Jag har frågat bra många människor angående vad de använder mobil till och blir ganska fundersam!

Permalänk
Medlem

Personligen kan jag väl säga att det jag använder telefonen till (telefoni, sms, mail, surf, spotify, ta enstaka bilder, diverse småspel) så skulle det kvitta om det var iPhone eller Android, MEN jag tycker Android är lättare då jag är van vid det och kommer bara därför att fortsätta använda Android så länge de inte gör något väldigt dumt med operativet.

Har Android både på min privata samt arbetsluren (fick välja), dock så är jag fast vid iPad via jobbet även om de applikationer vi använder funkar utmärkt även i Android, och jag tycker iOS är mycket mer svårnavigerat än vad Android är och har inget större lust att lägga ner energi på att lära mig mer ingående så länge jag kommer fortsätta köra Android på telefonen, men sen så är det en enorm skillnad bara på stock Android och den Android som kommer med t.ex Samsung, jag har fortfarande problem att hitta en del inställningar i min Samsunglur (jobb) som är självklart var jag hittar i min privata Nexus.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aldric T:

iPhone dyrare.

'Nuff said?

LOL...där kom det där gamla argumentet som inte ens är sant.

OT: För dina kunder i stort så har det nog ingen större betydelse, för vissa kan det spela roll hur resten utav företaget är uppbyggt, vilka system etc. men över lag så spelar det inte så stor roll så länge produkten klarar av vad de ska göra och det gör alla mobiler.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte att "gemene man" bryr sig så oerhört mycket, snarare handlar det om att de har lärt sig ett mobil-OS en gång och inte vill lära sig ett nytt i onödan, i alla fall inte för sin jobbtelefon liksom.

Jag har också en teori om att ledningen har högre krav på telefonerna än på andra tekniska saker då de använder dem mer än de flesta och att det är något av en statussymbol. Så var det i alla fall på mitt jobb. Vi utvecklar applikationer och lever helt i MS värld på våra datorer: Windows, Exchange, Office, WS, VS, till och med TFS som källkodshantering och så. Men vi har Iphone. Ledningen kan inte lägga sig i vad vi använder för OS och program av diverse anledningar men när det gäller telefoner så kan de ställa krav och då vill de ha vad de (som otekniska personer) anser vara det bästa så att de inte behöver skämmas när de typ golfar med sina VD-vänner eller så. För oss utvecklare är det uppenbart att Windows Phone hade varit trevligare och passat oss bättre på flera sätt, likaså Android om än i något mindre utsträckning, men vi har ingen input på detta område. Hade ledningen haft samma input när det gäller datorer som de har när det gäller telefoner så hade vi nog alla suttit och jobbat med Macbook Airs liksom, men de har de inte som tur är.

En annan aspekt är att det inte finns någon budgetvariant av Iphone vilket kan göra att IT-avdelningar eller så kanske väljer dem i högre utsträckning och jämförelsen en oteknisk person gör blir förstås till Iphones fördel. Jobbar man på ett snålt bolag så kanske man inser att de hade köpt de billigaste Android eller WP de kunde hitta och de är inte roliga. De kommer säkerligen att köpa den billigaste Iphone de kan hitta också men det är ändå något annat än en WP/Android för en tusing liksom. Så var det i viss mån för oss, vi hade Xperia X8 när vi hade Android sist och det var ingen rolig telefon på något sätt, sen fick vi Iphone 4S som förstås var mycket bättre (vilket inte är konstigt med tanke på prisskillnaden) så då blev ju konsensus hos icke-teknisk personal att Android var skit och Iphone the shit liksom. Således blev det Iphone igen när 4S-enheterna skulle bytas ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

LOL...där kom det där gamla argumentet som inte ens är sant.

Fast kollar man bara till priset på hårdvaran så är det ju sant om man inte kollar på föregående generation, bara att kolla prisjakt för att se att detta stämmer.
Räknar man dock in eventuella kostnader för att migrera system mellan plattformar så kanske det inte stämmer.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Snabb undersökning i min närhet gav följande: Man vill inte ha några irritationsmoment. Batteriet ska räcka ett par dagar, responsen på knapptryckningar måste vara snabb, det ska finnas vettigt UI för kontakter, SMS, mail (läs: det ska vara enkelt att hitta kontakter, välja primära nummer och navigera i konversationer), GPS ska inte balla ur så fort det kommer lite korsningar. Det är t ex mer uppskattat med förra generationens flaggskepp än innevarande mini-modell av Samsung just pga att UI är smidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Fast kollar man bara till priset på hårdvaran så är det ju sant om man inte kollar på föregående generation, bara att kolla prisjakt för att se att detta stämmer.
Räknar man dock in eventuella kostnader för att migrera system mellan plattformar så kanske det inte stämmer.

Det är ju just det som inte är sant, om du tittar på vad Samsung tog för sina flaggskepp när de kom så finner du genast ett högre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Jag har hört ganska blandade åsikter. Tre av föräldrarna/vårdnadshavare (skilda föräldrar) använder iPhone medan far stannar kvar på sin Xperia (nånting). Överlag har jag sett att de flesta använder iPhone (kan vara bra säljare) men de verkar gilla sina telefoner. Antar att iPhone känns "simplare".

Tror dock androider är att föredra med deras interaktion med Google och att slippa iTunes (programmet är rikssämst) och dessutom enklare att få över bilder till datorn.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Jag kör både iOS (platta) och Android (mobil). Tror att många håller sig kvar i det ekosystemet som hen först köpt in sig i (tänker på saker som kostar pengar i de olika butikerna) och av vanan med ett visst operativsystem.
När morsan skulle köpa en modern telefon så bad jag henne köpa en iOS eftersom hon redan har en platta med iOS som hon är van vid.

För övrigt köpte min sambo en Smartisan U1. Rätt häftig lur med tanke på priset på runt 900 Kinesika Yuan (~1200 SEK). Baserad på Android.
http://www.engadget.com/2015/08/25/smartisan-u1-jianguo/

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det är ju just det som inte är sant, om du tittar på vad Samsung tog för sina flaggskepp när de kom så finner du genast ett högre pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Samsung är inte den enda leverantören av Android och inte heller den bästa (i mitt tycke), kollar du t.ex vad kommande Nexus 5x och 6P som släpps i November fått för pris så är samtliga billigare än iPhone 6 och 6s, kollar du de biffigaste 128GB modellerna så är Nexus 6p 3000kr billigare än iPhone 6s Plus och 2000kr billigare än iPhone 6s och då får du bättre hårdvara, större skärm och högre upplösning. Även modellerna med mindre lagringsminne är billigare än iPhone.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Tjena alla unga och gamla Swecare!

Jag har en ganska stor vänskapskrets och utanpå det så är jag en säljare som säljer det mesta som behövs på ett företag, jag må erkänna att det är mest MFP och IT när det kommer till arbetet men mobiltelefoner och plattor av alla sorter hör ochså dit.

Nu till anledningen till min post, jag är jäkligt neutral när det kommer till Android vs iOS och jag söker alltid av bekantas och eventuella kunders behov och sedan deras önskemål innan jag ger dem ett förslag på en lösning.

Vad jag har märkt är att de flesta vill ha en mobil för att prata, skicka sms, använda kalendern och Epost (fast inte så vanligt som jag trodde). Applikationer utanför det är mest BankId eller typ "eh... candycrush är ju kul*

Om jag frågar er alla utifrån dessa kriterium, vilken telefon eller OS är bäst lämpad att köra under närmaste 36 månaders period?

Är det bara jag eller eller är det så kallade kriget mellan OS bara löjligt när det kommer till företagstelefoner? Vem kan erbjuda mervärde och isåfall varför? Jag har sålt både plattor från Lenovo och Ipad samt ett par av de nya samsung plattorna och alla kunderna hade typ samma krav men alla är nöjda för att jag har läst av hur deras kultur inom företaget eller familjen sett ut innan jag erbjudit dem en lösning.

Text of wall ignored:
Mobiltelefon behövs, krav är at ringa sms kalender samt epost

Min slutfråga är då, om min erfarenhet säger att behoven av olika finesser på mobiltelefoner begränsas ofta av simpla saker som ring, sms, epost och typ facebook, diverse appar funkar ofta lika bra på de flesta modeller så va tusan bråkas det för eller har jag missat något viktigt som att hörnen inte får vara rundade?

ursäkta wall of text... blir bara less ibland

Jag har jobbat med både ios och andriod. måste säga att ska man ha fler mailboxes så är ios väldigt snyggt hanterat. lättare för användaren, ok kalender. svårhanterat för oss IT.
jag är nu lite sugen på att ha en telefon med win10, men det får väl vänta. själv kör jag en iphone 5.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag håller verkligen inte med om att diskussionen om telefonens OS skulle vara löjlig ens i ett sådant scenario. Det är ju garanterat den enda mjukvara du som användare kommer att vara i kontakt med varje dag efter ditt köp. Tycker man att nära på allt sköts och fungerar bättre på det ena alternativet, i mitt fall iOS, så är det givetvis där ens rekommendation ligger.

Den elitistiska attityden att folk trivs med iOS för att det skulle vara "simpelt" ger jag inte mycket för. Det fungerar, är standardiserat och är allmänt low maintenance. Det finns inget "avancerat" med Android, det är bara dåligt designat, hemskt optimerat, high maintenance och flyter i de allra flesta fall på dåligt oavsett hur mycket prestanda som pressats in i luren.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaZman:

Det finns inget "avancerat" med Android, det är bara dåligt designat, hemskt optimerat, high maintenance och flyter i de allra flesta fall på dåligt oavsett hur mycket prestanda som pressats in i luren.

Det är ju det som är så intressant med Android-fans. De pratar väldigt mycket om specs till höger och vänster och om hur dåliga specs iPhones har men lika förbannad så toppar iPhone benchmarks och speedtests trots sämre specs.

Vilket då leder till frågan; vad är bäst? Köpa en telefon med överlägsen hårdvara men sämre prestanda för ett lägre pris eller en telefon med sämre hårdvara men bättre prestanda till ett högre pris? Och följdfrågan; vad är viktigast för dig som kund/användare? Specs på pappret eller verklig prestanda?

Jag får sällan några jättebegåvade svar på den frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

LOL...där kom det där gamla argumentet som inte ens är sant.

OT: För dina kunder i stort så har det nog ingen större betydelse, för vissa kan det spela roll hur resten utav företaget är uppbyggt, vilka system etc. men över lag så spelar det inte så stor roll så länge produkten klarar av vad de ska göra och det gör alla mobiler.

Gillar hur du både lyckas säga emot dig själv och ge mig rätt i samma andetag.

För hans kunder i stort har det nog ingen större betydelse. Alltså kan han rekommendera t. ex Galaxy A5. Den lär duga alldeles utmärkt till att ringa, sms:a och kolla mail, dessutom är det en Samsung så oddsen att den känns igen är stora. Kostar hälften av en iPhone 6. Alla mobiler klarar ju av det produkten ska göra, eller hur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Wiczor:

Jag hade en Lumia 925 på mitt förra jobb och det är den bästa jobbmobil jag haft. Kom med officepaketet förinstallerat, fungerade klockrent med företagets exchange server, hade nokias klockrena navigations app och flöt dessutom på lika bra efter två års användande som dag 1. Hade innan dess en androidlur som kändes seg som sirap efter ett halvår. Privat kör jag iOS men det blir nog en Windows 10-mobil nästa gång det är dags att byta.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av El_Raspberry:

Jag har en Xperia Arc liggandes i någon låda här hemma. Den var plågsamt långsam, och jag bytte ut den efter 2 år. Gjort flertalet fabriksåterställningar efter bytet. Du kan ana hur förvånad jag var när jag i våras såg en tjej med en Xperia Arc ... med tanke på att folk trollar fram pengar för de dyraste telefonerna så tror jag inte att hon hade några som helst problem med den.

OnT: om företaget i fråga tänker hantera telefonerna på något vettigt sätt, med epost, säkerhet, remote wipe osv så är iPhone enklare både för företaget och användarna.

Android vs iPhone-debatten passar inte in i företagssammanhang.

Då måste något vara fel. Är inte mobilen seg från början, så segar inte android ner sig. Utan appar eller nand till flashminnet som gett upp.

Min S3 var seg, men är nu mer riktigt snabb med lollipop och har inte blivit seg över tid med många appar (men appar påverkar så klart). Samsung som exempel vet inte hur man gör mjukvara, bara hårdvara.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Jag håller verkligen inte med om att diskussionen om telefonens OS skulle vara löjlig ens i ett sådant scenario. Det är ju garanterat den enda mjukvara du som användare kommer att vara i kontakt med varje dag efter ditt köp. Tycker man att nära på allt sköts och fungerar bättre på det ena alternativet, i mitt fall iOS, så är det givetvis där ens rekommendation ligger.

Den elitistiska attityden att folk trivs med iOS för att det skulle vara "simpelt" ger jag inte mycket för. Det fungerar, är standardiserat och är allmänt low maintenance. Det finns inget "avancerat" med Android, det är bara dåligt designat, hemskt optimerat, high maintenance och flyter i de allra flesta fall på dåligt oavsett hur mycket prestanda som pressats in i luren.

Största felet är när tillverkre som samsung, HTC,sony och LG ska lägga in eget UI som det går åt helvete. Samsung har varit erkänt sämst på att få os:et dra lite resurser, sen att dom tidigare ägde 40% av androidmarknaden visar varför android fått dåligt ryckte. Det är deras PR maskin som lurat in kunder till dåliga mobiler. Hårdvara bör dom endast göra och ge fan i mjukvara.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ringa,SMS,Bank app samt id. iphone sedan 2 år tillbaka innan vare knapptelefon och fungerade minst lika bra. Så hänger inte med i bråket alls

Permalänk
Skrivet av WareZ:

Ringa,SMS,Bank app samt id. iphone sedan 2 år tillbaka innan vare knapptelefon och fungerade minst lika bra. Så hänger inte med i bråket alls

Fast egentligen utesluter du i stort sett windows mobile just nu, eftersom det saknas väldigt många bank-appar där.

Bara en reflektion på att du således ändå har ett "krav" på din telefon.

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

När man har ett abonnemang tycker jag inte att det är så stor skillnad på priser mellan Android vs Iphone.

När det gäller Iphone gillar jag att det är enkelt att föra över datan från en telefon till en annan när man byter, det är enkelt att göra en backup på den.

Sen gillar jag enkelheten i inställningarna, det finns inte femtielva olika ställen där du kan ställa in. Från iOS 8 så kan man också komma åt vissa funktioner utan att låsa upp telefonen, som ficklampa, kamera m.m. och det är enkelt att stänga av sätta på wifi, stör ej-läge, m.m.

Min Iphone 5S är lätt men har lite liten skärm. Den är ömtålig vilket kräver ett rejält mobilcase vilket gör att "designen" "försvinner"...

Men i övrigt, vill kunna surfa på den om det behövs - alltså när jag inte har tillgång till dator. Ska vara smidigt att kolla mejlen (gör jag med Mail-appen), bank-ID använder jag rätt ofta och olika authenticators, t.ex. googles och för Battle.Net.

Jag gillar enkelheten, men det betyder inte att jag inte gillar att "pilla och ställa in", har tre linux-servrar hemma så jag får mitt lystmäte tillfredsställt med råge. Har ingen önskan att min mobil ska vara "avancerad". Det intresserar mig helt enkelt inte. Det ska gå att kommunicera på ett hyfsat enkelt sätt och det ska vara enkelt att säkra datan i telefonen.

Enkelheten i Iphone gör den utmärkt som företagsdator. Vi har både Iphone och Samsung på jobbet och det är alltid problem med Samsung-telefonerna, batterierna går sönder, Wi-Fi-nätet går inte att få in m.m. Inte sagt att Samsung är sämre, men jag har aldrig varit lockad av det "lägret". Visserligen blev min Iphone på jobbet strömförande en gång och fick den då utbytt, men ja...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Blir hårdvaran i en android-lur sirap efter ett halvår? Det har inget med diverse kassa appar användaren installerar att göra?

Nej, det märkliga var att segheten hängde kvar efter ominstallation. I efterhand så tror jag att tillverkaren hade släppt på en för ny version av android som funkade dåligt på hårdvaran. (Nedgraderade aldrig för att testa så bara en gissning).

Detta var även helt utan widgetar eller andra appar som låg och sög energi i bakgrunden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag har en Xperia Arc liggandes i någon låda här hemma. Den var plågsamt långsam, och jag bytte ut den efter 2 år. Gjort flertalet fabriksåterställningar efter bytet. Du kan ana hur förvånad jag var när jag i våras såg en tjej med en Xperia Arc ... med tanke på att folk trollar fram pengar för de dyraste telefonerna så tror jag inte att hon hade några som helst problem med den.

OnT: om företaget i fråga tänker hantera telefonerna på något vettigt sätt, med epost, säkerhet, remote wipe osv så är iPhone enklare både för företaget och användarna.

Android vs iPhone-debatten passar inte in i företagssammanhang.

Haha, det var även en Arc jag hade som oavsett antal ominstallationer fortsatte vara i det närmaste obrukbar.
Har en S4 mini som jobbtelefon, den är fortfarande ny så kan inte uttala mig om livslängden men känns i varje fall bättre än vad den gamla Arc:en gjorde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Wiczor:

Nej, det märkliga var att segheten hängde kvar efter ominstallation. I efterhand så tror jag att tillverkaren hade släppt på en för ny version av android som funkade dåligt på hårdvaran. (Nedgraderade aldrig för att testa så bara en gissning).

Detta var även helt utan widgetar eller andra appar som låg och sög energi i bakgrunden.

Skickades från m.sweclockers.com

S3 fick en uppgradering som gjorde slö mobil slöare (4.3 ). AOSP 4.4 flöt 100 gånger bättre

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aldric T:

Gillar hur du både lyckas säga emot dig själv och ge mig rätt i samma andetag.

För hans kunder i stort har det nog ingen större betydelse. Alltså kan han rekommendera t. ex Galaxy A5. Den lär duga alldeles utmärkt till att ringa, sms:a och kolla mail, dessutom är det en Samsung så oddsen att den känns igen är stora. Kostar hälften av en iPhone 6. Alla mobiler klarar ju av det produkten ska göra, eller hur.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller så förstod du bara inte det som skrevs eftersom du är för lat för att läsa allt och tänka till.

Skrivet av TiasE:

Samsung är inte den enda leverantören av Android och inte heller den bästa (i mitt tycke), kollar du t.ex vad kommande Nexus 5x och 6P som släpps i November fått för pris så är samtliga billigare än iPhone 6 och 6s, kollar du de biffigaste 128GB modellerna så är Nexus 6p 3000kr billigare än iPhone 6s Plus och 2000kr billigare än iPhone 6s och då får du bättre hårdvara, större skärm och högre upplösning. Även modellerna med mindre lagringsminne är billigare än iPhone.

Förlåt mig så mycket att jag ställde de 2 störst konkurrerande aktörerna emot varandra, det ska inte upprepas, nästa gång jag jämför med iPhone så ska jag välja Doro.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Eller så förstod du bara inte det som skrevs eftersom du är för lat för att läsa allt och tänka till.

Förlåt mig så mycket att jag ställde de 2 störst konkurrerande aktörerna emot varandra, det ska inte upprepas, nästa gång jag jämför med iPhone så ska jag välja Doro.

Du kan vara hur spydig du vill, du får inte mer rätt för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Den senaste undersökningen jag tog del av visade att 85% av alla smartphone ägare laddar aldrig någonsin hem en enda app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Den senaste undersökningen jag tog del av visade att 85% av alla smartphone ägare laddar aldrig någonsin hem en enda app.

Och 75% av all statistik på nätet är påhittad.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Och 75% av all statistik på nätet är påhittad.

Den är inte från nätet. Den är från en doktorand i Mediekommunikation och delgavs under en internationell konferens för utveklandet av metoder för kriskommunikation på sociala medier.
Kommer personligen lita på den tills någon presenterar motbevis.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nisse-Tuta:

Den är inte från nätet. Den är från en doktorand i Mediekommunikation och delgavs under en internationell konferens för utveklandet av metoder för kriskommunikation på sociala medier.
Kommer personligen lita på den tills någon presenterar motbevis.

Är det inkluderat uppdatering av systemappar eller ej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Är det inkluderat uppdatering av systemappar eller ej?

Minns ej men gissar på inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Tror dock androider är att föredra med deras interaktion med Google och att slippa iTunes (programmet är rikssämst) och dessutom enklare att få över bilder till datorn.

Kan bara hålla med, maken till ologiskt, inkoherent sk*tprogram har jag aldrig skådat...

Nya uppdaterade versioner duggar in tätt, utan några synliga förbättringar.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Tror dock androider är att föredra med deras interaktion med Google och att slippa iTunes (programmet är rikssämst) och dessutom enklare att få över bilder till datorn.

Idag behöver man väl inte alls använda iTunes?

Man behöver inte ens ansluta iPhonen till datorn för att överföra filer om man inte vill. Det går att använda "molntjänster" eller andra appar. Samma gäller för Androidlurarna.