Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chipw00t:

Det där får mig bara att känna "dra åt helvete Nvidia". Vad ska dom pissa över Fallout för med sin låsta kod? Sunkigt.

Hade ingen bra upplevelse alls med Dying Light. Hoppas att det här blir bättre.

Jo, det känns som man blivit lite blåst när det tillkännages så nära lanseringen.

Samtidigt fungerade faktiskt Metal Gear Solid V: The Phantom Pain riktigt bra på mitt system redan vid lanseringen så jag hoppas ändå att det fungerar mer som detta spel och mindre som alla andra gameworkstitlar vid lanseringen. Far Cry 4 var bedrövligt vid lanseringen exempelvis, tog en del patchar från Ubi samt den tid AMD behövde för att få ut tidiga optimerade drivare för titeln. Och för de som inte vet så innebär Nvidia-stödda titlar, speciellt de med Gameworks, att AMD inte får börja optimera drivare förens spelet lanseras pga Nvidia.

Samtidigt har det ändå gått rätt bra i vissa fall, kanske fördelen AMD har i form av att både PS4 och Xbox One kör AMD's hårdvara och dessutom GCN-baserade grafiklösningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Jo, det känns som man blivit lite blåst när det tillkännages så nära lanseringen.

Samtidigt fungerade faktiskt Metal Gear Solid V: The Phantom Pain riktigt bra på mitt system redan vid lanseringen så jag hoppas ändå att det fungerar mer som detta spel och mindre som alla andra gameworkstitlar vid lanseringen. Far Cry 4 var bedrövligt vid lanseringen exempelvis, tog en del patchar från Ubi samt den tid AMD behövde för att få ut tidiga optimerade drivare för titeln. Och för de som inte vet så innebär Nvidia-stödda titlar, speciellt de med Gameworks, att AMD inte får börja optimera drivare förens spelet lanseras pga Nvidia.

Samtidigt har det ändå gått rätt bra i vissa fall, kanske fördelen AMD har i form av att både PS4 och Xbox One kör AMD's hårdvara och dessutom GCN-baserade grafiklösningar.

Ja, hoppas på att det blir bra i alla fall. Det som talar för att det blir optimerat för AMD är ju konsolhårdvaran.

Smolk i glädjebägaren. Det är ju mitt framtida favoritspel det handlar om.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldritzh:

Verkar som att "The Press" har fått sina Fallout 4 nu, eller att det kommer under de närmaste dagarna.
Så var försiktiga om ni inte vill hitta spoilers.

Spännande då får vi lite recensioner snart alltså? Själv har jag inte läst något eller sett några klipp förutom de två trailerserna så jag är helt blank i skallen angående eventuellt innehåll/förväntningar. Förutom dom jag själv skapar såklart.

Permalänk
Medlem

Fallout 4 Trophies/Achievements:

Via: XboxAchievements

•War Never Changes – Enter The Wasteland
•When Freedom Calls – Complete "When Freedom Calls"
•Unlikely Valentine – Complete "Unlikely Valentine"
•Reunions – Complete "Reunions"
•Dangerous Minds – Complete "Dangerous Minds"
•Hunter/Hunted – Complete "Hunter/Hunted"
•The Molecular Level – Complete "The Molecular Level"
•The Nuclear Option – Complete "The Nuclear Option"
•Institutionalized – Complete "Institutionalized"
•Mankind-Redefined – Complete "Mankind-Redefined"
•Powering Up – Complete "Powering Up"
•Nuclear Family – Complete "Nuclear Family"
•The First Step – Join the Minutemen
•Taking Independence – Complete "Taking Independence"
•Old Guns – Complete "Old Guns"
•Semper Invicta – Join the Brotherhood of Steel
•Blind Betrayal – Complete "Blind Betrayal"
•Ad Victoriam – Complete "Ad Victoriam"
•Tradecraft – Join the Railroad
•Underground Undercover – Complete "Underground Undercover"
•Rockets’ Red Glare – Complete "Rockets' Red Glare"
•Sanctuary – Complete "Sanctuary"
•Community Organizer – Ally with 3 Settlements
•Benevolent Leader – Reach Maximum Happiness in a Large Settlement
•Gun-For-Hire – Complete 10 Side Quests
•Mercenary – Complete 50 Misc. Objectives
•Scavver – Gather 1000 Resources Used For Crafting
•What’s Yours Is Mine – Pick 50 Locks
•RobCo’s Worst Nightmare – Hack 50 Terminals
•Armed and Dangerous – Create 50 Weapon Mods
•Wasteland D.I.Y. – Craft 100 Items
•Never Go It Alone – Recruit 5 Separate Companions
•Lovable – Reach Maximum Relationship Level with a Companion
•Fix-Er-Upper – Build 100 Workshop Items
•Future Retro – Play a Holotape Game
•…The Harder They Fall – Kill 5 Giant Creatures
•Ranger Corps – Discover 100 Locations
•Print’s Not Dead – Read 20 Magazines
•Prankster’s Return – Placed A Grenade Or Mine While Pickpocketing
•Masshole – Kill 300 People
•Animal Control – Kill 300 Creatures
•Homerun! – Get a Homerun
•Touchdown! – Get a Touchdown
•They're Not Dolls… – Collect 10 Vault-Tec Bobbleheads
•…They're Action Figures – Collect 20 Vault-Tec Bobbleheads
•Born Survivor – Reach Level 5
•Commonwealth Citizen – Reach Level 10
•Unstoppable Wanderer – Reach Level 25
•Legend Of The Wastes – Reach Level 50
•Prepared for the Future – Decide the Fate of the Commonwealth

Dold text

http://www.gamespot.com/articles/fallout-4-trophiesachievemen...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

In-game sneak på en av perksen:

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Detta får mig att hata/älska denna typ av spel.

Vilken kombination ska man använda sig av för att göra spelet så lätt som möjligt? Hur ska man göra för att få ut det mesta?

Ibland kan man fastna där och bara.. öh.. jag ger upp.

Om jag inte minns fel så använde jag mig av en guide för att kunna klara av det första Fallout-spelet när det kom. Inte en chans för mig o klara ut det utan hjälpmedel tyvärr. :/

Permalänk
Medlem

Jag tenderar att köra någon hög P+L combo. Och inte mer styrka än att man klarar av att gå upprätt, inte inteligentare än att man klarar av att knyta skorna.
Jag och mitt (sniper) gevär behöver inte vara jäkligt starka, eller intelligenta, vi kan gå flera gånger för att få med oss allt loot. Helst ska carisma och intelligens vara på en nivå så att folk inte sparkar efter en i spelet, men mer än så behövs inte. Det brukar traditionellt gå att plussa på dem både en och två gånger, för att styra upp dialogalternativen man "behöver" senare i spelet.

Jag har gjort likadant från 1'an, och upp till NV, så det blir nog så i 4'an med. 1-2'an var AP viktigare i så de fick lite prioritet, men sedan dess har det varit ganska meningslöst. Oavsett hur många man har, så får man nya i samma tempo.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chipw00t:

Ja, hoppas på att det blir bra i alla fall. Det som talar för att det blir optimerat för AMD är ju konsolhårdvaran.

Smolk i glädjebägaren. Det är ju mitt framtida favoritspel det handlar om.

Hehe jo.
Men någon dag, kanske en vecka efter lanseringen i värsta fall, borde det fungera bättre iallafall. Såvida nu spelet inte är buggigt då. Frågan är ju just om ens Bethesda vågar på sig något sådant med tanke på Batman: Arkham Knight-härvan och ångrade ordrar.

Men snart vet vi iallafall.

Permalänk
Inaktiv

För er som missat ENJOY

Permalänk

Jag är fortfarande lite nyfiken på systemkraven som släpptes för ett tag sen. De "rekommenderade" systemkraven var ju verkligen lite i överkant om man ser till den grafik som vi sett i de få videoklippen som finns. Visserligen kan spelet vara rejält tungdrivet för CPU och minnet med alla NPC:s , fiender etc.

Min nuvarande dator med i5-3450@3.10 GHz , 8 GB ram och Geforce GTX 660 DirectCU , som enligt mig klarar "tungdrivna" titlar som The Witcher 3 på inställningarna Medium/High samt Star Wars - Battlefront-betan på "High".

Behöver jag oroa mig över att Fallout 4 eller kommer det gå utan problem på medium alternativt high? Jag är inte överdrivet kinkig med grafiken egentligen utan vill mest spela Fallout 4 på PC eftersom föregångarna inte gjorde sig sådär jättebra på konsol. Vill undvika att göra samma misstag igen och spela på "rätt" plattform med en gång.

Funderar om jag ska avboka mitt fysiska ex och köpa via Steam. I värsta fall kan jag via Steam be om en "refund" om spelet flyter segare än sirap.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Det närmar sig... Hype hype!

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Jag är fortfarande lite nyfiken på systemkraven som släpptes för ett tag sen. De "rekommenderade" systemkraven var ju verkligen lite i överkant om man ser till den grafik som vi sett i de få videoklippen som finns. Visserligen kan spelet vara rejält tungdrivet för CPU och minnet med alla NPC:s , fiender etc.

Min nuvarande dator med i5-3450@3.10 GHz , 8 GB ram och Geforce GTX 660 DirectCU , som enligt mig klarar "tungdrivna" titlar som The Witcher 3 på inställningarna Medium/High samt Star Wars - Battlefront-betan på "High".

Behöver jag oroa mig över att Fallout 4 eller kommer det gå utan problem på medium alternativt high? Jag är inte överdrivet kinkig med grafiken egentligen utan vill mest spela Fallout 4 på PC eftersom föregångarna inte gjorde sig sådär jättebra på konsol. Vill undvika att göra samma misstag igen och spela på "rätt" plattform med en gång.

Funderar om jag ska avboka mitt fysiska ex och köpa via Steam. I värsta fall kan jag via Steam be om en "refund" om spelet flyter segare än sirap.

Klarar du witcher på medium/ high klarar du fallout

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Jag är fortfarande lite nyfiken på systemkraven som släpptes för ett tag sen. De "rekommenderade" systemkraven var ju verkligen lite i överkant om man ser till den grafik som vi sett i de få videoklippen som finns. Visserligen kan spelet vara rejält tungdrivet för CPU och minnet med alla NPC:s , fiender etc.

Min nuvarande dator med i5-3450@3.10 GHz , 8 GB ram och Geforce GTX 660 DirectCU , som enligt mig klarar "tungdrivna" titlar som The Witcher 3 på inställningarna Medium/High samt Star Wars - Battlefront-betan på "High".

Behöver jag oroa mig över att Fallout 4 eller kommer det gå utan problem på medium alternativt high? Jag är inte överdrivet kinkig med grafiken egentligen utan vill mest spela Fallout 4 på PC eftersom föregångarna inte gjorde sig sådär jättebra på konsol. Vill undvika att göra samma misstag igen och spela på "rätt" plattform med en gång.

Funderar om jag ska avboka mitt fysiska ex och köpa via Steam. I värsta fall kan jag via Steam be om en "refund" om spelet flyter segare än sirap.

Skrivet av Sweets589:

Klarar du witcher på medium/ high klarar du fallout

Skickades från m.sweclockers.com

Precis som Sweets589 sade, så klarar du Witcher 3 med bra flyt, så kommer du klara Fallout 4 på acceptabla nivåer.
Kanske inte högsta men definitivt medium+

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Klarar du witcher på medium/ high klarar du fallout

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Eldritzh:

Precis som Sweets589 sade, så klarar du Witcher 3 med bra flyt, så kommer du klara Fallout 4 på acceptabla nivåer.
Kanske inte högsta men definitivt medium+

Precis min tanke! Tack för bekräftelsen Nu håller jag bara tummarna för att spelet är hyfsat optimerat när det släpps! Bethesdas framgångar grundar väl sig inte direkt på buggfria och välpolerade spel vid släpp.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Hedersmedlem

Efter att ha sett hur Pip-Boy ser ut som ingår i Collectors Edition så har jag i princip bestämt mig för att avboka och köpa en vanlkg hederlig version istället.

Herregud vilken plastig leksak.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151030/fredagspanelen-ove...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Efter att ha sett hur Pip-Boy ser ut som ingår i Collectors Edition så har jag i princip bestämt mig för att avboka och köpa en vanlkg hederlig version istället.

Herregud vilken plastig leksak.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151030/fredagspanelen-ove...

Samma här. Visste att den skulle vara i plast men förväntade mig ändå någon form av kvalitet för priset.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig varit så glad att jag missade en CE. Vilket plastigt skit den visade sig vara...

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

Tur man inte slog till på CE iaf. Bara drygt en vecka kvar nu

Permalänk
Medlem

Det var väl ändå inte särskilt oväntat att Pip-Boy-grunkan skulle vara plastigt skräp?

Permalänk
Medlem

Pip boy säljer som smör till överpris endå fast det är plastigt skit.
det är som inte meningen nått man ska använda utan bara ha som samlarobjekt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Molotov]:

Pip boy säljer som smör till överpris endå fast det är plastigt skit.
det är som inte meningen nått man ska använda utan bara ha som samlarobjekt.

Tyvärr var den inget vidare utseendemässigt heller.

Hade den sett bra ut så kunde man haft den stående i hyllan även om den vore gjord av papier-maché.

Permalänk
Medlem

Såg att vissa fått spelet redan, någon som sett om någon laddat upp gameplay ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Molotov]:

Pip boy säljer som smör till överpris endå fast det är plastigt skit.
det är som inte meningen nått man ska använda utan bara ha som samlarobjekt.

Likväl har ett flertal bekanta uttryckt att det är något de tror sig vilja bära medan de spelar.

Personligen är jag för snål för CE, alldeles för få som skulle se och uppskatta mina nördprylar.

Permalänk
Medlem

Och jag som var ledsen över att ha missat samlarutgåvan! Tji på den. Det där såg ut att vara något av det plastigaste jag sett... någonsin.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Här är ett gäng med läkta bilder från PS4. För att undvika spoilers har jag inte tittat på dem så vet inte vad som vissas, men om du är nyfiken så titta på http://www.allgamesbeta.com/2015/10/leaked-fallout-4-ps4-scre...

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Det var väl ändå inte särskilt oväntat att Pip-Boy-grunkan skulle vara plastigt skräp?

Nja. Även plast kan ju se OK ut. Detta gjorde inte det.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Jahapp nu har man fått slutet spoilat för sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Nja. Även plast kan ju se OK ut. Detta gjorde inte det.

Ja, allt handlar om vad det är för slags plast. Här snackar vi nog glassbytta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jahapp nu har man fått slutet spoilat för sig

Tittade du på bilderna i posten ovanför?
Ajajaj

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Molotov]:

Tittade du på bilderna i posten ovanför?
Ajajaj

Skickades från m.sweclockers.com

Bilderna innehåller inga som helst story spoilers. De enda spoilers som de innehåller är hur jävla fult spelet tyvärr faktiskt är jämfört med andra spel.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410