Frågor kring Astro A50 samt Xonar DX

Permalänk
Medlem

Frågor kring Astro A50 samt Xonar DX

Hejsan allihopa!

Det är nämligen så att jag har beställt nya hörurar då jag har uppgraderat från Logitech G430 till Astro A50 då G430 höll på att ta livet ur sig, hehe skämt o sido.

Så mina frågor kring Astro A50 som vi kan ta först.

  • Behöver jag AUX/Optical cable för att få ljud till Astro A50? Det vill säga till Astros mixer?

  • Kan jag köpa en förlängingskabel för micro cable för att kunna ladda t.ex. om jag vill ligga i sängen och kollar på film samtidigt?

  • Kan jag använda mig utav AUX eller optical cable på TV för kunna höra från TV:en med hörlurarna?

Det var mina frågor kring Astro och mina funderingar kring ljudkortet så har jag sedan ett tag sen köpt Asus Xonar DX som har justnu legat och inte gjort något speciellt och jag undrar ifall jag kan börja använda den återigen, om det nu är värt? Liksom kan jag få ljud samt mikrofonen att fungera med det?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI