Tio medlemmar vinner Intel Compute Stick

Permalänk
Melding Plague

Tio medlemmar vinner Intel Compute Stick

Tio kreativa och uppfinningsrika medlemmar kammar hem varsin datorsticka enligt det pyttelilla konceptet Intel Compute Stick.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

2:an var bäst.

Permalänk
Skrivet av 1r1d1um:

2:an var bäst.

Tackar! Synd att jag inte hinner få hem den till imorrn bara! nåja, det kommer fler tillfällen!

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem

Yay !
Kommer garanterat snabbt till användning

Permalänk

Oj. Vad bittert det känns. Jag känner mig skändad. Nu får jag väl betala, som alla andra.

Permalänk
Medlem

Yay jag vann

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Medlem

Uppskattade Gender Benders bidrag. Förstår frustrationen.

Permalänk

Grattis Mitt förslag var att skolor skulle ha Compute Sticks som de lätt kan låsa in. Händer ju på tok för ofta att folk bryter sig in och stjäl skolors datorer.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Uppskattade Gender Benders bidrag. Förstår frustrationen.

Han ska fan lära sig nu

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Grattis alla vinnare! Det var många roliga förslag

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Känns som om de flesta vinnarna är lite random plockade..

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem

Grattis till alla.
Brukar inte delta så ofta i dessa tävlingar då jag sällan känner att jag har något att "bidra" med. Denna gången tyckte jag faktiskt min motivering riktigt bra samt något jag faktiskt tänkte genomföra och med hårdvara som passar perfekt till projektet. Tyvärr inte så mycket stickan annars fungerar bra till då den är lite för handikappad.

Permalänk
Medlem

grattis till vinnarna
tyckte min idé va bra men kom inte tillräckligt långt då
tänkte att man skulle ha en intel compute stick till en skärm i typ sovrummet, koppla xbox kontroller och sen använda steam game streaming från stationära i kontoret så har man full prestanda men i tyst och kompakt format.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Fan va bittert. Ställer vanligtvis aldrig upp i såna här tävlingar men när jag såg denna fick jag en riktig bra ide och skrev den. tydligen förgäves trots att den var bättre än hälften av vinnarnas. Håller verkligen med @Pellerell

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av LPG:

grattis till vinnarna
tyckte min idé va bra men kom inte tillräckligt långt då
tänkte att man skulle ha en intel compute stick till en skärm i typ sovrummet, koppla xbox kontroller och sen använda steam game streaming från stationära i kontoret så har man full prestanda men i tyst och kompakt format.

Hade samma idé! Great minds think alike?

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Fan va bittert. Ställer vanligtvis aldrig upp i såna här tävlingar men när jag såg denna fick jag en riktig bra ide och skrev den. tydligen förgäves trots att den var bättre än hälften av vinnarnas. Håller verkligen med @Pellerell

Vad hade det för genialisk idé då?

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk

Grattis till alla vinnarna(!), trotts att jag känner mig som en riktigt dålig förlorare just nu.

Permalänk
Medlem

Grattis alla vinnare!

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Enda trösten för dom som känner sej lite bittra är att det var den äldre versionen vinnarna verkar ha vunnit.
Snart kommer väl en ny ut, med en Core M SoC, som förhoppningsvis har både betydligt bättre prestanda, samt att den förhoppningsvis inte lider av samma barnsjukdomar med tex connectivity.

Men riktigt kul ändå för dom som vann, som sagt var.
Det är ju aldrig tråkigt att vinna en kontorsdator/mediadator som får plats i fickan, och alltså få den gratis - oavsett Core M eller Atom!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

Kanske man kan hoppas på en tävling för den också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

grattis till vinnarna
tyckte min idé va bra men kom inte tillräckligt långt då
tänkte att man skulle ha en intel compute stick till en skärm i typ sovrummet, koppla xbox kontroller och sen använda steam game streaming från stationära i kontoret så har man full prestanda men i tyst och kompakt format.

Det är en bra idé. Men vem har inte tänkt den tanken samt prövat konceptet redan på flertalet Youtubevideos?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk

Precis, absolut ingen dålig idé. Men vänligen var ju "Den mest uppfinningsrika, kreativa och nyskapande idén vinner!" och nyskapande jag kan tycka att vissa av vinnarna inte heller fyllde upp, men nu är jag bara en dålig förlorare.
P.S. Dock vill jag vara tydlig med att jag inte tycker att någon av vinnarna kom med någon dålig ide.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med, bittert... Många av bidragen är ju rent av skitdåliga faktiskt.
Mitt förslag var att bygga en digital effektpedal till gitarr/bas.
Använda stickan ihop med en 5" touch inbyggd i en aluminiumlåda som pedaler alltid är (bygger pedaler på fritiden) och sedan köra en VST host på den för att kunna köra VST plugins som kontrolleras via midi i samma pedal...

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Tyckte min idé var bättre än de flesta som vann, men jag får väl ta och betala som alla andra dödliga då. Grattis till er som vann iaf!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag blev alldeles tårögd när jag såg att jag vunnit för jag har nog inte vunnit nåt så fint i hela mitt liv och jag känner väldigt ärad att dom valde mig. Den här Intel stickan kommer och bli jättekul att utforska och se vad den går för, det är som en födelsedagspresent och julklapp i ett och jag bugar och bockar och tackar så mycket

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Skrivet av LoppanH:

Jag blev alldeles tårögd när jag såg att jag vunnit för jag har nog inte vunnit nåt så fint i hela mitt liv och jag känner väldigt ärad att dom valde mig. Den här Intel stickan kommer och bli jättekul att utforska och se vad den går för, det är som en födelsedagspresent och julklapp i ett och jag bugar och bockar och tackar så mycket

Grattis!