Kickstarter: Battletech

Permalänk
Medlem

Kickstarter: Battletech

Äntligen dags för ett nytt omgångsbaserat Battletechspel! Bakom står Harebrained Schemes som tidigare varit framgångsrika med Shadowrun-serien. Om man inte vill gå fullständigt retro är Mechwarrior Online enda alternativet för battletechfans och det spelet lämnar mycket att önska när det gäller att knyta an till den enorma värld som Battletech utvecklats till genom åren. Med Jordan Weisman, Michael A. Stackpole mfl. inblandade blir det sannolikt ett trevligt spel med mycket bakgrund och intriger, något som kan liknas vid SciFi-versionen av Game of Thrones.

Battletech Kickstarter
Battletechgame
Sarna.net
Mechwarrior Online
Intervju med Harebrained Schemes m.m.

Permalänk
Medlem

Skulle ju kunna vara intressant. Kickstartern verkar dock inte vara... hrmm... startad ännu.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Permalänk
SpelClockers

Ja satt och kollade första minuterna och det tickade snabbt över 20k, nu är dom närmare 1 miljon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Givet för mig att gå med. Ett omgångsbaserat taktiskt Battletechspel? Ja tack!
De har sprängt en miljon och därmed målet om singleplayerkampanjen.

Detta är också studion bakom de riktigt bra Shadowrun-spelen. Och skaparen av både Shadowrun och Battletech är boss på studion, vilket borde garantera bra djup i storyn.

Permalänk
Medlem

De har släppt en vidcast på sin YT kanal också. Kanske lite torr om man inte är intresserad av Battletech värld och story.
https://www.youtube.com/watch?v=Bq7Ebc8a9gU

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Lan @themadpanda

Pengarna tar nog slut igen...

Enda som är synd är release Q1 2017.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Geeks Gaming

@DavidtheDoom: jag väntar lite tills dom kommer närmre 2 miljoner, need that pvp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Enda som är synd är release Q1 2017.

Hoppas man får klämma och känna på betan nästa sommar...

Permalänk
Medlem

MYCKET intressant!
Stort fan av de gamla spelen, inklusive Mechwarrior serien.
Saknar att sitta och utrusta mina mechs med allehanda massförstörelsevapen.

PvP och onlineskit bryr jag mig dock inte om. Episk SP kampanj FTW!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TheMadPanda:

@DavidtheDoom: jag väntar lite tills dom kommer närmre 2 miljoner, need that pvp!

Håller med om att PvP är det jag intresserar mig av mest. Att det är så långt kvar gör att jag känner att jag inte riktigt vill lägga pengarna redan nu. Hinner ju bli gråhårig innan man får spelet. :/

Samtidigt, om man lägger pengar så ser andra att 2M målet närmar sig så kanske de lägger pengar med.
Kickstarter har sina brister.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Enda som är synd är release Q1 2017.

Det är 1,5 år vilket inte är lång tid för ett nytt spel med en delvis ny grafikmotor (Unity 5).

Sen får man väl anta att de redan är en bra bit på väg. De sa att de kommer släppa spelet oavsett KS då de kunde finansiera basen med skirmish själva.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Buio:

Det är 1,5 år vilket inte är lång tid för ett nytt spel med en delvis ny grafikmotor (Unity 5).

Sen får man väl anta att de redan är en bra bit på väg. De sa att de kommer släppa spelet oavsett KS då de kunde finansiera basen med skirmish själva.

Syftar inte på att utvecklingstiden är för lång utan att jag är lite mot att lägga pengar på något som dröjer nästan 2år innan man får pilla på. Bara fundera på hur valutautväxlingen kan ändra sig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av DavidtheDoom:

Håller med om att PvP är det jag intresserar mig av mest. Att det är så långt kvar gör att jag känner att jag inte riktigt vill lägga pengarna redan nu. Hinner ju bli gråhårig innan man får spelet. :/

Samtidigt, om man lägger pengar så ser andra att 2M målet närmar sig så kanske de lägger pengar med.
Kickstarter har sina brister.

Jag vet inte om jag jobbar med/bor eller om jag spelar 2017 är ju så långt in i framtiden....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Väntar fortfarande på ett ordentligt FPS MechWarrior.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Syftar inte på att utvecklingstiden är för lång utan att jag är lite mot att lägga pengar på något som dröjer nästan 2år innan man får pilla på. Bara fundera på hur valutautväxlingen kan ändra sig.

Det är normalt ändå mycket billigare att ge dem pengar på Kickstarter. Jag får två Divinity Original Sin 2 för $50 t.ex.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Buio: Nja, Jag köpte 4st kopior Planetary Annihilation för 70USD på kickstarter.
Spelet har sålts för så lite som under 2USD per licens.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Buio: Nja, Jag köpte 4st kopior Planetary Annihilation för 70USD på kickstarter.
Spelet har sålts för så lite som under 2USD per licens.

Du kan ju inte jämföra med ett reapris. Nästan alla spel blir betydligt billigare efter ett tag.

Edit: Sen är väl PA ett av de spelen som inte lyckades leverera på alla löften utan blev halvbra bara. Det dök kanske upp på rea tidigare p.g.a. att det inte blev populärt. Tråkigt, men det är svårt att veta. Man investerar på något man är intresserad av och det går inte att förutsäga slutresultatet.

Permalänk
Medlem

Kickstartern rullar på bra, 1.35M passerat vilket innebär voice acting. Kan man hoppas på Duncan Fisher?

Permalänk
Medlem

Det finns en väldigt grov uppskattning om Kickstarter att de första dagarna ger 33%, den långa mellanperioden 33% och sen de sista dagarna 33%. Om det stämmer kan Battletech hamna en bra bit över 3 miljoner dollar till slut. De kommer säkert att försöka locka folk att höja insatser längre fram. Just nu är det t.ex. ett glapp mellan $50 och $125.

Hoppas de kan lägga in någon form av strategisk rymdkarta i kampanjen så man får den där rätta episka känslan. Lite som i Total War, fast med planeter på strategiska kartan och sen omgångsbaserade taktiska strider på planeterna.

Permalänk
SpelClockers

Ja det var lite prat om hur stora stegen var. 275-1000 också, visserligen är båda nivåerna mycket pengar för ett spel så kan man betala närmare 3000kr så kanske man har råd med 10.000kr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Backer mission reward livestream #1:

Permalänk
Medlem

$2 miljoner passeras idag! Ny backer level: $85 som ger access till "Order of Valhalla", dvs. tillträde till ett subforum, dekaler och skins. Dessutom är Marauder och Warhammer nu officiellt en del av spelet.

Ikväll kl. 19:00 är det dessutom en ny Twitch Q&A: www.twitch.tv/ngngtv

Permalänk
Medlem

Nio dagar kvar nu. Hoppas det blir en fin rush på slutänden, vill gärna ha med PVP och bonusmålen för PVP.

Permalänk
Medlem

Ingen co-op campaign i något utav de stretchgoals dom har på kampanjen. :/

Next!

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Vart lite sugen på Initiate... men har inte råd med 850 kronor... kommer spendera närmare 4.5k på spel inom den närmaste månaden...

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

En liten väldigt tidig titt på hur det kan komma att se ut:

Permalänk
Medlem

Det är nästan precis 2 dygn kvar på kampanjen nu.

Permalänk
Medlem

$2.5M passerat och PvP upplåst!

Permalänk
Moderator
Moderator

Kollade deras Drunken Q&A stream igår, helt galet! De var lite glada.

Co-op av något slag har diskuterats som post release utveckling, beroende på budget när spelet släppts. Bra att de avgränsar sig och är realistiska.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers