Beyerdynamic DT770 Pro 80, Bra för gaming?

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT770 Pro 80, Bra för gaming?

Hejsan!

Har en liten fråga om dessa hörlurar: https://www.komplett.se/product/499134/ljud-bild/hrlur/hrlur/...

Är dom bra för gaming? Typ surround sound eller något liknande. SÅ om någon har dessa och använder dom för gaming, typ för att spela CS. Så berätta gärna lite om dom.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Det är ett par slutna lurar, vilket betyder att ljudbilden blir mindre (sämre "surround"-effekt). Ett par öppna lurar ger större ljudbild och därför blir det lättare att klura ut exakt vart motståndarens fotsteg kommer ifrån.

Annars är dom kanon.

Permalänk
Medlem

@tudz: Men gör det någon "jättestor" skillnad eller? :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbe:

@zin105: Men gör det någon "jättestor" skillnad eller? :s

Beror på vilken nivå du planerar att spela i. Själv kör jag slutna med flit då dem både stänger ute ljud samt hindrar ljud läckage. Skillnaden är däremot ganska stor mellan öppna och slutna lurar, så ingenting att överblicka som en detalj.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

För att vara slutna ska DT770 ha en rätt vettig ljudbild av vad jag läst..
Prova läs i den här head-fi tråden för lite inspiration om att använda lurar till surroundljud:
http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gami...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Blabbe: Dom skulle jag valt om en stor ljudbild är viktigare än att stänga ute ljud. Har för mig jag läste att 990 är lite basigare också, om du nu gillar sådant.

Permalänk
Medlem

@tudz: Allt jag vill ha är typ hörlurar som inte läcker ut allt för mycket ljud men som ändå anpassas för spelande och just nu är jag riktigt sugen på antingen 770 eller 990.

Permalänk
Medlem

@Blabbe: Det finns egentligen inga hörlurar som är anpassade för spel när det kommer till själva ljudet, det är ett marknadsföringsknep dom kör med. Bra ljud är bra ljud.

Tror du blir nöjd med 770-lurarna. Som någon nämde tidigare så har dom en ganska öppen ljudbild för att vara ett slutet par. Annars så har du alltid 14 dagars returrätt om du beställer via nätet, så du kan antingen beställa båda och skicka tillbaka ena, eller beställa ett par i taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbe:

@zin105: Allt jag vill ha är typ hörlurar som inte läcker ut allt för mycket ljud men som ändå anpassas för spelande och just nu är jag riktigt sugen på antingen 770 eller 990.

990 är väl öppna? De lär läcka en del gissar jag. Svårt att komma från det med öppna lurar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Självfallet läcker dom, men har hört att det inte alls ska vara mycket faktiskt, många youtubers som använder dom också, Jacksepticeye bl.a.

Permalänk
Medlem

Tänk på att 990 Pro du länkat är 250ohm. Du behöver hörlursförstärkare för att du ska kunna få nån vettig volym ur dom

Har dom själv och kör via ett Asus Xonar STX. Är mycket nöjd med ljud och komfort!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

@Blabbe: Ska lurarna drivas med en förstärkare eller ur standard 3.5-output från moderkortet?
Kan annars rekommendera en förstärkare då 770 inte direkt är de lättaste lurarna att driva fullt ut

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Tänk på att 990 Pro du länkat är 250ohm. Du behöver hörlursförstärkare för att du ska kunna få nån vettig volym ur dom

Har dom själv och kör via ett Asus Xonar STX. Är mycket nöjd med ljud och komfort!

Detta gäller generellt för alla modeller i 770/880/990-serien

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem

@Aeqvist: Självklart, men hur mycket får man ut utan en förstärkare? Är det mycket sämre eller fungerar det helt okej eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbe:

@Aeqvist: Självklart, men hur mycket får man ut utan en förstärkare? Är det mycket sämre eller fungerar det helt okej eller?

Du behöver förstärkare, blir för lågt ljud annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

@Aeqvist: Nja, det skulle jag inte påstå. Jag har DT770 250ohm, och med mitt dassiga onboard Realtek ALC892 kommer jag lätt upp till hörselskadenivå på volymen. Redan på 50% volym tycker jag det låter på tok för högt.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

@Aeqvist: Nja, det skulle jag inte påstå. Jag har DT770 250ohm, och med mitt dassiga onboard Realtek ALC892 kommer jag lätt upp till hörselskadenivå på volymen. Redan på 50% volym tycker jag det låter på tok för högt.

Okej, kör jag mina utan så är det väldigt lågt om jag har på 100% volym, men det beror väl på ljudkorten då antar jag

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Är ingen dålig volym från mitt moderkort heller men det är bättre volym och framför allt låter de bättre ur förstärkaren.

Permalänk
Medlem

Bra tråd om skillnaderna mellan dt770, dt880, dt990 och deras olika ohm versioner

[GUIDE] Sonic Differences Between DT770-DT990 Models & More

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

Det är ett par slutna lurar, vilket betyder att ljudbilden blir mindre (sämre "surround"-effekt). Ett par öppna lurar ger större ljudbild och därför blir det lättare att klura ut exakt vart motståndarens fotsteg kommer ifrån.

Annars är dom kanon.

Jag föredrar också öppet hemma där jag inte stör någon.

Annars skulle jag tro att dom spöar ut överprisat krimskrams likt Steelseries m.f iaf, slutet är dessutom bra i vissa sammanhang för hela ljudbilden hänger på många olika faktorer varav isolering även det kan vara viktigt, speciellt i vissa specifika miljöer.

Permalänk
Medlem

jag har ett par dt770 pro, och tycker det är ett par fantastiska hörlurar. Har dom när jag spelar cs och hör tydligt vart stegen kommer ifrån.

Se bara till att skaffa 32ohms modellen, annars behöver du nog skaffa en hörlursförstärkare för att driva dom.

här är en länk till 32 ohm http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164505

Permalänk

För spelande så tycker jag DT770 har för lite mellanregister och för mycket bas. När det ska spelas lite mer seriöst hos mig är det oftast German Maestro 8.35D eller Superlux HD660 som åker fram. Smaksak givetvis men jag vill ha mer detaljer och ingen överdriven mullerbas. 770 är väldigt V-formad så det är mycket bas och mycket topp..Mellanregistret är väldigt tillbakadraget tyvärr.

Dock är 770 poppis just för att den har ett "roligt ljud" vilket många vill ha, inget fel med det. Men för gaming? Kika på något mer balanserat. beyer DT250 kanske, eller någon annan monitor typ shure 840/940 eller audio technica ath m40X...Något med mellanregister i alla fall, det är mitt tips.
Audio technicas öppna modeller är ju vanliga också just för att dom har balanserat öppet ljud och mindre fokus på basen.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren!

Skaffade 990: 250 Ohms och en hörlursförstärkare och allting fungerar super!

Permalänk
Medlem

@Blabbe:

Vad köpte du för hörlursförstärkare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbe:

Tack för alla svaren!

Skaffade 990: 250 Ohms och en hörlursförstärkare och allting fungerar super!

Vilken förstärkare? @Blabbe