Tips på billig laddningssladd till S6 Edge? Amazon? Ebay?

Permalänk
Medlem

Tips på billig laddningssladd till S6 Edge? Amazon? Ebay?

Hej!
Tänkte kolla om någon vet var man kan köpa billig(a) sladdar till en S6 edge med bra kvalité eller liknande? Lyckas alltid få den att glappa så tänkte köpa fler än en. Kollat på Amazon då de har stort utbud och billiga priser. Garanteras man samma snabba laddningstid som med en original laddare?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

@cappe: vilken microUSB kabel somhelst duger väl för laddning. Men en "bättre" kabel för tex snabbladdning innebär större ledare i kabeln. Dock är det svårt att kanske veta via en anons nånstans om det är en bra eller dålig kabel såvida inte tillverkaren uppger detta.

Men för din medföljande laddare borde nog dom flesta usb kablarna funka, men klart är ju att en billig kabel från en kinashop på ebay kanske inte är av samma kvalite som en orginal samsungkabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Hej!
Tänkte kolla om någon vet var man kan köpa billig(a) sladdar till en S6 edge med bra kvalité eller liknande? Lyckas alltid få den att glappa så tänkte köpa fler än en. Kollat på Amazon då de har stort utbud och billiga priser. Garanteras man samma snabba laddningstid som med en original laddare?

Min kabel började också glappa efter två månader, jäkligt störande. Dock fungerar andra kablar hur bra som helst så jag lär också köra en annan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@cappe: Just därför är det så skönt att man kan ladda trådlöst, aldrig mer glapp!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Hej!
Tänkte kolla om någon vet var man kan köpa billig(a) sladdar till en S6 edge med bra kvalité eller liknande? Lyckas alltid få den att glappa så tänkte köpa fler än en. Kollat på Amazon då de har stort utbud och billiga priser. Garanteras man samma snabba laddningstid som med en original laddare?

Det mesta på Amazon är skit men köp t.ex. http://www.amazon.co.uk/Braided-Tangle-Free-Gold-Plated-Conne... (eller annan valfri kabel från Anker) så ska det fungera.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett 10-pack "vit samsung microUSB kabel" på Ebay för under 20kr. (har en förmåga att slarva bort kablar). När dessa kom hem så kunde jag inte med blotta ögat se någon skillnad på dessa och originalkabeln som medföljde hemmets Samsung enheter.
De "tester" jag gjorde visade även att det var likvärdig kvalité.

Laddtider mellan Ebay kabel och originalkabel var omärkbar.
Raspberry Pi 2 kan vara väldigt gnällig när det kommer till laddkabel. Här var det enbart en av de 10 kablarna som den inte tyckte om.

Så kör på Ebay och kolla runt om du inte har panik med att få hem kablarna

Köpte även hem 2- & 3meters kablar, men har ej testat dessa.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Förutom den glappande kabeln som medföljde. Är du nöjd med sin s6 edge lur?

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Det är en micro USB kabel jag ska ha?
Såg att det fanns att köpa i svensk butik för 15kr, borde få hem bra mycket snabbare då.
Någon som vet om denna butiken är legit? http://datorbutik.se/
EDIT: http://www.discatonce.se/se/kablar-kabelsortering/usb/usb-20/... någon som har koll på dessa? Fina recensioner på prisjakt. Billig kabel,

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pany:

Förutom den glappande kabeln som medföljde. Är du nöjd med sin s6 edge lur?

Mycket nöjd, grym skärm, grym kamera, snabb. Enda minuset är batteritiden dock laddas den väldigt snabbt så det kompenserar lite för det

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Jag köpte ett 10-pack "vit samsung microUSB kabel" på Ebay för under 20kr. (har en förmåga att slarva bort kablar). När dessa kom hem så kunde jag inte med blotta ögat se någon skillnad på dessa och originalkabeln som medföljde hemmets Samsung enheter.
De "tester" jag gjorde visade även att det var likvärdig kvalité.

Laddtider mellan Ebay kabel och originalkabel var omärkbar.
Raspberry Pi 2 kan vara väldigt gnällig när det kommer till laddkabel. Här var det enbart en av de 10 kablarna som den inte tyckte om.

Så kör på Ebay och kolla runt om du inte har panik med att få hem kablarna

Köpte även hem 2- & 3meters kablar, men har ej testat dessa.

Antingen hade du tur eller så har du dålig koll, för de flesta kopior på Samsung-kablar jag mätt på klarar knappt 0,5A.

I vilket fall var det ett dåligt råd, de flesta kopior är usla.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Nu kan jag komma ihåg helt fel, men jag tror kabeln var tvungen att vara minst 24 AWG för att den inte skulle flaskhalsa i laddaren. Är den mindre (större siffra) än 24 AWG så kommer det ta längre tid att ladda.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Nu kan jag komma ihåg helt fel, men jag tror kabeln var tvungen att vara minst 24 AWG för att den inte skulle flaskhalsa i laddaren. Är den mindre (större siffra) än 24 AWG så kommer det ta längre tid att ladda.

http://www.maxgaming.se/usb-kablar/deltaco/usb-20-kabel-typ-a...
Hur tar jag reda på om den kommer flaskhalsa? När jag hade min Xperia Z2 köpte jag en billig laddare som var trådlös, tog grymt långtid att ladda. Vill ju kunna dra fördel av samsungs snabbladdning.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

http://www.maxgaming.se/usb-kablar/deltaco/usb-20-kabel-typ-a...
Hur tar jag reda på om den kommer flaskhalsa? När jag hade min Xperia Z2 köpte jag en billig laddare som var trådlös, tog grymt långtid att ladda. Vill ju kunna dra fördel av samsungs snabbladdning.

Omöjligt att säga utan att fråga personalen. Annars är det bara ta något här

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Antingen hade du tur eller så har du dålig koll, för de flesta kopior på Samsung-kablar jag mätt på klarar knappt 0,5A.

Då får jag vara glad att jag har haft tur

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow