Batman: Arkham Knight återvänder till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Vem vill ha konsol funktioner när man spelar ett PC spel? verkar lite back och fram det där, har undvikigt att köpa PC portade spel förut just för att dem inte fixade PC delen utan lät för mycket konsol skit vara kvar i PC versionerna.

http://steamcommunity.com/games/208650/announcements/detail/1...
Verkar vara detta man ska få med på pc versionen som är konsol funktioner.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kevve1:

http://steamcommunity.com/games/208650/announcements/detail/1...
Verkar vara detta man ska få med på pc versionen som är konsol funktioner.

Står inget om någon funntion alls, det är vad som är lite förvirrande eftersom dem bara listar spelbart kontent och inga funktioner, varningslampan blinkar ju när man får höra att en PC port får konsol funktioner, har varigt alldeles för många PC ports som haft konsol skit som gjort det outhärdigt att spela.

På konsoler funkar det alldeles utmärkt eftersom det ä utformat för det, men konsol funktioner till PC ports är oftast skräckhistorier.

Permalänk
Inaktiv

Spel släpptes buggiga och i behov av patchar även förut. Skillnaden nu är att det helt enkelt lättare accepteras att ofärdiga spel lanseras samt att storleken på dagens spel ofta ger rätt stora uppdateringar.

Ultima IX: Ascension är ett av de extremare exemplen men ett spel jag ändå tyckte var bra (efter ett par patchar).
Köpte Dragon Edition-utgåvan med extra stor box och massor av grejer i. Tror det tyvärr var det sista papp-box-spelet jag faktiskt köpte då övergången till DVD-boxar hade inletts ett tag innan. Ångrat mer än en gång att jag sålde min utgåva men förhoppningsvis har den nya ägaren vårdat den väl iallafall.

Permalänk
Medlem

Jäkla mkt wahjn nu.

Då ska vi se:
"Det var bättre förr": absolut, men hur långa jobbade på id-software när deras första titlar släpptes? Var det typ 10 pers?
Idag så är det en helt annan nivå på titlarna, det går ju givetvis inte att jämföra.
Folks förväntningar/krav på ett spel, allt från story till grafik, gör ju att ett quake2 skulle sågas totalt idag, även om det var buggfritt.
Tror inte folk hajar hur svårt det är att sy ihop en produktion med hundratals inblandade. Det sitter förmodligen fler folk och jobbar med bara 3D-motorn idag, än vad det gjorde med ett helt spel förr.

"Det är värdelösa konsolportar som blir PC-version":
Japp, bara leva med det. Orkar inte leta fram länken, men witcher-3-utvecklarna sa ju att spelet inte varit möjligt utan konsolerna, så det ger väl iaf en fingervisning om var pengarna ligger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jäkla mkt wahjn nu.

Då ska vi se:
"Det var bättre förr": absolut, men hur långa jobbade på id-software när deras första titlar släpptes? Var det typ 10 pers?
Idag så är det en helt annan nivå på titlarna, det går ju givetvis inte att jämföra.
Folks förväntningar/krav på ett spel, allt från story till grafik, gör ju att ett quake2 skulle sågas totalt idag, även om det var buggfritt.
Tror inte folk hajar hur svårt det är att sy ihop en produktion med hundratals inblandade. Det sitter förmodligen fler folk och jobbar med bara 3D-motorn idag, än vad det gjorde med ett helt spel förr.

"Det är värdelösa konsolportar som blir PC-version":
Japp, bara leva med det. Orkar inte leta fram länken, men witcher-3-utvecklarna sa ju att spelet inte varit möjligt utan konsolerna, så det ger väl iaf en fingervisning om var pengarna ligger.

Det gör det väl ännu viktigare att ha ett riktigt duktigt QA-team? Detta verkar ju misslyckats totalt, minst sagt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Då hade folk knappt internetuppkoppling heller

Det är skit att företagen tar releasedatum med lite mer "axelryckning" nu... och sedan förlitar sig på att man kan patcha det senare för att laga / utveckla färdigt produkter bara för att hålla ett lanseringsdatum.

Mjaaa, gillar inte denna utvecklingen alls.

Detta är en anledning till att jag mer och mer spelar titlar efter de funnits ett tag på marknaden, för att få en bättre upplevelse.
.. tyvärr verkar jag aldrig lära mig att inte förhandsboka / köpa spelet vid release för hutlösa summor.

Ja det är ju precis det. Spelföretagen sparar in pengar på att inte testa. Vi som har betalat för spelet får testa istället och rapportera buggar.
Det är ju till och med så att många indie-spel som kommer ut har färre buggar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jäkla mkt wahjn nu.

Det är bra att folk gnäller. Säger man inte ifrån så blir det aldrig någon förbättring. Det var inte välvilja som fick Sqeenix att dra tillbaka sin idiotiska "Augment your preorder"-kampanj för Deus Ex:MD. Det var skitstormen på forumen som fick dem att inse att de gått för långt och riskerade att förlora pengar om de fortsatte på den linjen.

Om vi spelkonsumenter slutar acceptera skiten så blir utgivarna tvungna att göra förändringar till det bättre för oss.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av biorrith:

Ja det är ju precis det. Spelföretagen sparar in pengar på att inte testa. Vi som har betalat för spelet får testa istället och rapportera buggar.
Det är ju till och med så att många indie-spel som kommer ut har färre buggar!

Amen to that bro!
Död år halvfärdiga spel!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

med den jävla lönen som spelutvecklare/programmerare har så kan man kräva mer än att dom släpper sån här skit. Om den sänks till normala nivåer så kan priserna på spel halveras dessutom.
http://allastudier.se/jobb-o-l%C3%B6n/yrken/?q=&sortColumn=mo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

Det är bra att folk gnäller. Säger man inte ifrån så blir det aldrig någon förbättring. Det var inte välvilja som fick Sqeenix att dra tillbaka sin idiotiska "Augment your preorder"-kampanj för Deus Ex:MD. Det var skitstormen på forumen som fick dem att inse att de gått för långt och riskerade att förlora pengar om de fortsatte på den linjen.

Om vi spelkonsumenter slutar acceptera skiten så blir utgivarna tvungna att göra förändringar till det bättre för oss.

Fint att du bara valde att svara på mitt försök till att irritera folk och inte det jag skrev, får nog sluta med mina one-liners framöver så ni istället läser och citerar det viktiga i mina inlägg.

Som sagt, PC är inte en prioriterad plattform. Så enkelt är det. Det fanns en QA, det skrevs ju massor om att dom redan -år- innan release flaggat för problem. Det var ett aktivt val att lägga ut pc-porten på ett annat företag.
Det var ett aktivt val att "chansa" på att släppa en halvfärdig produkt.

Det finns bara två scenarion:
1) utgivaren av spelet är totalt bakom flötet och trodde att dom hade en top-notch-version av pc-spelet som dom släppte. När problem sen uppstår så är dom lika förvånad som alla pc-spelarna.
--- detta är uppenbarligen versionen alla pcspelare sitter och tror på ---
2) Utgivaren är medveten om problemen men tar ett aktivt val att skeppa ändå. Detta beror mest troligt på $$$, om det så än må vara att dom inte vill trycka in mer stålar i utveckling, inte vill förskjuta leveransdatum, och så vidare, detta går bara att spekulera om.

Men som sagt, slutsatsen går bara att dra på ett sätt, det är konsolerna som genererar den stora delen pengar och det är där krutet läggs. Vi har sett det om och om och om igen så förstår inte varför alla bara maler på om det runt runt runt hela tiden?

Så absolut, visa ert missnöje med plånboken, men problemet är att det bara kommer ge dom ännu mer bensin på elden, pc-delen i multiplattformsspelen genererar uppenbarligen inte samma intäkter.

Sen håller jag med om att det är sjukt trist, men det man måste förstå är att det är (nästan) ingen som längre gör spel för spelglädjen ut till spelaren, spel har blivit en industri som allt annat. Folk sitter som en bricka i väggen och gör sin lilla del och hamnar på sin höjd i en eftertext som ingen läser... Stora företag med investerare som kräver avkastning står för finanserna.. Klart som fan att det kommer bli problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Fint att du bara valde att svara på mitt försök till att irritera folk och inte det jag skrev, får nog sluta med mina one-liners framöver så ni istället läser och citerar det viktiga i mina inlägg.

Ok det var kanske dumt att bara svara på den meningen och ignorera det andra. Jag har egentligen inga invändningar mot dina poänger, jag är bara väldigt trött på att ständigt se vissa konsumenter kalla andra konsumenter för gnällspikar för att de klagar på den skit som en del utgivare ständigt kastar i ansiktet på oss. Det var dock inte kritik mot dig specifikt, bara attityden att vi inte ska gnälla så mycket trots att det finns gott om anledningar. Hur som helst, om det bara var ett försök att irritera så funkade det den här gången.

I övrigt håller jag med om nästan allt du säger gällande Batman:AK men jag vidhåller ändå att man måste tala ut när något är fel. Att visa sitt missnöje genom att inte köpa spelen är naturligt men också, som du säger, mer bensin på elden. Risken är stor att de skyller bristen på framgångar på piratkopieringen i stället, och läser man forumen så är det lätt att förstå varför. Därför måste man också tala om vad som är galet och inte bara knyta näven i fickan.

https://youtu.be/xn-fxiCIX6w

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget spel på steam. Kom igen nu! Jag har längtat! Oavsett hur sketen första lanseringen var. Jag såg dock kommentarerna och köpte aldrig, så jag väntar än spänt på att få spela. Är det inte rätt ordentligt löst nu förtjänar dom fan smisk.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larri:

Fortfarande inget spel på steam. Kom igen nu! Jag har längtat! Oavsett hur sketen första lanseringen var. Jag såg dock kommentarerna och köpte aldrig, så jag väntar än spänt på att få spela. Är det inte rätt ordentligt löst nu förtjänar dom fan smisk.

Jag skulle tro att det sker närmare kvällen, patchen har fortfarande inte dykt upp.

En av riddlers trophys buggade ur för mig i början av veckan. Hade tänkt göra 100% och det är bara detta slemiga as kvar att fånga men då den buggade ur är det troligen kört såvida inte patchen fixar problemet. Bara jag får in den och kan kontrollera så blir det att antingen fortsätta eller göra klart en sista sak och sedan avinstallera spelet. Behöver SSD-utrymmet till annat och nästan 50 timmar (med en del idle) får nog anses vara mer än tillräckligt med detta ändå ganska underbara spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larri:

Fortfarande inget spel på steam. Kom igen nu! Jag har längtat! Oavsett hur sketen första lanseringen var. Jag såg dock kommentarerna och köpte aldrig, så jag väntar än spänt på att få spela. Är det inte rätt ordentligt löst nu förtjänar dom fan smisk.

Uppdaterar med ett inlägg om att uppdateringen gått live nu ikväll. 2,4 GB. Hoppas spelet blir stabilare bara...

Permalänk
Avstängd

Segt som sirap, en stor försämring med senaste patchen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Србо:

Segt som sirap, en stor försämring med senaste patchen.

Märkte det med. Antog att det var någon grafikinställning som aktiverats men brydde mig inte om att kolla då jag mest ville se om mitt problem med Riddlers trophys var fixat. Icke, och verkar inte fungera i New Game + heller. Så avinstallerade skiten, fått ut det jag ville ändå.

Permalänk