Permalänk

iOS 9 segt?

Tjena. Uppdaterade min iPhone 6 i helgen till iOS 9.0.2 men jag upplever väldigt mycket hack osv.
Hade tidigare iOS 8.4.1 som var nästan helt smooth men ibland ville den hacka till då och då.

Då körde jag en ren ipsw installation till 8.4.1 och ställde in den som ny.
Med iOS 9.0.2 laddade jag ner som ipsw fil och uppdaterade den så via iTunes.

Jag har läst att gamla filer som ligger kvar från iOS 8 kan dra ner prestandan, så jag undrar om det kan fungera att återställa telefonen och sedan återställa den. Eller åker fortfarande samma gamla filer in igen och telefonen blir seg?

Eller ska en iPhone 6 hacka, stutters, lag osv med iOS 9?

Vad jag kommer ihåg så var iPhone 4s och 5 helt smooth med iOS 6 och nedåt.

Eller är jag tvungen att ställa in som ny telefon? Hjälp uppskattas då jag inte står ut med telefonen.

Och sedan undrar jag om det går att stänga av "gå tillbaka till föregående app"?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Du kan börja med att testa att nollställa alla inställningar och se om det hjälper.

Annars kan du prova och återställa den(via iTunes) som ny och se om det fixar sig. Om den funkar bra efter det, kan du se om det blir likadant om du återställer den från säkerhetskopian.

Permalänk
Skrivet av Turbodjur:

Du kan börja med att testa att nollställa alla inställningar och se om det hjälper.

Annars kan du prova och återställa den(via iTunes) som ny och se om det fixar sig. Om den funkar bra efter det, kan du se om det blir likadant om du återställer den från säkerhetskopian.

Återställde luren igår via iTunes, valde iCloud backup så telefonen laddade ner appar, bilder osv via wi-fi. Väldigt skönt då jag fick behålla kik-meddelanden.

Jag märker att den är lite rappare, Control center har inte lika mycket hack/stutter men det finns fortfarande..

Som t.ex att skrolla på mobilsidan utan sweclockers är inte heller stutterfritt.. Även att ibland när man multitaskar så visas bakgrundsbilden/springboarden upp nån sekund mellan apparna man hoppar mellan.. :s

Det jag mest märkte var batteritiden.
Hade nästan slut efter skolan vid 16 tiden, men nu stoppade jag den på laddning kl 22..

Är det pga att jailbreak inte är så moget än det gör det ännu värre plus så mycket sämre batteritid?

Samt så är det så irriterande när man t.ex trycker på delaknappen i galleriet så är det som att fpsen droppar ner till 1 fps tills menyn är öppen. Gör man om det så är laggar det inte. Som att menyn inte är inläst i minnet och måste läsas in via en seg hårddisk ungefär.

Mer eller mindre stutters här och där nästan överallt.

Lånade fars iPhone 5s iOS 7.1.1 och märkte inte ens minsta stutter/hack när jag bläddrade igenom hela topplistan i Appstore..
Vad jag märkte hade jag inte heller lika mycket stutter på min iPhone 5 men då hade jag också iOS 7.1.2, har iPhone 6 dålig hårdvara eller är dom värdelös på att optimera iOS 8 och uppåt? Kommer ihåg hur iOS 6 var 99% helt stutterfritt på Iphone 5 när den var senast.

Som här kan ni se jämförelse på min iPhone 6 och en iPhone 5 med iOS 7. Min har hack i Control Center medans man inte märker av det på iPhone 5s.

Kolla här vid 0:13 sekunder, min iPhone 6 som har hack..

Medans iPhone 5s:sen ser ut att vara mycket mer smooth.

Skickades från m.sweclockers.com

Har alla iPhone 6 stutters osv med iOS 9?

Läs bara här: http://ios9news.net/ios-9-slow-lags-and-stutters/ .
Hur kan folk ens tycka att det är ok? Sämre och sämre för varje uppdatering, det jag märkte från iOS 6 till 7 var hur extremt mycket segare 7an var, sen med iOS 8 så var den bra mycket segare än 7 samt hade massa mer bloatware. Och nu med iOS 9 är den ännu segare än iOS 8 och har ännu mer bloatware. Även andra buggar.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Är det ingen som har problem med sin iPhone 6 med att den hackar/stutter/choppy etc?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile