Permalänk
Medlem

GTK seg startup.

Har bland annat problem som är att det tar ca 30 sekunder att få upp open/save as/allt som vill starta en file explorer. Detta gäller så jag vill starta gedit, thunar, nautilus etc. Problemet uppstår inte då jag startar med sudo. Startar jag program via terminal så får jag :
Error creating proxy: Error calling StartServiceByName for org.gtk.vfs.AfcVolumeMonitor: Timeout was reached (g-io-error-quark, 24)
http://sourceforge.net/p/passwordsafe/bugs/1112/#4af8 denna tråd nämner samma felmeddelande men ger ingen lösning.

Jag kör arch x64.

Vad kan jag göra åt detta, som inte är att ominstallera?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Låter som något problem med filsystemet eller anslutningarna. Vet att jag fick upp konstiga felmeddelanden som liknar detta när man tog egenskaper på en mapp och oavsett var så hänvisade den alltid till samma monterade disk. Problemet försvann när jag tömde papperskorgen som visade sig ha 100-tusentals filer från flera diskar.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Tömt papperskorgen, det är inte problemet. Men ja, proxy och io gör att det låter som anslutning till något. Jag vet bara inte vad jag ska titta på/i.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Har du någon disk i fstab som inte finns kvar fysiskt i datorn eller på nätverket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Har du någon disk i fstab som inte finns kvar fysiskt i datorn eller på nätverket?

Nej, endast systemdisken.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Har haft liknande fenomen i thunar om jag haft symlänkar till platser som inte längre finns kvar. Exempelvis om filservern inte kan nås via NFS. Typ om nätverkskabeln inte är inkopplad eller servern är nere.

Bara som test, vad händer om du skapar en ny användare och loggar in på en session där och gör samma sak? Låter som något kopplat till ditt användarkonto om det inte uppstår om du kör sudo. Därav min tanke att ett nytt användarkonto skulle kunna fungera bättre.

Permalänk
Medlem

Har du en apple i-pryl ansluten?