Blir eventuellt VAC bannad [CSS]

Permalänk

Blir eventuellt VAC bannad [CSS]

Jag började spela css 2011, och sen något år tillbaka så har jag inte spelat det så mycket. Men nu den senaste veckan har jag spelat en del. Jag har ALDRIG använt något program för att fuska eller liknande och jag tycker inte heller det är kul när andra fuskar. Idag när jag skulle spela så kom det upp en ruta där det stod "Disconnect: An issue with your computer is blocking the VAC system. You cannot play on secure servers". Jag fattade ingenting, så jag testade att starta om spelet några gånger. Tillslut kom jag in på en server och spelade en stund. Sen var det någon som påstod att jag använde wallhack och sen skrev han något med "Cheat valve is processing a ban" och sa att jag hade många reports. Jag har kontaktat steam, men dom kan väl inte göra så mycket antar jag? Känner mig riktigt irriterad eftersom att jag inte har gjort ett piss. Är det vanligt att dom vac bannar oskyldiga personer? Jag skulle inte påstå att jag är jätteduktig, men det går ganska bra när jag spelar vissa gånger. Ska man bli vac bannad så fort man är bra på något? Får jag en vac ban så gäller det väl alla valve spel antar jag. Vet inte vad jag ska göra riktigt? Är så frustrerad.

Permalänk
Medlem

För meddelandet du får så kan du kolla denna guide https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2117-ILZV... . Nej det är inte vanligt att oskyldiga blir VAC bannad och nej du kan inte få ett VAC ban hävt.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Har du igång cheat engine eller liknanade har jag HÖRT att VAC kan få false-posetive men inte annars.

Som jag tolkar det har du ett program som blockar VAC testa att installera om CS eller om du har ett ny installerat program..

Permalänk
Medlem

Jag fick det där problemet förut, det har ingenting med en riktig VAC-ban att göra. Det försvann när jag installerade om cs:go.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

@TheBasicOne: Ja såna program har jag hört ska orsaka det, men inget jag använder. Jag har inte heller installerat något nytt program eller liknande. Det konstiga är att den där killen på servern kunde se att dom bearbetar en ban, sen sa han även att det gick att se hur många som reportat mig på min profil eller någonting. Förut fick jag ju upp meddelandet ""Disconnect: An issue with your computer is blocking the VAC system. You cannot play on secure servers". Men nu verkar jag kunna komma in och spela igen av någon konstig anledning?

Permalänk

Nej jag fick det nyss, bara verifiera integriteten hos spelcache så ska det funka.

Högerklicka på CSS i steam spellista -> egenskaper -> lokala filer -> verifiera integritet hos spelchace.

Permalänk
Medlem

Det där är ett vanligt problem som funnits i flera år. Har själv fått det flera gånger när jag spelat cs1.6.
Att du sen blev trollad inne på en server och kontaktade Valve är ju bara svinkul =D
Dock synd att legitima ärenden till kundtjänst blir lite lidande.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av soperkaow:

@TheBasicOne: Ja såna program har jag hört ska orsaka det, men inget jag använder. Jag har inte heller installerat något nytt program eller liknande. Det konstiga är att den där killen på servern kunde se att dom bearbetar en ban, sen sa han även att det gick att se hur många som reportat mig på min profil eller någonting. Förut fick jag ju upp meddelandet ""Disconnect: An issue with your computer is blocking the VAC system. You cannot play on secure servers". Men nu verkar jag kunna komma in och spela igen av någon konstig anledning?

Kolla på det @Coca skrev, men som någon längst nere skrev med, du blev nog trollad och det var nog mest en j*vligt bra tidpunkt han skrev det eftersom du fick felmeddelnadet innan, jag tror inte du behöver vara orolig i alla fall!

Permalänk
Medlem

Det där är vanligt och har inget med en VAC-bann att göra i sig. Du får bara meddelandet för att processen som kontrollerar så att du inte fuskar inte kan köras.

Det poppar upp en sida på din webbläsare när det händer. Läs vad som står där och följ eventuella steg så ska det nog lösa sig.

När detta problemet uppstod för mig så gällde det korrupta systemfiler från överklockning

Permalänk

@TheBasicOne: Ah det kan nog vara så Kan nog pusta ut och känna mig lugn ^^

Permalänk
Skrivet av soperkaow:

@TheBasicOne: Ah det kan nog vara så Kan nog pusta ut och känna mig lugn ^^

Jag hade gjort det om jag vore du..