Hjälp med 1 spel och 1 applikation skrivet i java

Permalänk

Hjälp med 1 spel och 1 applikation skrivet i java

Tjena alla kunnig människor!

Har fått en uppgift i skolan att skriva en inlämning om 2 större java projekt, varav ett ska vara ett spel (EJ Minecraft eller Runescape). Problemet är bara det att jag nu i två veckor jobbar hårt för att hitta några bra exempel utan framgång och börjar inte må så bra över detta.... Så är det någon här inne som hade kunnat vara supersnäll och bara skriva exempel på något spel eller applikation som är skrivet eller körs på java samt en väldigt kort beskrivning på typ en mening om vad det är för slags program?
Hade underlättat väldigt mycket för mig!

Hittar väldigt lite om just Java producerade spel och får ofta bara fram att Java inte är tillräckligt bra för att driva spel och så vidare. Vet någon varför...?

Tack på förhand och ha en fortsatt trevlig helg allesammans!

Permalänk
Inaktiv

Baserat på din information så gissar jag att du läser en grundkurs i java på gymnasiet och jag ger då råd därefter.

Spel: Hänggubbe, snake är annars roligare men jag tror ej du hinner med den. Detsamma gäller pong. Blackjack är nog bland de enklaste spelen som går att göra, men frågan är vad din lärare tycker om nivån. Ännu värre är det med att gissa nummer spelet. Alltså datorn slumpar fram ett tal och man ska försöka gissa rätt på så få gånger som möjligt, där man får ledtrådar om det är högre eller lägre.
Program enkel ordbehandlare, miniräknare, webbläsare. Webbläsaren finns färdiga kontroller för så det behöver ej vara så komplicerat.

Det finns tusentals exempel på dessa appar i olika språk på internet, men meningen är att du ska koa själv och din lärare kommer se om du ej förstår koden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Baserat på din information så gissar jag att du läser en grundkurs i java på gymnasiet och jag ger då råd därefter.

Spel: Hänggubbe, snake är annars roligare men jag tror ej du hinner med den. Detsamma gäller pong. Blackjack är nog bland de enklaste spelen som går att göra, men frågan är vad din lärare tycker om nivån. Ännu värre är det med att gissa nummer spelet. Alltså datorn slumpar fram ett tal och man ska försöka gissa rätt på så få gånger som möjligt, där man får ledtrådar om det är högre eller lägre.
Program enkel ordbehandlare, miniräknare, webbläsare. Webbläsaren finns färdiga kontroller för så det behöver ej vara så komplicerat.

Det finns tusentals exempel på dessa appar i olika språk på internet, men meningen är att du ska koa själv och din lärare kommer se om du ej förstår koden.

Han ska skriva om spel/program som kr gjort i java. Inte koda ett spel. Så tolkar jag det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kiane:

Han ska skriva om spel/program som kr gjort i java. Inte koda ett spel. Så tolkar jag det

Skickades från m.sweclockers.com

Visst, men det är en väldigt udda uppgift och frågan är vad syftet är?

Angående spel och program så är Android app store fullt av java spel och program, vilken betydelse för inlämningsuppgiften det har att de är kodade i java och inte object c för iPhone är en bra fråga? Det skulle i sådant fall vara om man riktigt går in i djupet och pratar om hur kodningen skiljer sig ty språket.

Permalänk
Medlem

Eclipse är skrivet i Java. IDE med stöd för en mängd olika språk. Det är dessutom open source så det finns en massa forks och du kan ju läsa källkoden om uppgiften kräver det.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Eclipse_(programvara)

-edit- Kanske ännu bättre exempel är jMonkeyEngine, en spelmotor skriven i Java och du kan säkert hitta exempel på spel skrivna med hjälp av denne på officiella hemsidan: http://jmonkeyengine.org/
Om du vill vara lite lustig så ta Spermination som spelexempel.

Intressant tråd på stackexchange: http://programmers.stackexchange.com/questions/55104/why-isnt...

Permalänk
Skrivet av Kiane:

Han ska skriva om spel/program som kr gjort i java. Inte koda ett spel. Så tolkar jag det

Skickades från m.sweclockers.com

Yepp ska skriva om ett program och ett spel som är gjort med Java, typ minecraft och runescape, tyvärr skulle läraren envisas om att det ska vara ett spel som tillhör/tillhört en "större" produktion dvs. där de haft designers, programmerare, ljudsättare och allt vad det nu kan tänkas finnas på ett produktionsbolag. Tror dock det kan vara lite svårt att hitta något liknande med tanke på att de flesta produktionerna antagligen inte använder sig av Java som plattform.

Permalänk
Medlem

tricket till google

Tricket på google är att söka på engelska. Sen måste man veta vad saker kallas globalt. Huge game, big game, famous game ger väldigt spridda skurar. Däremot verkar AAA vara en accepterad standard för stortitlar.

Efter en snabb sökning på AAA games written in java fick jag en kort lista på första sidan som kom som träff:

° All Cas' games, inluding Revenge of the Titans (2010)
° Several commercial games using LWJGL (Lightweight Java Game Library)
° Bang
° Chrome (2003, Godgames)
° IL-2 Sturmovik (2001, Ubi-Soft)
° Law and Order (2002, Vivendi)
° Lux
° Majestic (2001, EA)
° Minecraft (2009)
° Poisonville (2010)
° Poxnora
° Puzzle Pirates
° Roboforge
° Runescape, and about 30 other Jagex games
° Shadow Watch (2000, Red Storm Entertainment)
° Tom Clancy's Rainbow Six (1999, Red Storm)
° Tribal Trouble (2008?, Oddlabs)
° Tribal Trouble 2 (2011, Oddlabs & GameSamba)
° Vampire Masquerade (2000, Nihilistic)
° Wakfu
° Who wants to be a Millionaire (2000, Jellyvison)
° You don't know Jack

Är säker på att du kan hitta ännu fler om du fortsätter googla på AAA och Java.

Lycka till!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

@talonmas:

Tack så jättemycket! Verkar inte som jag sökt på rätt sätt innan, men hittar säkert en hel del nu

Tack allihopa och ha en superdag!:D