Webbsida med flash på Android?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2004

Webbsida med flash på Android?

Min sambo ska läsa en kurs på nätet ("eLearning"), men såg att när hon går in på sidan så tar det stopp med en pusselbitsikon och "This plugin is not supported", så jag antar att det är Flash som saknas.

Finns det någon vettig workaround så att man kan köra en webbläsare med flash på Android idag, eller måste hon köra kursen på sin gamla laptop?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Cinder:

Min sambo ska läsa en kurs på nätet ("eLearning"), men såg att när hon går in på sidan så tar det stopp med en pusselbitsikon och "This plugin is not supported", så jag antar att det är Flash som saknas.

Finns det någon vettig workaround så att man kan köra en webbläsare med flash på Android idag, eller måste hon köra kursen på sin gamla laptop?

Finns ett par möjligheter. Det existerar (eller existerade iaf) plugin till några av webbläsarna till Android som (typ) stöder Flash. I annat fall finns det hela appar som låter dig i praktiken ansluta till en server som kör webbsidan och sedan skickar hela bilden till dig, som en väldigt begränsad Teamviewer-klient. Photon är en sådan app.

Men på det stora hela är det INTE en njutbar upplevelse att köra Flash på en platta, oavsett metod. Det är inte byggt för det, och det lirar oftast inte speciellt bra.

Så; det går om man tvunget vill, men jag skulle rekommendera en laptop. Eller byta lärosäte till nåt som vet vad som håller på med.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 32GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Shudnawz:

Finns ett par möjligheter. Det existerar (eller existerade iaf) plugin till några av webbläsarna till Android som (typ) stöder Flash. I annat fall finns det hela appar som låter dig i praktiken ansluta till en server som kör webbsidan och sedan skickar hela bilden till dig, som en väldigt begränsad Teamviewer-klient. Photon är en sådan app.

Men på det stora hela är det INTE en njutbar upplevelse att köra Flash på en platta, oavsett metod. Det är inte byggt för det, och det lirar oftast inte speciellt bra.

Så; det går om man tvunget vill, men jag skulle rekommendera en laptop. Eller byta lärosäte till nåt som vet vad som håller på med.

Ja det var lite det jag var rädd för. Vi får ordna med laptopen eller nåt annat.
Blev rätt förvånad själv också när kursen var baserad i Flash, men jag tror att dom håller på och utvecklar appar för både iOS och Android som ska ersätta de webbläsarbaserade kurserna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Det är fullt möjligt att ladda ner en legacy-version av Flash till Android. Tyvärr så är det riktigt riskabelt då den senaste Flash-versionen för Android troligtvis är flera år gammal. Med andra ord så är det flera opatchade hål som öppnar upp för en massa hyss.

Jag har varit tvungen att använda det och kan iaf säga att det fungerar fint. Jag kan inte rekommendera det, men måste man så måste man.

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Cinder:

Ja det var lite det jag var rädd för. Vi får ordna med laptopen eller nåt annat.
Blev rätt förvånad själv också när kursen var baserad i Flash, men jag tror att dom håller på och utvecklar appar för både iOS och Android som ska ersätta de webbläsarbaserade kurserna.

Dolphin browser med något tillägg fungerar prima för mig då jag använde det. Det var ett tag sedan så vet inte hur det är nu. Finns väl annars andra browsers som har stöd för flash.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Apr 2009

Följ denna guide: http://highonandroid.com/android-howtos/how-to-install-flash-...
Funkar på min Xperia Z1C med Android 5.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Installera senaste Flash mobil version (finns på adobe flash hemsida arkiv) och använd Firefox som funkar bäst med flash webbsidor.
Eller använd Puffin webbrowser som har riktigt desktop flash. Då man kör browsern via cloud.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Dolphin och UC Browser ska klara flash tror jag. Om inte så kör sidan i Skrivbordsläge så löser det nog sig.

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |