Skräckspel i klass med Outlast

Permalänk
Medlem

Skräckspel i klass med Outlast

Hej på er!

Det är lördag och vädret är piss, vilket får mig att bli sugen på att mysa ned mig med ett nytt spel. Har hittills tyckt om både Amnesia som Outlast som jag spelat igenom flera gånger. Även Metro-spelen har jag ögnat mig igenom ett flertal gånger. Riktigt bra spel dedär! Nu vet jag dock inte vad jag ska prova. Dead Space har jag sett lite här och var när jag gjort min research, men tyvärr inget jag nappat på. Finns det flera spel i klass med Outlast och Metro om man är ute efter något riktigt läskigt?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Layers Of Fear. OBS: köp en 2L coca cola och pringles till.. och ha ett par rena kalsonger för säkerhet skull när du spelar det

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Layers Of Fear. OBS: köp en 2L coca cola och pringles till.. och ha ett par rena kalsonger för säkerhet skull när du spelar det

Oh! Nu börjar vi snacka Juste, first person är ett krav, har provat Walking dead och böev lite besviken just för att det är third :/

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Har du provat system shock 2? En av de mest läskiga spelen jag har kört till pc. Kan även rekommendera clive barkers undying.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Oh! Nu börjar vi snacka Juste, first person är ett krav, har provat Walking dead och böev lite besviken just för att det är third :/

Layers of fear är ett first person spel

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Layers of fear är ett first person spel

Hehe, jo det såg jag Var inget riktat till ditt inlägg, utan bara allmän info om något mer tips skulle dyka in

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Hehe, jo det såg jag Var inget riktat till ditt inlägg, utan bara allmän info om något mer tips skulle dyka in

lugnt mannen

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Har du provat Penumbra, av samma utvecklare som skapade Amnesia. Tycker Penumbra var både läskigare och klurigare än Amnesia. Sen finns också deras nyaste skapelse SOMA vilket har fått bra kritik

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk

Alien isolation kanske är något du skulle gilla. Personligen gillade jag det mer än både Amnesia och Outlast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naque:

Har du provat Penumbra, av samma utvecklare som skapade Amnesia. Tycker Penumbra var både läskigare och klurigare än Amnesia. Sen finns också deras nyaste skapelse SOMA vilket har fått bra kritik

Har provat Penumbra Black Pleauge. Kom till slutet där jag fastnade. Lite för mycket "tänka själv" spel för min smak. Däremot riktigt läskiga miljöer där man får en känsla av ensamhet och lämnad att dö

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Alien isolation kanske är något du skulle gilla. Personligen gillade jag det mer än både Amnesia och Outlast.

Tror tyvärr att Alien Isolation är lite mycket Si-Fi. Blir liksom inte trovärdigt och därmed inte lika läskigt på något sätt

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Köpte The Park på Steam under Haloween i hopp om en riktigt äcklig upplevelse. Det verkade som något bra i början, men det visade sig vara riktigt dåligt. Spelet varade väl i ca 1 timme, och jag var väl inte så rädd heller för den delen genom spelets gång.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Tror tyvärr att Alien Isolation är lite mycket Si-Fi. Blir liksom inte trovärdigt och därmed inte lika läskigt på något sätt

Det är baserat på filmen Alien eller en efterföljare med Ripleys dotter som huvudperson, gillade man filmen så blir spelet ännu mer stämningsfullt med miljöer och personer man känner igen. Att det skulle vara mindre trovärdigt än övernaturliga skräckspel med spöken, zombies och demoner håller jag inte med om, tvärtom

Mycket välgjort spel som tog mig ca 25 timmar att spela igenom (på svåraste) men självklart är det så att gillar du inte science fiction eller filmen Alien så är det nog inget för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tror tyvärr att Alien Isolation är lite mycket Si-Fi. Blir liksom inte trovärdigt och därmed inte lika läskigt på något sätt

Smaken är som baken, men här tror jag du gör dig själv en stor otjänst. Jag tyckte iaf att Isolation var avsevärt läskigare än Amnesia och Outlast (och ett hundra gånger bättre spel för övrigt). Vidare känns det bra mycket mer trovärdigt att vi någon gång i framtiden stöter på en utomjordisk ras som vill ta kol på oss, än att det skulle dyka upp spöken och allehanda monster Köp på Steam och lämna tillbaka innan du lirat två timmar om du inte gillar det.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Smaken är som baken, men här tror jag du gör dig själv en stor otjänst. Jag tyckte iaf att Isolation var avsevärt läskigare än Amnesia och Outlast (och ett hundra gånger bättre spel för övrigt). Vidare känns det bra mycket mer trovärdigt att vi någon gång i framtiden stöter på en utomjordisk ras som vill ta kol på oss, än att det skulle dyka upp spöken och allehanda monster Köp på Steam och lämna tillbaka innan du lirat två timmar om du inte gillar det.

Haha, där fick du mig allt! Nåväl, jag ska ge det en ärlig chans

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless