Sista koll innan beställning, Vinterdatorn lite uppgraderad

Permalänk
Medlem

Sista koll innan beställning, Vinterdatorn lite uppgraderad

Hej har tänkt beställa denna datorn som har haft Sweclockers vinterdator som grund. Inget som är fel eller skulle bottlenecka?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8663220/2015-10-25
Skulle uppskatta snabbt svar!
Tack på förhand!
Mvh Johan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Man kan alltid argumentera vare sig Skylake är värt det eller inte, men är budgeten inte tight så tuta och kör!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@J0hAnN48:

Antar att du har koll, men vill bara påminna om att processorn skickas tidigast "Skickas 2015-11-30", alltså om en månad. Lite långt att vänta om du frågar mig. Kolla om den finns på någon annan sida och beställ separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenelan:

@J0hAnN48:

Antar att du har koll, men vill bara påminna om att processorn skickas tidigast "Skickas 2015-11-30", alltså om en månad. Lite långt att vänta om du frågar mig. Kolla om den finns på någon annan sida och beställ separat.

Ja jag såg det, blir nog att beställa den ifrån någon annan sida.

Visa signatur
Permalänk

Om du har datorn i din signatur så "räcker" det nog med att bara byta grafikkortet till ett 970 eller 390. Du kommer märka enorm skillnad, och processorn kommer inte flaskhalsa speciellt inte om du överklockar lite.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Om du har datorn i din signatur så "räcker" det nog med att bara byta grafikkortet till ett 970 eller 390. Du kommer märka enorm skillnad, och processorn kommer inte flaskhalsa speciellt inte om du överklockar lite.

Datorn är till min bror egentligen men orkade inte skriva det!

Men tack för alla svar!

Visa signatur
Permalänk

Att datorn är till någon anna bör endast skrivas om man sätter ihop något med budget komponenter

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT