Surface Pro 3 eller annat?

Permalänk
Medlem

Surface Pro 3 eller annat?

Hej.

Jag har idag en bärbar dator, men använder datorn till mer än att surfa och titta på serier. Funderar därför på att byta till en surfplatta istället som man smidigare kan ha med sig på resor än en 15" dator.

Jag har tittat på Surface Pro 3 begagnad. Men jag tänkte om jag kanske missat något annat i prisklass 5000-6000 som kanske är bättre?

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk

Ipad pro kommer ju snart du kan ju ta fundera om du vill ha den istället

Visa signatur

i3 550 asus nvidia 650e 1gb 1tb 4 ram

Permalänk
Medlem

vänta tills surface 4 kommer ut. då sjunker nog 3an lite mer i pris. Sen så är ju frågan om du behöver en windowsplatta om du bara ska titta på film etc? Då är ju en ipad bättre.

Har du nytta av pennan eller vill köra x86 spel/program så är surface 3 pro ett väldigt bra alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTH:

vänta tills surface 4 kommer ut. då sjunker nog 3an lite mer i pris. Sen så är ju frågan om du behöver en windowsplatta om du bara ska titta på film etc? Då är ju en ipad bättre.

Har du nytta av pennan eller vill köra x86 spel/program så är surface 3 pro ett väldigt bra alternativ

Nja om det bara är film som gäller är det väl att föredra en platta med 16:9 format, så slipper man svarta kanterna beror givetvis på vilket format filmen är i också.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Eller kanske , . . .

en Cube i7 stylus?

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Köp ett SF Bio kort istället och njut av film på riktigt
Skämt o sido. en 16:9 skärm är att föredra om film står högt på listan.
Annars kan en beg Surface pro 2 eller 1 vara ett alternativ . Prestanda är bra i alla dock är batteritiden sämre.