Permalänk

Vilka switchar ?

Hejsan svejsan!
Jag har länge nu funderat över vilka switchar som är "bäst". Jag har hittils prövat bruna men jag gillade inte riktigt känslan av dem. Jag vet att det handlar mycket om vad man själv föredrar men jag undrar och vill veta vad andra tycker om sina switchar som de använder.

Permalänk

Jag är väl en av få som gillar svarta bäst. Jag kör på bruna just nu och tycker att dom är helt ok men precis som de röda så är de för lätta att trycka ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blåa är min favorit. Ljudet kan vara lite jobbigt, men man vänjer sig. Grymt skönt när man skriver eller spela tex SC2. Värre var det när man körde CS.. Ett tag så bytte jag till ett vanligt tangentbord för mer vanliga spel

Permalänk
Medlem

Jag hade blå innan dessa var sköna och skriva på men spela (fps) var inte lika skoj samt blev smått galen på klickandet till slut, så gick över till röda och är nöjd med dessa idag.

Köp på dig några billiga tbord med olika brytare och prova dig fram.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Generellt föredrar jag Clears sedan svarta. Blå och gröna kan vara kul ibland, men inget jag vill sitta längre stunder med. Gjordes det inte en omröstning här på forumet för ett tag sedan?

Permalänk
Medlem

Röda med 0.2mm röda o-ringar som dämpning!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Kort sagt, blåa är skönast enligt mig. Gröna fungerar också men känns lite för lätta.
Röda tycker jag känns otroligt tröga, samma med svarta brytare. Inte kunnat testa några bruna än, men hört mycket gott om dem.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen ett tbord med svarta switchar
Riktigt skönt faktiskt då jag vill ha mer motstånd.
Provade röda på ett tbord på mediamarkt kändes väldigt lätta IMO.
Om dom var för lätta är svårt att säga man måste som sitta en stund och spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Svarta, röda, bruna är ok för mig.

Mitt "The Switchtester" Ducky Shine 4 69 Edition Fire Version t-bord i ANSI layout.
Galaxy Class keycaps set.

Några av de 9 olika brytarna. Med original keycaps.

http://www.maxgaming.se/tangentbord/ducky/69-fire-special-edi...

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

har bara testat röda switchar func kb-460, och är väldigt nöjd. gillar både ljud och känsla i knapparna, mycket bättre än "vanliga" tangentbord. Men har som sagt inte testat andra mekaniska brytare

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk

Tack för alla tips och rekommendationer körde på röda switchar. Inskaffade mig ett Corsair K65

Permalänk
Medlem

Kör själv med Cherry MX Green och kan verkligen inte använda något annat numera.
Allt annat känns för lätt att trycka ner.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Köpte MK-85 black och är riktigt nöjd, men nu har jag ju inte testat dem andra.

Visa signatur

Deus Vult