Höst uppdateringen för BF4 är här.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har inte spelat BF4 på över ett år......kanske dags att testa igen, med tanke på vilken lång lista av updates det där är Spelet kanske faktiskt är njutbart nu?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag läste igenom uppdateringarna, mycket är sånt som inte kommer röra mig eftersom jag vägrar köra fordon.

Men det viktigaste är att det äntligen går att använda smoke som det är tänkt. IRNV och FLIR är nerfat, så man kan äntligen smoka sig förbi jobbiga passager. Underbart, Rush har varit för svårt i flera månader.

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Har inte spelat BF4 på över ett år......kanske dags att testa igen, med tanke på vilken lång lista av updates det där är Spelet kanske faktiskt är njutbart nu?

Skulle jag definitivt säga, DICE har verkligen fixat till ett spel som är väldigt stabilt och polerat och det märks att man har kämpat för att få tillbaka kundernas förtroende igen.
Det känns även lite som att man använder BF4 för att lära sig hur man ska bli bättre i utvecklingen av deras kommande spel. Spelet kommer ju även får mer gratisbanor i framtiden med mer patcher som förbättrar spelet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Bra uppdatering och kul med en ny karta!

Jag förstod inte riktigt hur man fick tag på Community Operations DLC förrän jag hittade denna länk.

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ckeswe:

Bra uppdatering och kul med en ny karta!

Jag förstod inte riktigt hur man fick tag på Community Operations DLC förrän jag hittade denna länk.

Tack för länken.

Trycker uppdatera i Origin på BF4 men säger jag är up-2-date, ska testa ladda hem DLC och se vad som händer...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

@candyraver: Det borde fungera! Mitt spel var också uppdaterat men när jag joinade en server som körde Operation Outbreak via Battlelog fick jag ett meddelande om att Community Operations saknades. Efter att jag köpt och laddat ner Community Operations via länken fungerade det!

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Skulle jag definitivt säga, DICE har verkligen fixat till ett spel som är väldigt stabilt och polerat och det märks att man har kämpat för att få tillbaka kundernas förtroende igen.
Det känns även lite som att man använder BF4 för att lära sig hur man ska bli bättre i utvecklingen av deras kommande spel. Spelet kommer ju även får mer gratisbanor i framtiden med mer patcher som förbättrar spelet.

Du hör väl hur fel det där låter? Folk har köpt ett spel för att två år senare testa vad som funkar och inte funkar till deras kommande spel?. Kom inte med att det endast testas på CTE för flera utav grejerna som kommit därifrån har blivit ändrade igen i en senare patch.

Hur kan spelet vara väldigt polerat när dom ändrar hej vilt i varenda patch?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hann bara med lite igår men tyckte det kändes väldigt bra.
Tanks är roligare och bättre och de har bytt ut MX4:an man har som gunner till en .50 Och indencery grenade är mycket bättre nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hur kan spelet vara väldigt polerat när dom ändrar hej vilt i varenda patch?

Nätkoden är iaf bra mycket bättre, särskilt på högre tickrate servrar.
Man stör sig inte längre på spelet så att säga.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst igenom patchloggen känns det som att DICE gör samma misstag som vanligt, de ändrar alldeles för mycket, för sällan. Balansering är inte lätt och att göra stora ändringar på års- eller halvårsbasis känns inte realistiskt.

Följande stripp känns som DICE-patchstrategi, sällan och mycket.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Du hör väl hur fel det där låter? Folk har köpt ett spel för att två år senare testa vad som funkar och inte funkar till deras kommande spel?. Kom inte med att det endast testas på CTE för flera utav grejerna som kommit därifrån har blivit ändrade igen i en senare patch.

Hur kan spelet vara väldigt polerat när dom ändrar hej vilt i varenda patch?

Du tror väl inte på allvar att dom inte kommer att ta med sig det dom lärt sig av netcoden som dom nu har fixat till kommande spel? Dom kunde ha låtit den vara halvdålig som den alltid har varit i BF spelen dom senaste åren men bestämde sig för att äntligen lösa det och vart kan man bättre lösa det än att passa på att göra det på ett spel som har flera miljoner spelare?
Att man inte tar med sig det som man har fixat och lärt sig i andra spel till framtida spel låter ju helt idiotiskt du hör väl själv hur det låter?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Nya banan är inte ens kul, direkt en bunt kör med irnv/flir har man noll chans om man inte inte joinar dom. Man ser ruskigt dåligt utan dom siktena och med ser man allt, synd bara att det ser ut som skit då...

Permalänk
Avstängd

I de nya banorna känns det som vegetationen inte får nån AA fast man har de på max =/

Uhm....Varför kan man använda kniven som man använder svärdet i Halo spelen? Typ man flyger fram med den?!

Blir avinstallation igen :P, samma skitspel som innan...

Visa signatur

Min PC för den som är intresserad.
http://i.imgur.com/x6wZmmz.png
Bild på skapelsen.
http://i.imgur.com/HatCvjN.jpg

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Nya banan är inte ens kul, direkt en bunt kör med irnv/flir har man noll chans om man inte inte joinar dom. Man ser ruskigt dåligt utan dom siktena och med ser man allt, synd bara att det ser ut som skit då...

Håller med dig. Gillar inte alls mappen. Man ser ingenting av allt djungel och det finns väldigt lite skydd att ta. Så fort man dödar en finns det typ 10 person som siktar på dig samtidigt och ingenstans att ta skydd.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Haha, tank/infantry med thermal optics är verkligen OP i den nya mappen... Så fort man hoppar ur den så blir man dock skjuten från temtioelva olika håll

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Du tror väl inte på allvar att dom inte kommer att ta med sig det dom lärt sig av netcoden som dom nu har fixat till kommande spel? Dom kunde ha låtit den vara halvdålig som den alltid har varit i BF spelen dom senaste åren men bestämde sig för att äntligen lösa det och vart kan man bättre lösa det än att passa på att göra det på ett spel som har flera miljoner spelare?
Att man inte tar med sig det som man har fixat och lärt sig i andra spel till framtida spel låter ju helt idiotiskt du hör väl själv hur det låter?

På vilket sätt har DICE lärt sig något med netcode från BF3 till BF4? Den var till och med sämre i BF4 när spelet först släpptes.
Nu har den blivit bättre, men det beror inte på DICE Stockholm. Hade de fortsatt med att uppdatera spelet hade vi inte fått några förbättringar. Det är tack vare deras LA kontor som spelet har blivit bättre. Jag hoppas de själva för chansen att göra ett eget BF spel.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Avstängd

no dice.
de är så korkade i det företaget, det de kan är två saker, visuellt samt ljudmässigt är de klockrena.
men de suger totalt med gameplay som ett spel bygger på.
gjort för barn som spelar konsol.

patrich bach borde avgå med resten av designers

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

På vilket sätt har DICE lärt sig något med netcode från BF3 till BF4? Den var till och med sämre i BF4 när spelet först släpptes.
Nu har den blivit bättre, men det beror inte på DICE Stockholm. Hade de fortsatt med att uppdatera spelet hade vi inte fått några förbättringar. Det är tack vare deras LA kontor som spelet har blivit bättre. Jag hoppas de själva för chansen att göra ett eget BF spel.

Netcoden i BF4 är den bästa som finns just nu i ett BF spel så det är klart att dom har lärt sig något och kommer att ta med sig den kunskapen i framtiden försök inte att övertala dig själv något annat. DICE LA och Stockholm har ett nära samarbeta och delar med sig av sin kunskap.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Pvt_Rinzler:

På vilket sätt har DICE lärt sig något med netcode från BF3 till BF4? Den var till och med sämre i BF4 när spelet först släpptes.
Nu har den blivit bättre, men det beror inte på DICE Stockholm. Hade de fortsatt med att uppdatera spelet hade vi inte fått några förbättringar. Det är tack vare deras LA kontor som spelet har blivit bättre. Jag hoppas de själva för chansen att göra ett eget BF spel.

Håller med dig. Tycker också att DICE LA förtjänar att göra nästa Battlefieldspel. De har utan tvekan räddat spelet och gjort ett riktigt bra jobb med att förbättra spelet och hålla det vid liv på många olika sätt. Det roliga är att de verkar bry sig mycket mer om spelet och communityn än vad DICE Stockholm någonsin gjorde.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@micke7406

Denna passar bättre ;D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Haha...Alltid lika roliga

Permalänk

Kommer det något bf5 snart?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Dice Sthlm lagt allt krut på Star Wars Battlefront?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X