Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Vilken slump..fick ett precis likadant brev idag..

Enda skillnaden var att de dessutom ville ha faktura med produktnamn så jag gjorde en PDF av paypal kvittot och skickade in, hoppas det räcker, står ju produktnamn där också. Visserligen står det inget om e-juice utan bara "Blueberry milkshake" och "Cheese cake" får se hur hög tullen är på sötsaker..hehe

Jäkligt surt, någon som åkt på tull från USA? Har ju beställt ett antal gånger från namberjuice men klarat mig men vetefan om man vågar chansa mer.

Åkte på tull första gången jag beställde från USA.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Åkte på tull första gången jag beställde från USA.

Jäklar, har du klarat dig sen?

Permalänk
Avstängd

Någon som säljer sin DIY-juice här? Ute efter en trevlig ADV för ett pris som inte är "premium"..
Messa mig i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Jäklar, har du klarat dig sen?

Inte beställt sedan dess Hittat det jag behöver i Sverige eller fasttech

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ingen som har en extra battery mod å sälja?
Stockholm... Behöver klara läsa motstånd hälst..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk

Beställt ytterligare saker så nu är det bara att vänta på leverans, det jag beställt och väntar på är:
Smok xcube 2
kangertech mini
Smok tfv4
Tfv4 0.2 coils 5-pack
Tfv4 0.15 coils 5-pack
Velocity clone
Dark horse clone
Dark horse v2(?)
Coilmaster v2 DIY
2st samsung 18650 25r
1st nitecore l4 v2 laddare
Känns som att det hela håller på att bli mer av en hobby än rökavvänjning, började förra månaden med ett x6 start paket och efter det köpte jag mig en istick 30w med Atlantis v2 och nu fick det bli en xcube.. MEN! Har ni tips på några bra juicer? Har kört the cloud company arise, suicide Bunny sucker punch, sure Bert, och yaliq banana milkshake. Gillar custard men även fruktiga och syrliga juicer. Tipsa på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Någon som säljer sin DIY-juice här? Ute efter en trevlig ADV för ett pris som inte är "premium"..
Messa mig i så fall.

Jag skulle kunna skicka iväg en flaska om jag orkar lol, vad hade du tänkt betala/ml?
Har slut på VG men har 100ml steepad nana cream och 50ml strawberries & cream som jag skulle klara mig utan.
Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av retro123:

Jäklar, har du klarat dig sen?

Man kan ta för givet att man får betala moms/tull från USA, har gjort det varje gång.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av lejon74:

Ja du kan mkt enkelt köra både Pegasus och istick 60w tc, utan att bry dig om temp/TC, bara stänga av de-ställa de i watt läge o köra, du ändrar bara +/- i antal watt du vill vejpa på, enklare blir det inte, och såg innan att te.x aspire premium kit kostar väl samma som istick kit och samma med subox-kit, den sistnämda är nog rätt likvärdig istick kitet i vad du får, tanken kör jag själv på just nu, den är ok. -men istick kitet har precis släppt ca 1v så det är kanske roligare å ha nåt fräscht, och om det verkligen är bra går inte säga än, men det är ett kännt etablerat budgetmärke som brukar funka utn större problem.

Annars är även iJust2 startkit och eGo One mega populära startkit, men dom saknar display och har bara +/- inställning.

Hoppas du ble lite klokare

och köp inte juice med mer än 70 VG, 50 PG/50 VG är det vanligaste, (60VGär eg. lagom) annars kommer det bara smaka bränt, det andra är för RDA/RBA/RTA sk. drippers.

Har valt en istick 60w tc med ett LG batteri.
Blir även en nautilus tank som extra tank, kostade bara en hundring(Spelar 1,6 eller 1,8ohm coil någon större roll?)
Någon tips på ungefär vilken watt man ska börja på(blir förmodligen 70/30 juice)?

Lär börja med Nautilus tanken, då jag hellre gör något dumt med den på än att första coilsen eller liknande på Melo tanken.
Den får vänta några dagar..

Nåt annat man behöver, eller ska ha i åtanke?

Edit: Pegasus har tydligen något autoläge som gör en TC varje gång man bytt tank. Tydligen många som bränt coils som inte är gjorda för TC den vägen. Går att kringå i menyn, men det måste göras manuellt varje gång..
https://www.reddit.com/r/electronic_cigarette/comments/3ihf62...

Permalänk
Medlem

Fick min UD Bellus igår kan ju inte annat än vara jävligt nöjd. Bra smak, rikligt med rök och relativt enkel att jobba med.
Innan man förstår hur den funkar så är det lite knepigt och man kommer troligtvis behöva göra om sin wick en gång. Första gången man fyller på så kommer det läcka ur luftintagen även om du har de stängda, och det läcker rikligt så ha lite papper till hands.

Men överlag kan jag inte klaga på något:
+ Enkel att sätta dit nya coils
+ Super enkel att fylla på
+ Bra smak och rök

Ett mycket rekommenderat köp för de som gillar tanks!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Fick min UD Bellus igår kan ju inte annat än vara jävligt nöjd. Bra smak, rikligt med rök och relativt enkel att jobba med.
Innan man förstår hur den funkar så är det lite knepigt och man kommer troligtvis behöva göra om sin wick en gång. Första gången man fyller på så kommer det läcka ur luftintagen även om du har de stängda, och det läcker rikligt så ha lite papper till hands.

Men överlag kan jag inte klaga på något:
+ Enkel att sätta dit nya coils
+ Super enkel att fylla på
+ Bra smak och rök

Ett mycket rekommenderat köp för de som gillar tanks!

såg fin ut, men är livrädd för att tanks läker, har haft problem med min Isub G Tank, min Crown Uwell har aldrig läckt, inte ens en droppe (dock färdiga coils som kostar lite väl mkt kan man tycka)

som jobbigt om det ska börja läcka när man är på jobbet / när man är ute och äter lunch etc

Permalänk
Medlem

@Viochee: Denna läcker ytterst lite efter man väl har fått igång den. Vi pratar att det blir lite fuktigt vid lufthålen det är allt men har du noll tolerans mot läckage får du kanske leta vidare

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till att det är VG jag inte tål. Köpte DIY basvätska 100% VG utan nikotin o testade det, reagerade kraftigt direkt. Så, någon som vet prisvärd e-juice som är 100% PG?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Har kommit fram till att det är VG jag inte tål. Köpte DIY basvätska 100% VG utan nikotin o testade det, reagerade kraftigt direkt. Så, någon som vet prisvärd e-juice som är 100% PG?

Blir nog jävligt svårt att köra 100% PG tyvärr :/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Zippeer: varför då?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Du lär få en throat hit som kommer ta sönder din hals, Sen vet jag inte ens om det går faktiskt?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur jag ska tänka, hohm wrecker eller snow wolf? eller nån annan kandidat

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Nån som vet hur jag ska tänka, hohm wrecker eller snow wolf? eller nån annan kandidat

Är du ute efter temp control?

Och om jag var du skulle jag kolla upp om "buggen" är fixad på Snow wolf.
Vad jag hört så går den ner i stand by och du måste trycka 1 gång för att den ska starta sen kan du börja vapea istället för att bara hålla in knappen direkt.

Och om du tänkt betala 179.99 för hohm wrecker så hade jag nog kollat runt efter DNA200 isället (Jag har inte letat priser så vet inte vad man kan få den för)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Om du inte tål det alls så är nog vaping inget för dig tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Är du ute efter temp control?

Och om jag var du skulle jag kolla upp om "buggen" är fixad på Snow wolf.
Vad jag hört så går den ner i stand by och du måste trycka 1 gång för att den ska starta sen kan du börja vapea istället för att bara hålla in knappen direkt.

Och om du tänkt betala 179.99 för hohm wrecker så hade jag nog kollat runt efter DNA200 isället (Jag har inte letat priser så vet inte vad man kan få den för)

TC är väl en fördel, jag tänker på nåt o ha som hemma station, kommer ej bära med mig den, men bör ha dubbla 18650 eller mer, o just dom två verkade tjecka, dock vet jag inte var man kan hitta wrecker, såg den nånstans men hittar inte den igen, säkert slutsåld o trillat bort i listorna. snö-mulen i limited såg trevlig ut, men har dom problem så vet e katten..

Mer input eller andra förslag tack, och varför isf !:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

TC är väl en fördel, jag tänker på nåt o ha som hemma station, kommer ej bära med mig den, men bör ha dubbla 18650 eller mer, o just dom två verkade tjecka, dock vet jag inte var man kan hitta wrecker, såg den nånstans men hittar inte den igen, säkert slutsåld o trillat bort i listorna. snö-mulen i limited såg trevlig ut, men har dom problem så vet e katten..

Mer input eller andra förslag tack, och varför isf !:)

http://www.vape95.com/collections/temperature-control/product...

Tydligen 15% off med denna kod också: WRECKED15

Annars så Efusion DNA 200 by Lost Vape kanske?

Tror Wolv kan rekommendera den?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

http://www.vape95.com/collections/temperature-control/product...

Tydligen 15% off med denna kod också: WRECKED15

Annars så Efusion DNA 200 by Lost Vape kanske?

Tror Wolv kan rekommendera den?

Tack för tipset, -efusion har jag inte råd med dock, i dagsläget iaf :((

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Tack för tipset, -efusion har jag inte råd med dock, i dagsläget iaf :((

Tror för övrigt att dem kommit med en snow wolf v1.2 eller nått sånt som kanske inte har de problemet jag påpekade. (Inte säker dock)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Känns som att det hela håller på att bli mer av en hobby än rökavvänjning, började förra månaden med ett x6 start paket och efter det köpte jag mig en istick 30w med Atlantis v2 och nu fick det bli en xcube.. MEN! Har ni tips på några bra juicer? Har kört the cloud company arise, suicide Bunny sucker punch, sure Bert, och yaliq banana milkshake. Gillar custard men även fruktiga och syrliga juicer. Tipsa på

Skickades från m.sweclockers.com

Rekommenderar Liquid Voyage. Riktigt bra juicer allihop

Skrivet av Hazhax:

Har kommit fram till att det är VG jag inte tål. Köpte DIY basvätska 100% VG utan nikotin o testade det, reagerade kraftigt direkt. Så, någon som vet prisvärd e-juice som är 100% PG?

Tråkigt att höra, tror 100% PG blir praktiskt taget omöjligt att vejpa då det blir så kraftig throat hit.
Vad var det för reaktion du fick när du testade 100% VG?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Tror för övrigt att dem kommit med en snow wolf v1.2 eller nått sånt som kanske inte har de problemet jag påpekade. (Inte säker dock)

vape95.com, vilket land är det ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

vape95.com, vilket land är det ifrån?

USA enligt deras hemsida så du kan ju räkna med tull på det

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Vilken slump..fick ett precis likadant brev idag..

Enda skillnaden var att de dessutom ville ha faktura med produktnamn så jag gjorde en PDF av paypal kvittot och skickade in, hoppas det räcker, står ju produktnamn där också. Visserligen står det inget om e-juice utan bara "Blueberry milkshake" och "Cheese cake" får se hur hög tullen är på sötsaker..hehe

Jäkligt surt, någon som åkt på tull från USA? Har ju beställt ett antal gånger från namberjuice men klarat mig men vetefan om man vågar chansa mer.

yealiq leveranser har haft strul med tullen rätt länge, verkar mest som de punktmarkerar dem.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

yealiq leveranser har haft strul med tullen rätt länge, verkar mest som de punktmarkerar dem.

Mina Yaeliq har inte fastnat. 2 paket den här månaden.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Mina Yaeliq har inte fastnat. 2 paket den här månaden.

Som tur är har inte tullen hur mycket personal som helst så mycket slinker igenom

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

veckans vapemail!

drygt paketet från yaeliq kostade 200 kr att hämta ut.. tullen tog 75 kr och postnord 125 kr

paketet i sig kostade 350kr :/

Permalänk
Medlem

På tal om det här med tull, vad är det för uppgifter de brukar be om?
Jag gissar på att det är betalningsbekräftelsen de vill kika på, har ett paket på väg från Asien men fick ingen sådan bekräftelse via mail så funderar på om det är nått jag borde börja bråka till mig utifall jag har otur med tullen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden