Permalänk
Medlem

Razer Black widow ultimate/Steelseries Rival

Frågan gäller produkterna som står i rubriken och som ni alla vet tror jag så innehåller bägge dessa ljus i sig. Allt ljus funkar som det ska men problemet är att stort sett alltid så lyser tangentbordet efter att jag stängt av datan. Ibland lyser musen också. De kan lysa i flera timmar så undrar om det är ngn som vet va detta kan bero på. Tjuvar dem ström? hur får jag reda på det lättast?
Jobbigt när man ska sova för jag måste stänga nätagget och starta datan så all den sista strömmen försvinner. Endast då det släcks.

Mvh Marcus

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det kan ju helt enkelt vara så att dina usbkontakter är på även när datorn är avstängd, det är ganska vanligt på laptops, eftersom man kan ladda telefonen utan att starta hela datorn.

Kolla runt i ditt bios och leta efter en sådan funktion

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Om jag inte missminner mig så brukar detta oftast hända på USB3 portar. Så om du har några USB portar som inte är blå (USB1/2) så testa att koppla mus och tangentbord i dessa.

Permalänk
Medlem

fortf problem

Har en stationär data och ja de händer inte alltid utan bara ibland. Använder inga usb 3.0. usb-portarna är avstängda. Inga program (ai-suite) för att de ska fungera när datan är avstängd!

skumma är att de händer inte alltid!

ngn som har några andra förslag på vad de kan vara?

Mvh

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Faccan:

Har en stationär data och ja de händer inte alltid utan bara ibland. Använder inga usb 3.0. usb-portarna är avstängda. Inga program (ai-suite) för att de ska fungera när datan är avstängd!

skumma är att de händer inte alltid!

ngn som har några andra förslag på vad de kan vara?

Mvh

Det är så som printscreen säger. USB portarna skickar ut ström när datorn är avstängd och om det går att stänga av den funktionen måste du göra det i BIOS, program som du har installerade i windows spelar ingen roll då windows inte ligger aktivt när datorn är avstängd..

Hur vet du att USB portarna är "avstängda", de är ju uppenbarligen inte det eftersom du får ström till både musen och tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Dubbelkolla :D

@huttala: Ska gå ut och dubbelkolla bios

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.