Mobil me bäst batteri/kamera?

Permalänk
Medlem

Mobil me bäst batteri/kamera?

Ska köpa ny mobil efter jag gett upp hoppet om Z3. Jag har sett nu att många flaggskepp ligger runt 5000 tom under. Har kikat runt lite men vilket märke ligger bäst när de kommer till bra batteritid kombinerat me bra kamera. Samsungs S6a verkar ju ha saftig kamera men också saftigt pris plus att jag läst att batteritiden är det värsta på länge.
Är det värt att gå utan mobil å kanske tom vänta på Lumia 950? Eller är det värdelöst med Windows som telefon OS?

Permalänk
Medlem

Oppo trycker in riktigt bra kameror i sina telefoner. Kika på R7 plus
https://oppostyle.com/r7-plus-golden

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att LG G4 är svårslagen vad gäller valuta för pengarna. Speciellt när man köper via Tele2 med deras kampanj där du lämnar in en gammal telefon och får minst 1000 kr rabatt.

Windowstelefoner är absolut inget värdelöst och det kan ju vara intressant att vänta på lite tester utav dom nya modellerna för att se hur kameran presterar där, samt hur batteritiden är osv.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Har tittat lite på LG G4a själv, Haru kört me den länge?

Permalänk

Skulle rekommendera G4, har ingen själv, men många jag känner är mkt nöjd med den.

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Har en G4. Är nöjd med allt förutom batteritiden som inte är dålig men klarar inte alltid 06-23 för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Ska köpa ny mobil efter jag gett upp hoppet om Z3. Jag har sett nu att många flaggskepp ligger runt 5000 tom under. Har kikat runt lite men vilket märke ligger bäst när de kommer till bra batteritid kombinerat me bra kamera. Samsungs S6a verkar ju ha saftig kamera men också saftigt pris plus att jag läst att batteritiden är det värsta på länge.
Är det värt att gå utan mobil å kanske tom vänta på Lumia 950? Eller är det värdelöst med Windows som telefon OS?

Har bara hört positiva saker om windows telefoner.
Ev. avsaknad av t.ex. appar brukar förklaras med "varför behöver man 2000 olika appar som gör samma sak när det räcker med en som är bra ?" o.s.v

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Skulle rekommendera G4, har ingen själv, men många jag känner är mkt nöjd med den.

Hur många är många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Har bara hört positiva saker om windows telefoner.
Ev. avsaknad av t.ex. appar brukar förklaras med "varför behöver man 2000 olika appar som gör samma sak när det räcker med en som är bra ?" o.s.v

Många jag känner gillar Windows telefoner.

Permalänk
Skrivet av Avipt:

Har tittat lite på LG G4a själv, Haru kört me den länge?

Skrivet av Chibariku:

Har en G4. Är nöjd med allt förutom batteritiden som inte är dålig men klarar inte alltid 06-23 för mig.

håller med, har precis uppgraderat till en G4 och allt är svinbra förutom batteritiden.
Vid vanligt användande så klarar den en hel dag utan laddning men med lite musik, surf, youtube så brukar det behövas en laddning på kvällen.
Nu i efterhand känner jag att jag skulle hellre haft en sämre skärm (HD istället för QHD) bara man slapp oroa sig för batteritiden.
kameran är helt grym, bättre än de flesta dedikerade kameror.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Skrivet av Avipt:

Ska köpa ny mobil efter jag gett upp hoppet om Z3. Jag har sett nu att många flaggskepp ligger runt 5000 tom under. Har kikat runt lite men vilket märke ligger bäst när de kommer till bra batteritid kombinerat me bra kamera. Samsungs S6a verkar ju ha saftig kamera men också saftigt pris plus att jag läst att batteritiden är det värsta på länge.
Är det värt att gå utan mobil å kanske tom vänta på Lumia 950? Eller är det värdelöst med Windows som telefon OS?

+1 för Lumia 950, väntar själv på den. Kameran i den lär vara svårslagen efter det man har sett i testväg på nätet. Men ta det med en nypa salt då jag är en fanboy av windowsphone och lumior

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyLeo:

+1 för Lumia 950, väntar själv på den. Kameran i den lär vara svårslagen efter det man har sett i testväg på nätet. Men ta det med en nypa salt då jag är en fanboy av windowsphone och lumior

Fråga en anställd på elgiganten angående Lumia, han skrek rätt ut "Nej för FAN!" Sån skit å klaga på appar å grejer. Sen i slutet av konversationen kom dfe fram att han va apple fanboy å skulle köpa både mac å apple tv även fast han visste att de va dyrare å sämre (hans ord) Men designen är tilltalande, frågan är bara om man orkar vänta å va utan telefon såpass länge :/

I dagsläget är man inte superflitig me sin telefon, eller när man hade en. Mest Facebook hemma på Wifi och Spotify när man är ute å tränar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Fråga en anställd på elgiganten angående Lumia, han skrek rätt ut "Nej för FAN!" Sån skit å klaga på appar å grejer. Sen i slutet av konversationen kom dfe fram att han va apple fanboy å skulle köpa både mac å apple tv även fast han visste att de va dyrare å sämre (hans ord) Men designen är tilltalande, frågan är bara om man orkar vänta å va utan telefon såpass länge :/

I dagsläget är man inte superflitig me sin telefon, eller när man hade en. Mest Facebook hemma på Wifi och Spotify när man är ute å tränar.

Hmm, "vänta så pass länge" ?
Enligt Dustin skall 950XL komma in den 7 december.
Lite drygt en månad alltså men det kanske är suuuperlänge för dig?

Du kan beställa den här om du vill: https://www.dustin.se/product/5010886010

Permalänk
Medlem

Trodde den skulle komma mycket senare 😯 hmm är sugen på den som inte är xl, hur långt innan release brukar folk kunna göra reviews?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Skulle själv aldrig lägga pengarna på sådan dyr Lumiatelefon. Jag äger själv en 1520 och jag köpte en ny telefon tredje månaden efter köpet. Ungefär alla appar är inte ämnade för den stora skärmen, mer pga att utvecklarna inte lägger tid åt att göra apparna för de större skärmarna också.

Saken är den att WP fanboys kör med samma skitsnack om och om igen, vilket är " vilka appar saknar du då?" De har fortfarande inte insett att största problemet är inte saknaden av appar längre, eftersom i slutändan så finns det alltid någon app som rättfärdigar saknaden av den officiella varianten så som instagram, Youtube osv osv. Problemet ligget däremot på kvalitén på dessa appar.

De flesta appar är mer eller mindre i "beta" stadiet, om du testar liknande app på Android/IOS så märker man oerhört stor skillnad i dessa, och känner då av "saknaden" när det kommer till WP, eftersom man helt enkelt inte lägger ner lika mycket kraft och energi på apparna som släpps till WP.

Sen självklart finns det appar som ser snyggare ut och bättre ut på WP än IOS/Android, men dessa är väldigt få. Sedan så skall vi inte ens nämna Appbutiken som fortfarande är fylld med skit, och de låter detta fortgå just för att kunna ge falsk marknadsföring om att deras butik fortsätter växa. Söker man tex på "Facebook", så kommer ni förstå vad det är jag talar om, minst 20-tals falska appar som egentligen inte alls handlar om Facebook tex.

/Besviken 1520-användare

Permalänk
Medlem

http://www.dxomark.com/Mobiles

N6, G4 har ju fått bra kamera reviews iaf.

Permalänk
Medlem

Hur illa är egentligen batteritiden hos samsungs S6a? för en hmmm medelanvändare, är de så hemskt som de låter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Skulle själv aldrig lägga pengarna på sådan dyr Lumiatelefon. Jag äger själv en 1520 och jag köpte en ny telefon tredje månaden efter köpet. Ungefär alla appar är inte ämnade för den stora skärmen, mer pga att utvecklarna inte lägger tid åt att göra apparna för de större skärmarna också.

Saken är den att WP fanboys kör med samma skitsnack om och om igen, vilket är " vilka appar saknar du då?" De har fortfarande inte insett att största problemet är inte saknaden av appar längre, eftersom i slutändan så finns det alltid någon app som rättfärdigar saknaden av den officiella varianten så som instagram, Youtube osv osv. Problemet ligget däremot på kvalitén på dessa appar.

De flesta appar är mer eller mindre i "beta" stadiet, om du testar liknande app på Android/IOS så märker man oerhört stor skillnad i dessa, och känner då av "saknaden" när det kommer till WP, eftersom man helt enkelt inte lägger ner lika mycket kraft och energi på apparna som släpps till WP.

Sen självklart finns det appar som ser snyggare ut och bättre ut på WP än IOS/Android, men dessa är väldigt få. Sedan så skall vi inte ens nämna Appbutiken som fortfarande är fylld med skit, och de låter detta fortgå just för att kunna ge falsk marknadsföring om att deras butik fortsätter växa. Söker man tex på "Facebook", så kommer ni förstå vad det är jag talar om, minst 20-tals falska appar som egentligen inte alls handlar om Facebook tex.

/Besviken 1520-användare

För nån som mig då som bara använder spotify,facebook å eventuellt Swedbank? oh ja youtube

Permalänk
Medlem

Brukar ladda min s6 edge varannan dag ungefär. Använder den dock inte så väldigt mycket egentligen. Lite facebook, surf, instagram och podcast brukar det bli.
Kom från en z2 och tyckte batteritiden var usel i början men måste säga att batteritiden har blivit betydligt bättre efter de senaste uppdateringarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Har tittat lite på LG G4a själv, Haru kört me den länge?

Snart en månad, är hur nöjd som helst.

Kom från en Nexus 5 dock, så det blev ju en rätt saftig uppgradering. Kameran är sjukt bra, batteritiden är mer än godkänd för mitt användarmönster (kan gå till sängs med 30-40% kvar vissa dagar, plus att den drar minimalt i standby) och LG's UI är inte så hemskt som vissa verkar tycka (enligt mig).

Alla rätt för mig iaf. Men vet inte hur det är för dom som köttar netflix osv i flera timmar om dagen.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennaho:

Brukar ladda min s6 edge varannan dag ungefär. Använder den dock inte så väldigt mycket egentligen. Lite facebook, surf, instagram och podcast brukar det bli.
Kom från en z2 och tyckte batteritiden var usel i början men måste säga att batteritiden har blivit betydligt bättre efter de senaste uppdateringarna

Det låter lite ungefär så ja brukade ladda min Z3a, mest spotify å facebookande. Shit detta är så svårt. Kommer nog hålla mig till December och se va som händer. om man klarar sig så länge utan en telefunk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avipt:

Trodde den skulle komma mycket senare 😯 hmm är sugen på den som inte är xl, hur långt innan release brukar folk kunna göra reviews?

Skickades från m.sweclockers.com

På El-Giganten släpps 950 den 3 dec. Det brukar inte ta många dagar innan det kommer in omdömen på Prisjakt.
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

På El-Giganten släpps 950 den 3 dec. Det brukar inte ta många dagar innan det kommer in omdömen på Prisjakt.
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Trevligt! Lite saftigare pris på den än va ja kanske hade väntat mig :/