Batman: Arkham Knight fortsatt buggfest – köpare erbjuds pengarna tillbaka

Permalänk
Medlem

Sitter på datorn i sign och undrar helt enkelt ifall någon spelar eller har spelat med liknande delar. Jag har knappt någon plats kvar på disken och vill bara veta om det funkar bra och om det är värt att rensa upp och installera. Köpte det vid första releasen, men har väntat pga "buggfesten"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Det som förvånar mig är hur konsollversionerna inte har buggproblem, då hårdvaran är ungefär samma som en vanlig budget PC. Det är klart, datorer har ju oändligt många fler konfigurationsalternativ, men ändå.
Vad är det för buggar i PC versionen som orsakade så mycket problem? Optimering? Krascher?

Nvidia kort och Intel CPUer

Skämt o sido. Det är enklare att optimera för en specifik hårdvara, mycket enklare. Men hur i tusan de inte kunde rädda det efter så många månader... man börjar undra. Har programmerarna gett upp eller?

DX12 kanske hade gjort detta spel lite mer optimeringsbart, men det gäller fortfarande att man har en bra och relativt flexibel grund, då olika CPUer och GPUer fungerar annorlunda, även ner till hårdvaran (något vi lär se mycket av i DX12 framtid). Som folk tidigare nämnt, bara VRAM vs systemRAM som delas mellan CPU och GPU är en stor skillnad på PC vs konsoll.

Permalänk
Medlem

Om man fick spelet med sitt nvidia grafikkort då?? Gäller samma sak då

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Att man ska få pengarna tillbaka när man köpt en defekt produkt är en självklarhet! Helt ofattbart att de lyckas göra ett nummer utav det här.

Nästa anhalt är skattemyndigheten. Dåliga investeringar som dessa pengar går till kommer senare att återbetalas till oss skattebetalare.
Självklart visste inte tillverkarna att det skulle vara så buggit och svårt att fixa så att resultatet blev som det blev, de visste självklart att mindre buggar fanns, men de skattade att dessa skulle åtgärdas inom en kort tid och det bara skenade iväg.

Nå bra gjort av tillverkaren och de är ett undantag när det gäller spel, nu har jag i.o.f.s. aldrig testat spelet och inte kan avgöra hur buggit det är. Själv lirade jag nyss Mad Max vilket var det bästa spel som jag har spelat de senaste 5åren, spelet hade dock en bugg som gjorde att många var tvungna att börja om från början:
http://www.gamereactor.se/nyheter/272343/Bugg+tvingar+Mad+Max...

Permalänk
Avstängd

Spelet är gjort på Unreal Engine 3 som är över 10 år gammalt så påstår dom att det finns buggar i spelet dom inte kan åtgärda, patetiskt.

Permalänk
Skrivet av Србо:

Spelet är gjort på Unreal Engine 3 som är över 10 år gammalt så påstår dom att det finns buggar i spelet dom inte kan åtgärda, patetiskt.

jag skulle snarare säga att saker/features som dom har utlovat inte kunde bli kodade rätt då motorn är över 10år och är nog ganska låst i vad man kan göra, därav att saker som dom har lagt in i spelet inte kan fixas då motorn inte tilllåter det, so antagligen så kommer dom ta bort det, därav så har jag spelat ut spelet och har inte haft några "buggar" och kollade även på Lirik på twitch som gjorde samma och det fungerade felfritt så jag vet inte, kanske haft tur eller bara inte råkat ut för något som jag skulle säga är major bug.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Tråkigt jag hade hoppats de fixade spelet då jag varit hoocked sen jag fick batman arkham asylum vi psn+ till ps3an, men snart är det dags för fallout 4 så^^

Permalänk
Medlem

Var det ödet som gjorde att jag valde PS4>PC Ja!?

Ja, ibland får jag vara ond PC Master Race. Men PS4 versionen är så perfekt även om det är 30FPS.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Var det ödet som gjorde att jag valde PS4>PC Ja!?

Ja, ibland får jag vara ond PC Master Race. Men PS4 versionen är så perfekt även om det är 30FPS.

Haha enda anledningen att problemet existerar överhuvudtaget är för att konsoler existerar.
I <3 PC Master race

Permalänk
Medlem

Ska jag tolka detta som att jag kan köpa spelet på steam imorgon, spela igenom det och om en vecka få alla mina pengar tillbaka?
Eller gäller detta bara folk som redan köpt produkten sedan tidigare?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Jag förstår inte hur de inte hade kunna upptäcka detta före release...? Var ju inte precis så att det bara var en liten sak som buggade...
Bra att folk får pengarna tillbaka efter detta fiasko!

Lite kul för de få personer som inte hade problem eller inte så mycket problem och har klarat ut det. Ett gratisspel.

Förövrigt så är nog detta ett av de sämsta spelsläppen på väldigt länge... Är detta värre än Unity kanske?

Unity blev helt spelbart efter någon patch, så ja. Detta är mycket värre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

jag skulle snarare säga att saker/features som dom har utlovat inte kunde bli kodade rätt då motorn är över 10år och är nog ganska låst i vad man kan göra, därav att saker som dom har lagt in i spelet inte kan fixas då motorn inte tilllåter det, so antagligen så kommer dom ta bort det, därav så har jag spelat ut spelet och har inte haft några "buggar" och kollade även på Lirik på twitch som gjorde samma och det fungerade felfritt så jag vet inte, kanske haft tur eller bara inte råkat ut för något som jag skulle säga är major bug.

Dom kan ordna så det ser ut åtminstone som till konsolerna, komma med undanflykter som att det är en gammal motor är inte gångbart. Jag har spelet och det är en hel del buggar, är ännu värre med senaste patchen än det var innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Glöm inte att skylla det mesta på Iron Galaxy Studios som gjorde porten från början...eller gjorde, de petade på den med ett halmstrå i några veckor och sen blev det som det blev.

https://www.facebook.com/Iron-Galaxy-Studios-345423010494/?fr...

Snarare huvudutvecklarens fel att ge någon som uppenbarligen inte klarar jobbet uppdraget och dessutom inte inse detta och dra tillbaka PC-versionen/byta studio/ha någon som helst QA. I slutändan är det utgivaren som har ansvar för att det inte är skit av alltihop då denne gett uppdraget/snappat upp projektet från/till en studio.

Warner har ansvar gentemot kunderna. Iron Galaxy Studios har ansvar att leverera Warner.

Permalänk
Medlem

Har inte råkat på en enda bugg men kanske kan bero på min dator också.
Jag gillar faktiskt spelet om jag ska vara helt ärlig.

Permalänk

Fick mitt Batman när jag köpte mitt 970 nvidia kort.
kan man få nått annat ändå?

Permalänk
Medlem

Köpte liret i somras och spelade det nån timme. Hade helt glömt bort att jag hade det tills jag såg denna nyhet. Dags att veva igång liret igen och se hur det funkar i 4K denna gång. Håller inga tummar :/

Visa signatur

Black belt lurker