Permalänk

Bra och TYSTA fläktar till datorn

Hej

Hoppas jag postar denna rätt.

Jag håller på med att bygga ihop en ny dator, är än så länge bara i planeringen av det hela. Men syftet med datorn är att få den så tyst det bara går eftersom jag hatar skit som låter. Det ska bli vattenkylning på den osv men just nu letar jag bra och tysta fläktar att montera i chassiet.

Jag har två st fläktar som jag hittat som verkar bra men vill gärna få era synpunkter och se om ni vet något bättre.
Jag har lite erfarenhet av be quiet's fläktar och är nöjd. Kikar man på vad inet listar för ljudnivå på fläktarna så verkar aerocool's fläkt väldigt intressant ut.

Aerocool fläkt

Be Quiet fläkt

Så vad säger ni, vilken fläkt på marknaden är den mest ljudlösa ?

Permalänk
Medlem

Bequiet silentwings 2.
Men de kanske inte är bäst för ditt ändamål..?

Permalänk
Medlem

Noctua? Dock är det inte många som gillar färgen.. men garanterat tysta fläktar.

Permalänk
Medlem

är det radiatorfläktar du är ute efter alltså?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Jag har erfarenhet utav både noctua och beQuiet och måste säga att det är hugget som stucket (nu kommer noctua fanboys säga annat) men ja det är min erfarenhet och beQuiet har bättre färgschema än noctuas hemska industribajsbruna färger. Men våga prova dig fram tills du själv känner dig nöjd med ljudnivå och färgscheman om sådant är viktigt för dig;-)

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Primo Psu: EVGA G2 750W Mb: Asus Sabertooth P67 Cpu: I7 2600K Cpu-kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo Gpu: GTX 660 SLI Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE SSD: Crucial MX100 256gb HDD: Seagate Barracuda 3tb

Permalänk

Jag har en stängd dator så färger och så spelar ingen som helst roll.

Jag är ute efter fläktar till radiatorn samt att byta ut de som sitter original i mitt FD XL 2 chassie.

Permalänk

@italiano1988: Köp inte aerocool. 2 av mina gick sönder efter ca 6 månader... Kolla på Noctua Redux kanske? denna är 3-pin men finns 4-pin PWM också http://www.inet.se/produkt/6308862/noctua-nf-p14s-redux-1200-...
webhallen har fler av dessa i lager om du ska beställa fler än 2.

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av italiano1988:

Jag har en stängd dator så färger och så spelar ingen som helst roll.

Jag är ute efter fläktar till radiatorn samt att byta ut de som sitter original i mitt FD XL 2 chassie.

Till radiatorn skulle jag säga EK Vardar och till fläktplats : Noctua NF-F12 industrialPPC 2000 PWM

Skicka in en önskan till Komplett`s Black Friday 27:e nov att du vill ha lite rabatt så kanske du har tur och få det!.