men fortfarande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Varför baksidan som blockerar så du inte kan se vad som händer på scenen? Känns lite som du missar hela poängen med DH om man bara kan sitta och titta in i sin låda?
Visst du slipper störa dig om du fått en idiot mitt emot men fortfarande..

Vi sitter i B-hallen samt vända bort från storbildsskärmen ändå, så det spelar ingen roll

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av lanbonden:

Varför baksidan som blockerar så du inte kan se vad som händer på scenen? Känns lite som du missar hela poängen med DH om man bara kan sitta och titta in i sin låda?
Visst du slipper störa dig om du fått en idiot mitt emot men fortfarande..

Som Longcawt sa sitter vi i B-hallen. Om du tror att poängen med DH är att sitta bland alla p12or i D-hallen har du nog fattat fel. Vi är ett helt gäng som åker ner för ett bra evenemang och att umgås.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Skrivet av Svaniis:

Som Longcawt sa sitter vi i B-hallen. Om du tror att poängen med DH är att sitta bland alla p12or i D-hallen har du nog fattat fel. Vi är ett helt gäng som åker ner för ett bra evenemang och att umgås.

För att svara med lite samma dryga ton så på min tid åkte man inte dit för att spela utan för att uppleva allt som hände på scenen och alla andra evenemang däromkring och på den gamla goda tiden fanns det i princip inga p12or i någon hall då de inte var så curlade på den tiden så de hade cash och möjlighet att ta sig dit..

Nu är det ett par år sen (10) jag var på DH men då var det en bra plats där man såg scenen mm i huvudhallen som räknades och den lilla hallen bredvid som var mer gaming inriktad var inget man ville gå nära. Det verkar dock ha hänt något på dessa tio år då jag kollade plats-bokningarna nu och det var fler platser med ryggen mot scen bokade än av platserna med uppsyn över det som händer, har folk verkligen blivit så antisociala att de åker en massa mil till ett LAN med tusentals personer och sen sätter sig så de slipper se vad som händer runt dom??

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av lanbonden:

För att svara med lite samma dryga ton så på min tid åkte man inte dit för att spela utan för att uppleva allt som hände på scenen och alla andra evenemang däromkring och på den gamla goda tiden fanns det i princip inga p12or i någon hall då de inte var så curlade på den tiden så de hade cash och möjlighet att ta sig dit..

Nu är det ett par år sen (10) jag var på DH men då var det en bra plats där man såg scenen mm i huvudhallen som räknades och den lilla hallen bredvid som var mer gaming inriktad var inget man ville gå nära. Det verkar dock ha hänt något på dessa tio år då jag kollade plats-bokningarna nu och det var fler platser med ryggen mot scen bokade än av platserna med uppsyn över det som händer, har folk verkligen blivit så antisociala att de åker en massa mil till ett LAN med tusentals personer och sen sätter sig så de slipper se vad som händer runt dom??

Det är OTROLIGT hög ljudvolym i D-hallen, sen sitter vi precis vid en storbildskärm. Jag åker dit för att träffa vänner jag annars inte träffar och ha kul.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Äntligen en stabil hylla, de flesta hyllorna från förra eventet gick sönder på två tre slag. Det var bara en hylla som vi inte fick sönder för hand...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Har flera gånger tänkt bygga en hylla till DH, men det har liksom aldrig blivit av.
Men nu i morse satt jag och tänkte att: Fan, nu tar jag tag i det här!

Hyllan är byggd för två platser, den kommer vara 161cm bred och 61cm djup, 90cm hög.

En bra hylla gör livet på DH enklare och den här lär ju hålla! Om den blir tung kan ni ju sätta hjul på toppen och köra in den upp-och-ned med alla grejer lastade i.

Jag är lite fundersam på ert djup däremot, 61cm. Platsen är ju bara 60cm djup från start och sedan ligger det en kabelhärva mellan platserna som tar ytterligare några cm. Känns som om ni tar mycket plats från dom som sitter mitt emot er?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Äntligen en stabil hylla, de flesta hyllorna från förra eventet gick sönder på två tre slag. Det var bara en hylla som vi inte fick sönder för hand...

Varför slog ni sönder hyllor?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

@lanbonden:
@Svaniis:

Som Svaniis säger är det riktigt jobbig ljudvolym nära scenen.
Jag håller alltid till i stream zone i C-hallen och även om det är en hall bort från scen så är det fortfarande hög och jobbig ljudvolym.

Folk åker ju till dreamhack av olika anledningar
Jag personligen har inget intresse av vad som pågår på stora scen, det är mer ett irritationsmoment för mig.

Kul projekt dock!
Alltid intressant att se hur folk löser den minimala platsen de har tilllgång till.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Jag läste Dreamhacksfylla.

Jag har aldrig varit på dreamhack eller annat lan heller för den delen men står inte arrangören för bord och stolar?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av MaxieTheHatter:

@lanbonden:

Som Svaniis säger är det riktigt jobbig ljudvolym nära scenen.
Jag håller alltid till i stream zone i C-hallen och även om det är en hall bort från scen så är det fortfarande hög och jobbig ljudvolym.

Folk åker ju till dreamhack av olika anledningar
Jag personligen har inget intresse av vad som pågår på stora scen, det är mer ett irritationsmoment för mig.

Tur det finns något för alla där då, som sagt var ju mina erfarenheter av DH tydligen rätt outdated (DHw05 senast gången jag var där) så har svårt att argumentera mot vad ni säger

Tror jag spelade totalt 5 timmar kanske under mina 4 besök där varav 3-4 timmar som healing-leader i WoW när vi Cleara Molten Core rätt tidigt i vanilla, var rätt ball att sitta där med en stor cirkel med folk bakom som tittade när man lira men förutom det så var det som gällde att vara med i alla events och tävlingar som gick.
För att nämna något helt random att delta i vann jag tex en teater tävling tillsammans med en ball finsk tjej som var där för att tävla i CS, Blev krossad av Fatal1ty i Quake3 och bevittnade när Crotale krossade det gällande världsrekordet i överklockning och kom över 200% överklock samtidigt som en polare lyckades spilla Tröd över hans hårddisk!

Har absolut funderat på att testa åka dit igen, men är lite orolig att nostalgikänslan skulle bli lidande

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Varför slog ni sönder hyllor?

För att vi älskar att förstöra för jobbiga tolvåringar!

Skämt åsido,
För att allt skulle packas ner, borden skulle ju skeppas till lager och pallarna likaså! Jobbar i crew

Skrivet av Grumie:

Jag läste Dreamhacksfylla.

Jag har aldrig varit på dreamhack eller annat lan heller för den delen men står inte arrangören för bord och stolar?

Jo, men ska man ha packning och dator på bordet så blir det inte så mycket plats över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

För att vi älskar att förstöra för jobbiga tolvåringar!

Skämt åsido,
För att allt skulle packas ner, borden skulle ju skeppas till lager och pallarna likaså! Jobbar i crew

Jo, men ska man ha packning och dator på bordet så blir det inte så mycket plats över

Ah visste inte du var crew på DH. Det förklarar en hel del.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB