Permalänk
Medlem

Som gammal goth/EBM/Synthare (Salig blandning, jag vet.) Klär jag mig i svart.
2m, 100kg, piercad i ansiktet, klär sig i svart. Jo du, en riktig svärmorsdröm.
Dock har jag slutat färga håret, och har för det mesta septumkeeper så man inte skrämmer folk för mycket.

Märken bryr jag mig inte om så mycket på kläder, är de sköna och passar så.
Dock vill jag ha riktiga skor, så där blir det Dr Martens, ecco etc.

Sen är ju fördelen med att bara ha en färg på kläderna, man slipper välja, och tvättsorteringen i princip uteblir.. Tjejen har lite färg på sina kläder iof, så lite sortering blir det.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk

Sneakers, kängor eller bruna "finskor" beroende på tillfälle.
Jeans från LEE, Diesel eller liknande
Tshirt med skjorta över. Nästan alltid uppkavlade ärmar.
Armbandsur med läderarmband.
Glasögon.
Ytterplagg varierar väldigt. Hoodie, skinnjacka, yllerock, parkas eller trenchcoat.

Lägger inte jättemycket pengar på kläder men vill ju klä mig snyggt i alla fall. Får en hel del komplimanger för hur jag klär mig så gör ju något rätt.

Sen ibland blir det kängor, cargopants, nitbälte, bandtröjor och nitar.
Eller nördtröjor med spelmotiv och slappa byxor.
Eller kostym.

Allt beror på filltällfe och umgänge!

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Bor i Singapore som är relativt varmt, så shorts och skjorta varje dag. Alltid enfärgade shorts. Aldrig enfärgad skjorta.
Har en väldigt begränsad garderob. Är ännu bara Mastersstudent.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Svart.
Band t-shirts för det mesta, men även mycket gaming-relaterade t-shirts, skjorta ibland.
Stuprörs byxor, myggjagare eller Doc. Martens.

Tänk dig klassisk gothare.
Och ja, jag vet faktiskt vad goth är till skillnad från många andra... *suck*

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Svart t-shirt oftast med någon band tryck (metal).
Jeans, i regel något slitna.
Någon form av sneakers.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Converseskor när vädret tillåter annars någon form av kängor.
Jeans, främst slitna.
T-shirt, oftast med nördiga motiv.
Armbandsur.
Långt skägg och mustasch.

En välvårdad luffare typ.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Jeans med stadkant/selvedge ylle tröja ylle strumpor så här års annars T-shirt och shorts
Skorna efter vädret har ett par hög kvalitet skor som jag går in i, och ecco yak läder. Samt vinter skor och "när jag får tid" joggingskor

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Ska man döpa om tråden till "SweDressers" kanske?

Permalänk
Avstängd

Kostym (givetvis skräddarsydd) i arbetet och till utgång. Annars blir det mycket skjorta, kavaj och chinos. Eller skjorta, pullover och uddabyxor. Men visst fan är det skönt att köra på jeans och t-shirt också ibland, det funkar alltid. Skor? Oxford eller brogues.

Hemma? Då kör jag på en rosa one piece. På fullaste allvar alltså. Finns inget skönare att glida runt i hemma i lägenheten.

Permalänk
Medlem

Klär mig i mycket färger, gärna mörkare varmare färger.
Mycket chinos och jeans.
75% t-shirts med tryck (ett tag blev jag kallad som "han med tishan", för jag hade alltid nån tisha med härligt tryck på) , 25% färgglad skjorta från Eton. T-shirts är mycket från Rock Paper Scissor, T-shirt Store och shirtstore.se
Sneakers eller läderskor nertill.
Använder väldigt mycket keps eller mössa beroende på humör.
Nåt som däremot är sjukt viktigt för mig är sköna och färgglada kalsonger! Efter mycket om och men så äre Dressmans med bred resår som gäller. Har säkert en 50-60 par. Då jag jobbar i en saluhall med att sälja främst fisk (och filéa den) så luktar man inte allt för smaskigt efter jobbet så blir alltid en dusch efter jobbet så byter strumpor och kalsonger två gånger om dagen.
Eftersom jag hatar att sortera strumpor så slängde jag alla olika svarta jag hade och gick ner på HM och köpte sex paket med svarta tunna strumpor. Aldrig mer behöva sortera svarta strumpor! Dem med mönster går ändå fort att sortera eftersom de sticker ut i tvätthögen.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Avstängd

Oftast jeans och skjorta eller piké om det är jobb och jeans och t-shirt om det ej är jobb.
Shortor köpes alltid av olika märken typ Oscar, Boomerang eller annat då jag anser att kvilitét håller i längden.
Shorts användes så länge det bara går när man är ledig så i år var det mitten av oktober. I mars-april åker de på igen.

Mjukisbyxor är ok att ha hemma om man ska ligga i soffan hela kvällen och kanske ut och rasta hunden utanför huset. Skulle aldrig gå i mjukisbyxor ner på stan eller liknande.
Folk som har denna typ av klädsel faller neråt ett par pinnhål direkt. Det ser helt enkelt förjävligt ut.
Snygga tjejer med knähöga stövlar och mysbyxor och hoodie. Fy fan säger jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Nej, du märker ingen skillnad i att kvalitén skulle vara bättre på dyrare kläder, dyrare är det bara för märket som är påsytt på dem, inte för att de skulle hålla bättre.

Hitta inte på för mycket nu. Jag tycker överlag att dyrare kläder från respekterade märken håller bättre kvalité vilket också bekräftats av bekant som studerat textil/klädmakeri eller vad det nu vill kallas.

För många år sedan när jag var liten och bodde hemma så kommenterade även mor min att de dyrare kläderna jag hade klarade fler tvättar/tog längre tid innan de blev helt skeva (märks lätt när man stryker).

Har gamla kvalitéts t-shirts som klarat säkert hundra tvättar och års användande där det enda som blivit något slitet är trycket som spruckit. Billigare helfärgade t-shirts jag har tappar passform och börja noppra sig och ha sig långt mycket tidigare.

Billiga Jack and Jones jeans: Tyget nästan helt genomslitet i baken
Dyrare och mer välanvända jeans: Ett litet litet hål i fickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Kostym (givetvis skräddarsydd) i arbetet och till utgång. Annars blir det mycket skjorta, kavaj och chinos. Eller skjorta, pullover och uddabyxor. Men visst fan är det skönt att köra på jeans och t-shirt också ibland, det funkar alltid. Skor? Oxford eller brogues.

Hemma? Då kör jag på en rosa one piece. På fullaste allvar alltså. Finns inget skönare att glida runt i hemma i lägenheten.

Det här blir man glad av att läsa. Jag vill också kicka vardagen som dig! King.

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Random t-shirt, blåa jeans. Varje dag.

^This^ fast varierar med svarta jeans också

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Skrivet av Massy:

Hitta inte på för mycket nu. Jag tycker överlag att dyrare kläder från respekterade märken håller bättre kvalité vilket också bekräftats av bekant som studerat textil/klädmakeri eller vad det nu vill kallas.

För många år sedan när jag var liten och bodde hemma så kommenterade även mor min att de dyrare kläderna jag hade klarade fler tvättar/tog längre tid innan de blev helt skeva (märks lätt när man stryker).

Har gamla kvalitéts t-shirts som klarat säkert hundra tvättar och års användande där det enda som blivit något slitet är trycket som spruckit. Billigare helfärgade t-shirts jag har tappar passform och börja noppra sig och ha sig långt mycket tidigare.

Billiga Jack and Jones jeans: Tyget nästan helt genomslitet i baken
Dyrare och mer välanvända jeans: Ett litet litet hål i fickan.

Det finns såklart precis med kläder som med andra produkter tillfällen då det bara är dyrare och inte bättre kvalitet.
Men tex LEE jeans jämfört med Ica Maxi Jeans. De sitter bättre, är snyggare och håller bättre. De är inte så där överdrivet dyra heller.
Framför allt skjortor har jag märkt mycket skillnad å tex en skjorta från Eton jämfört med HM eller Dressman. Framför allt hur länge färgen håller men de sitter så mycket bättre. Och följer med kroppen mycket bättre.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Svarta kläder, T-shirt. Är lite ljuskänslig och höga kontraster i olika färger kan svida bakpå ögonen ibland.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch