Är det bara ZX compact lurarna man kan välja bland?

Permalänk
Medlem

Är det bara ZX compact lurarna man kan välja bland?

Tja

Snart är det dags för en ny lur, januari, då abbet går ut. Jag hatar dessa tegelstenar som kommer hela tiden och vill inte bära runt på en surfplatta.

Har sökt runt efter olika lurar men de enda lurarna med vettiga yttermått är Z1, Z3 och Z5 compact. Jag har idag Z1 compact i jobbet och LG G2 privat och G2:an är riktigt på gränsen vad gäller yttermåtten.

Problemet är att jag vill ha en highend-lur, ett bra SoC. Snapdragon 810, 808 alt likvärdiga från konkurrenter.

Jag skiter i märket så länge telefonen är bra byggd med bra skärm.

Har ni några tips eller är det Z5 compact som gäller för oss som inte vill bära runt på en surfplatta?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Mig veterligen så är det Z5 compact som gäller om du vill ha en liten mobil med bra spec.

Permalänk
Medlem

z compact är riktigt bra telefoner iaf, så du kommer nog inte bli missnljd med en sån.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Byta ut en G2:a? Du är galen. Vad saknar du med den?

EDIT: Eller var den på fel sida gränsen? Framgick inte direkt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Byta ut en G2:a? Du är galen. Vad saknar du med den?

EDIT: Eller var den på fel sida gränsen? Framgick inte direkt.

Nä, G2:an kommer hänga med ett tag till, blir Z1:an som blir ersatt av en Z5 isåfall men fortfarande inte bestämt mig än.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Nä, G2:an kommer hänga med ett tag till, blir Z1:an som blir ersatt av en Z5 isåfall men fortfarande inte bestämt mig än.

Håll kvar i båda säger jag. Det har egentligen inte hänt mycket på hårdvarufronten för telefoner det senaste året. Snapdragon 810 är för strömslukande för en telefon (särskilt en liten) och Snapdragon 808 är inte särskilt olik Snapdragon 800/801 prestandamässigt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Håll kvar i båda säger jag. Det har egentligen inte hänt mycket på hårdvarufronten för telefoner det senaste året. Snapdragon 810 är för strömslukande för en telefon (särskilt en liten) och Snapdragon 808 är inte särskilt olik Snapdragon 800/801 prestandamässigt.

Då är vi av samma åsikt egentligen, samtidigt vill man ju ha nytt när det ändå går ut, abbonnemanget... Kanske en windowslur?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Då är vi av samma åsikt egentligen, samtidigt vill man ju ha nytt när det ändå går ut, abbonnemanget... Kanske en windowslur?

Varför vill du ha nytt egentligen? Hårdvarumässigt har vi ju redan konstaterat att det inte blir någon vidare skillnad. Om du bara vill ha ny mjukvara kan du ju börja meka lite med custom ROM:s för dina befintliga telefoner. Det finns rejäl variation design- och upplevelsemässigt bara inom Android, så du behöver inte ens gå över till WP om det är "något nytt" som du eftersträvar.

EDIT: Ett välkänt ROM är CyanogenMod som har officiellt stöd för och ska vara stabil på LG G2. http://forum.xda-developers.com/lg-g2/orig-development/rom-cy...
Z1C har inte lika stort utbud, men det går nästan garanterat att hitta någon stabil variant av CM eller något annat AOSP-baserat ROM.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Tja

Snart är det dags för en ny lur, januari, då abbet går ut. Jag hatar dessa tegelstenar som kommer hela tiden och vill inte bära runt på en surfplatta.

Har sökt runt efter olika lurar men de enda lurarna med vettiga yttermått är Z1, Z3 och Z5 compact. Jag har idag Z1 compact i jobbet och LG G2 privat och G2:an är riktigt på gränsen vad gäller yttermåtten.

Problemet är att jag vill ha en highend-lur, ett bra SoC. Snapdragon 810, 808 alt likvärdiga från konkurrenter.

Jag skiter i märket så länge telefonen är bra byggd med bra skärm.

Har ni några tips eller är det Z5 compact som gäller för oss som inte vill bära runt på en surfplatta?

om du ska ha abonnemang finns det i princip bara iphones och z5 compact med små yttermått som presterar någorlunda bra

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Varför vill du ha nytt egentligen? Hårdvarumässigt har vi ju redan konstaterat att det inte blir någon vidare skillnad. Om du bara vill ha ny mjukvara kan du ju börja meka lite med custom ROM:s för dina befintliga telefoner. Det finns rejäl variation design- och upplevelsemässigt bara inom Android, så du behöver inte ens gå över till WP om det är "något nytt" som du eftersträvar.

EDIT: Ett välkänt ROM är CyanogenMod som har officiellt stöd för och ska vara stabil på LG G2. http://forum.xda-developers.com/lg-g2/orig-development/rom-cy...
Z1C har inte lika stort utbud, men det går nästan garanterat att hitta någon stabil variant av CM eller något annat AOSP-baserat ROM.

Kan rekommendera OmniRom på Z1an, kör det själv och funkar helt utmärkt. Stor skillnad från standard ROMet, även om det är bra till skillnad från Samsungs Touchwiz föredrar jag något custom ROM. Enda nackdelen är att stock kameran inte följer med i ett custom rom, men det finns portade kameror man enkelt kan slänga in efteråt.

Generellt sätt väldigt nöjd med min z1c, nästa telefon får bli z6 compact (Om det kommer någon sådan)

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Skaffade en Z5 Compact nu i dagarna, och med reservationen att jag inte haft den särskilt länge är jag ruskigt nöjd. Nu behöver det bara komma nån avbloatad customrom, orkar inte roota + fucka runt med Titanium Backup själv. Lite för mycket Sonygrejer förinstallerade, som man inte lättvindigt kan slänga ut.

Det är riktigt att Snapdragon 810 tycks dra en del ström. När jag plågade telefonen med alla uppdateringar och sådant den ville göra blev den gissningsvis 35 grader varm eller nåt i den stilen. Det är förstås inte så det bränns, men kan förmodligen vara lite trist om man vill göra lite mer cpu-intensiva grejer under en längre tid.

Detta bortsett, så är den blixtsnabb, ligger jäkligt bra i handen, och har en feature jag efter typ 10 minuter insåg att jag aldrig någonsin kommer vilja vara utan igen; fingeravtrycksläsare i powerknappen. Aldrig mer klabba med pinkoder/mönster/etc, bara att hålla kvar tummen ett par tiondelars sekund på powerknappen när man tänder skärmen. Ja, och så är det förstås min högeligen subjektiva åsikt att den är jäkligt snygg.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!