wifi bruteforce reaver || airodump-ng

Permalänk
Medlem

wifi bruteforce reaver || airodump-ng

Hej hop. köpt en ny router så jag tänkte jag ska testa leka lite med den gamla (bruteforce attack). Det som händer som gör mig funderar som aldrig hänt förut är att då det var ett tag sedan jag körde min kali så tog jag uppdate upptäcker att mycket har förändras osv... Men när jag kör:

$ airodump-ng -c xx --bssid xx:xx:xx:xx:xx:xx -w Path/to/where/I/want/it/ wlan0mon #öppnar en till terminal och kör följande: $ reaver -i wlan0mon -b xx:xx:xx:xx:xx:xx -vv

Så stängs airodump-ng av, och nätverks adaptern bara slutar lysa helt men reaver fortsätt.

När detta sker hittar jag inte adaptern via: ifconfig eller network manager, dock via iwconfig. Då reaver fortsätter ska jag anta att det är reaver som stänger monitor mode eller, kanske är något annat fel?

Tack för svar!

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdfgh:

Hej hop. köpt en ny router så jag tänkte jag ska testa leka lite med den gamla (bruteforce attack). Det som händer som gör mig funderar som aldrig hänt förut är att då det var ett tag sedan jag körde min kali så tog jag uppdate upptäcker att mycket har förändras osv... Men när jag kör:

$ airodump-ng -c xx --bssid xx:xx:xx:xx:xx:xx -w Path/to/where/I/want/it/ wlan0mon #öppnar en till terminal och kör följande: $ reaver -i wlan0mon -b xx:xx:xx:xx:xx:xx -vv

Så stängs airodump-ng av, och nätverks adaptern bara slutar lysa helt men reaver fortsätt.

När detta sker hittar jag inte adaptern via: ifconfig eller network manager, dock via iwconfig. Då reaver fortsätter ska jag anta att det är reaver som stänger monitor mode eller, kanske är något annat fel?

Tack för svar!

Står följande på wikipedia

it works with any wireless network interface controller whose driver supports raw monitoring mode and can sniff 802.11a, 802.11b and 802.11g traffic.

Har ditt kort stöd för det?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Jepp det har den. Det är ett ALFA AWUS036NHA, sedan visa det sig vara nåt när man stänger av network manager som skapa det. men vänta man ett tag så funka det.

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6

Permalänk

Går nätverkskortet ner? $ip link

Permalänk
Medlem

Ja, sedan i bland fungerar.

Visa signatur

Смерть -это решение всех проблем. Нет человека - нет проблемы
Comp1: Ubuntu 16.04 Comp2: Arch Linux
Comp3: Ubuntu Server 16.04 Comp4: Centos 6.5
Comp5: Linux mint 16 Comp6: Raspberry pi (olika OS hela tiden)
Phone: Motorola Google Nexus 6