Corsair H110i GTX Distanser / Fästen sitter löst?

Permalänk
Inaktiv

Corsair H110i GTX Distanser / Fästen sitter löst?

Fick H110i igår och fäste distanserna som klossen ska sättas på senare, men det verkar som själva backplate inte direkt sitter hårt emot moderkortsplåten utan är lite rörlig. Är detta normalt för denna AIO?

Permalänk
Medlem

Om du inte har fäst kylblocket så är svaret Ja

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smygolf:

Om du inte har fäst kylblocket så är svaret Ja

Skönt att veta Har ingen 6700k att fästa blocket mot än, så har förberett så mycket som det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Skönt att veta Har ingen 6700k att fästa blocket mot än, så har förberett så mycket som det går

Man kan även sätta dit en extra bricka under den svarta plastbrickan på backplaten för att kunna få högre tryck mellan block och processor.
Det är inte alltid det behövs.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smygolf:

Man kan även sätta dit en extra bricka under den svarta plastbrickan på backplaten för att kunna få högre tryck mellan block och processor.
Det är inte alltid det behövs.
http://forum.corsair.com/v3/attachment.php?attachmentid=11932&d=1357522199

"Inte alltid det behövs". Är detta något omtalat om på denna kylare som jag har missat, eller är det bara ett plus i kanten att få närmare kontakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

"Inte alltid det behövs". Är detta något omtalat om på denna kylare som jag har missat, eller är det bara ett plus i kanten att få närmare kontakt?

Bra fråga.
Jag gjorde så med min 4970K (@48mhz) och tjänade 8 grader medans grabbens 8320 blir knappt ljummen utan.
Det är beror nog mest på vilken processor man har, tex så kan vissa ex vara usla o kan man då öka trycket mot ihs:en så kan man tjäna några grader.
Just Haswell kan behöva brickor då avståndet mellan ihs och chippet skiljer sig från ex till ex. Man kan helt enkelt i vissa fall skruva kylaren i botten utan att man får full kontakt.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Fick H110i igår och fäste distanserna som klossen ska sättas på senare, men det verkar som själva backplate inte direkt sitter hårt emot moderkortsplåten utan är lite rörlig. Är detta normalt för denna AIO?

Hejsan,

Den behöver inte sitta helt stumt innan blocket är monterat, när man drar åt blocket så dras allting åt tillsammans.

Skrivet av KaffeMedKotlett:

"Inte alltid det behövs". Är detta något omtalat om på denna kylare som jag har missat, eller är det bara ett plus i kanten att få närmare kontakt?

Problemet för vissa har varit att med vissa moderkort så har blocket inte gått att montera tillräckligt tight mot CPUn. Detta beror på att när vi designar våra kylare så gör vi det efter Intels specifikationer på hur tjock PCBn på moderkort ska vara, tyvärr så går vissa moderkortstillverkare ifrån den specifikationen på en del modeller vilket gör att kylaren inte går att montera tillräckligt tight.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan