Permalänk
Medlem

@huttala @Leedogustav

Både Vortex och Tex (vad nu skillnaden är...) gör aluchassin till Phantoms. De kostar dock en slant (runt $150 på mechanicalkeyboards.com)

Permalänk
Skrivet av seville57:

Tyvärr har jag bara ett ANSI Ducky One RGB YOTG bordet med svarta switchar, finns bara med vitt case å med svarta, röda å bruna switchar å limited edtion, som jag tycker ser bättre ut i designen än Shine 4/5, har 2 Shine 4 själv å gillar dom inte pga dom bauta stora stödbenen å röd/blåa LEDen.

Skulle säga att Shine 5 RGB är ett updaterat Shine 4 med RGB LEDs.

Du blir säkert nöjd med ett Shine 5 RGB bord.

Det är lättare att byta keycaps på Shine 5 RGB bordet än det är dom 2 bord du nämde själv, då Ducky har standard bottenrad (Ctrl, Win, Alt, FN/Menu å Space).

Jag är inte säker på om Ducky har satt dit en USB Micro port på Shine 5 men på mitt YOTG bord har jag en USB Micro port.

Fick beställa nya sleevade USB kablar till t-bordet hos Pexon.

Lite bilder på "Get" bordet.
http://i.imgur.com/rrUAQyw.jpg

http://i.imgur.com/s50sS4o.jpg

http://i.imgur.com/5YRG8IU.jpg

Finns de inget skydd för handlederna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnuggles:

Finns de inget skydd för handlederna?

Ducky har lösa skydd: http://www.inet.se/produkt/6606375/ducky-wrist-rest-fullsize

Har inget själv men någon här vet säkert om det finns andra som passar.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Ducky har lösa skydd: http://www.inet.se/produkt/6606375/ducky-wrist-rest-fullsize

Har inget själv men någon här vet säkert om det finns andra som passar.

Jag har ett sådant, och jag skulle inte rekommendera det. Det är stenhårt och glider lätt. Jag skulle nog invesetera i en grifiti pad istället!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Jag har ett sådant, och jag skulle inte rekommendera det. Det är stenhårt och glider lätt. Jag skulle nog invesetera i en grifiti pad istället!

jag har båda och ptja, ducky's känns helt klart mer hållbart, bara att limma fast gummifötter eller lite "anti slip"-matta från tex IKEA på undersidan så håller det sig på plats

Permalänk
Medlem

En till fråga från mig, jag använder nu black brytare, vill ha blåa på nästa bord.
Hur skulle det vara att byta till clear, läst om dom, men får inget riktigt begrepp
på hur dom brytarna är.

Ni som har clear brytare och har haft black innan, hur är skillnaden ?

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

En till fråga från mig, jag använder nu black brytare, vill ha blåa på nästa bord.
Hur skulle det vara att byta till clear, läst om dom, men får inget riktigt begrepp
på hur dom brytarna är.

Ni som har clear brytare och har haft black innan, hur är skillnaden ?

clears är som hårdare bruna med en något mer kännbar taktil bump, dvs du känner när den aktiveras, men den "klickar" inte på samma sätt som blåa tex, medans svarta är linjära.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av LINJEinc:

En till fråga från mig, jag använder nu black brytare, vill ha blåa på nästa bord.
Hur skulle det vara att byta till clear, läst om dom, men får inget riktigt begrepp
på hur dom brytarna är.

Ni som har clear brytare och har haft black innan, hur är skillnaden ?

Skrivet av hoz:

clears är som hårdare bruna med en något mer kännbar taktil bump, dvs du känner när den aktiveras, men den "klickar" inte på samma sätt som blåa tex, medans svarta är linjära.

http://deskthority.net/w/images/2/25/Mx_clear_illustration.gif
http://deskthority.net/w/images/c/cf/Mx_black_illustration.gif

Kan ju även passa på att flika in och säga att clears känns tyngre än svarta.
Så om du tycker att svarta är på gränsen till för tunga att trycka ner, så kommer clears vara tyngre. Har du däremot inga problem med att det är lite mostånd i switcharna så är det nog ett bra alternativ om du vill ha taktil återkoppling.

Bruna switcharnas taktilitet går ju att diskuteras, clears däremot känns ju när man aktiverar switchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

clears är som hårdare bruna med en något mer kännbar taktil bump, dvs du känner när den aktiveras, men den "klickar" inte på samma sätt som blåa tex, medans svarta är linjära.

http://deskthority.net/w/images/2/25/Mx_clear_illustration.gif
http://deskthority.net/w/images/c/cf/Mx_black_illustration.gif

Skrivet av huttala:

Kan ju även passa på att flika in och säga att clears känns tyngre än svarta.
Så om du tycker att svarta är på gränsen till för tunga att trycka ner, så kommer clears vara tyngre. Har du däremot inga problem med att det är lite mostånd i switcharna så är det nog ett bra alternativ om du vill ha taktil återkoppling.

Bruka switcharnas taktilitet går ju att diskuteras, clears däremot känns ju när man aktiverar switchen.

Jag får tacka så mycket för infon från er två.
Ska ta mig en funderare på vilka brytare det ska bli.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Skrivet av LINJEinc:

Jag får tacka så mycket för infon från er två.
Ska ta mig en funderare på vilka brytare det ska bli.

Om du tycker clears känns tunga kan du ju alltid byta fjädrar. Det är två ganska olika switchar, och ingen känns riktigt som mx blå, även fast clearen är mer lik (tactile). Det bästa du kan göra är att försöka hitta en switchtester eller dyl och testa dig fram.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Problemet är att denna tråd inte är klistrad. Skulle nog bli mer ordning i trådarna om den inte låg på sida 4.

Beställde lite från corus franska warehouse den 29/10 vilket har stått som skickat sedan dess. Har dock inget track id, nån som har erfarenheter av deras frakt(tid)?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Problemet är att denna tråd inte är klistrad. Skulle nog bli mer ordning i trådarna om den inte låg på sida 4.

Beställde lite från corus franska warehouse den 29/10 vilket har stått som skickat sedan dess. Har dock inget track id, nån som har erfarenheter av deras frakt(tid)?

Skickades från m.sweclockers.com

mja, det verkar inte finnas något större intresse att ta det hit då det blivit så vanligt med OffT i "visa"-tråden, helt befriat lär det aldrig bli, är det inte ens i liknande trådar på geekhack, men det är fasen så mycket mindre iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

mja, det verkar inte finnas något större intresse att ta det hit då det blivit så vanligt med OffT i "visa"-tråden, helt befriat lär det aldrig bli, är det inte ens i liknande trådar på geekhack, men det är fasen så mycket mindre iallafall

Det har du nog rätt i, folk är av naturen lata:) Tänkte mest på att många som inte är lika frekventa besökare inte vet att denna tråd finns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

@huttala Är "dental band" moden värd besväret enligt dig? Tänke plocka med en påse från jobbet imorrn isf. Har du märkt några baksidor med den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Heinel:

@huttala Är "dental band" moden värd besväret enligt dig? Tänke plocka med en påse från jobbet imorrn isf. Har du märkt några baksidor med den?

Skickades från m.sweclockers.com

Det fungerade ypperligt, var lätt att göra dessutom.
Däremot vet jag inte hur länge de håller, men iom att du verkar jobba med tandvård så kanske du vet hur hållbart gummit är?
Mitt tangentbord såldes iaf någon månad efter modden, så vet inte om modden fortfarande är fungerande eller inte.

Permalänk
Medlem

@Heinel Jag gjorde en dental band mod på mitt ena HHKB och tyckte det var precis vad jag sökte, tills dess jag skaffade ett HHKB Type-S. I min mening är det skillnad på riktig- och ghetto-S.

Muirium på DT kör för tillfället en EU GB med dämpringar som skall vara nära riktiga Type-S. De kostar dock en hel del kosing... Kanske rent av ovärt mycket mer än dental bands.

Sedan finns även EK soft landing pads som du kan stryka platta och stoppa in för en liknande effekt. Deeyay här på forumet provade den och verkar nöjd.

Permalänk
Medlem

@huttala Då är det värt att testa. Svårt att säga hur de håller på sikt då patienten ofta byter ut dem nästan varje dag under behandling.
@Khers Ja, jag såg det:) blev sugen. Men jag har ju inget riktigt topre, än mindre type-s, att jämföra med. Jag stör mig inte nämnvärt på ljudet nu, så frågan är om det är värt över 500kr för det. Gratis och ingen väntetid talar ju för elastiska band.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Finns det någon "entusiast" TKL PCB som stödjer bakgrundsbelysning?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk

Hej! Är det någon som har koll på om http://www.inet.se/produkt/6607452/ducky-shine4-key-cap-109-a... passar en Poker II? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Finns det någon "entusiast" TKL PCB som stödjer bakgrundsbelysning?

GON's PCB'er har stöd för det. Är rätt säker på att Winkeyless-brädorna också har det.

@rampjesus så vitt jag kan se så ska det funka. Båda kör ju standard bottom-row

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Finns det någon "entusiast" TKL PCB som stödjer bakgrundsbelysning?

Vilket case tänkte du sätta PCBn i? Det finns en del mått mellan tangentklustren som måste stämma för att det skall passa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Vilket case tänkte du sätta PCBn i? Det finns en del mått mellan tangentklustren som måste stämma för att det skall passa.

Jag tänkte bygga ett helt nytt tangentbord.
Gon's verkar ha en ganska lång leveranstid på sina delar. Winkeyless visste jag om.
Så jag tänker mig att alla delar kommer från samma ställe. Så ska det nog passa.
Egentligen skulle nog frågan varit: Finns det fler än Gon's och Winkeyless?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Hej! Är det någon som har koll på om http://www.inet.se/produkt/6607452/ducky-shine4-key-cap-109-a... passar en Poker II? Tack!

Ja, om det är ett Poker II med ISO-layout. Poker-tangentborden (I och II såväl som III) har alla standardlayout, så de flesta tangentuppsättningar passar.

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vart man bäst köper mx stammar (och ev. fjädrar)? Helst taktila, färg spelar mindre roll. Mina blåa klickar lite för mycket för vardagsrums-bruk, tydligen.

Brädan i fråga har pcb-monterade brytare så att öppna upp och byta är inga större problem. Vill helst slippa löda om allting för sakens skull däremot.

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Någon som har koll på vart man bäst köper mx stammar (och ev. fjädrar)? Helst taktila, färg spelar mindre roll. Mina blåa klickar lite för mycket för vardagsrums-bruk, tydligen.

Brädan i fråga har pcb-monterade brytare så att öppna upp och byta är inga större problem. Vill helst slippa löda om allting för sakens skull däremot.

Går bara att köpa hela brytare. Fjädrar går att hitta på div hemsidor som håller på med t-bord (Zealpc t.ex.). S

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Går bara att köpa hela brytare. Fjädrar går att hitta på div hemsidor som håller på med t-bord (Zealpc t.ex.). S

Sikken oflyt då, får överväga de svarta stammar jag har liggande. Men jag vill ha någon slags feedback mer än botten

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Sikken oflyt då, får överväga de svarta stammar jag har liggande. Men jag vill ha någon slags feedback mer än botten

Om du smörjer blå switchar brukar klicket försvinna

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det finns något aluminum chassi samt plate till MX mini brädor? Alternativt till någon annat PCB som är 75%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Någon som har koll på om det finns något aluminum chassi samt plate till MX mini brädor? Alternativt till någon annat PCB som är 75%?

Finns några lådor på Aliexpress iaf. Just alu plates har jag inte koll på, efter snabb googling hittade jag dock detta. Vet att folk på forumet (@hoz om jag inte missminner mig) har beställt sina vita 60% plastcase ifrån Aliexpress, vet dock inte om det är samma säljare.

Båda delar har dykt upp ett par gånger på massdrop förövrigt!

Permalänk
Medlem

@betlet Duck Octagon v2 är på ingående om du pallar vänta typ ett år innan du har ditt tangentbord. Om du klarar dig utan F-raden är Matt3o's community-designade 65% snart redo för GB (runt jul är det senast jag sett). Annars är det väl de gamla vanliga, dvs GON och Winkeyless, som båda har chassin till MX Mini. Keycool Hero 84 och slakta för chassit om du har en PCB och brytare du hellre vill ha. Red Scarf RS84? Kanske kan du få tag på ngt beggat om du inte är haj på taobao (jag är det inte).

@willeykk Det du länkade är för 60%.