Vill ha en Androidmobil (kanske begagnad) för max 1000:-

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Vill ha en Androidmobil (kanske begagnad) för max 1000:-

Trött på min Nokia N8 som kör Symbian då det inte finns nåra appar till den + att det e Android o iOS som gäller idag. Har bara haft denna smartphonen och min enda erfarenhet av andra smartphones är när jag swipade på en iPhone för 5 år sen (ja, jag låter som om jag bor i skogen lr nåt....)

Jag behöver:

  • Riktigt bra ljud (har köpt dyra hörlurar)

  • Minst Android version 4.3 (Kollade spelkraven på Humble Bundle)

  • Hyfsad kamera

  • Bra flyt

Har nån Androidlur ficklampa som iPhones har?
Vilka företag ger uppdateringar längst tid? Läste här om att en telefon får upp till version x.0 sen måste man köpa ny om man vill ha högre version.

Sen vet jag inte heller vad jag ska kolla efter. Har ingen koll i telefonvärlden. Läste t.ex i tråden högst upp (säljare som undersöker) att Samsung har dålig mjukvara o är sega. Stämmer det?

Skulle behöva en grundkurs i smartphones känner jag ^^

Om jag köper en begagnad, va ska jag tänka på då? Kanske nån av er lr nån ni känner i Malmö/Arlöv som säljer en begagnad Androidlur?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

De som gör uppdateringar längst borde ju vara en Nexus alltså Google Själva, då det inte är anpassad version av android. Låter som du ska kolla på nya One Plus X eller Moto G eller nån annan medelklasslur!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

@Maxizor:

Ska kolla upp det. Fast hur bra är Nexus? Har som sagt ingen aning hur bra lr dåliga de olika märkena o modellerna är.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

@Maxizor:

Ska kolla upp det. Fast hur bra är Nexus? Har som sagt ingen aning hur bra lr dåliga de olika märkena o modellerna är.

ska du ha bra ljud håll dig borta från Nexus 5, 5x och ev 6P. Nexus 6 har bra ljud. Men då är 6orna skitstora också.

En HTC lur är nog ett bra vad, dom har ofta haft riktigt bra ljud. En begagnad M8 eller M8S eller senare har superbra flyt och prestanda så det duger gott för allt.

Osäker på LG osv. Moto G gen 2 eller 3 är också bra telefoner och billiga.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av boibo:

ska du ha bra ljud håll dig borta från Nexus 5, 5x och ev 6P. Nexus 6 har bra ljud. Men då är 6orna skitstora också.

En HTC lur är nog ett bra vad, dom har ofta haft riktigt bra ljud. En begagnad M8 eller M8S eller senare har superbra flyt och prestanda så det duger gott för allt.

Osäker på LG osv. Moto G gen 2 eller 3 är också bra telefoner och billiga.

Hur vet man vilka lurar som har bra ljud? Finns det en lista nånstans lr har du samlat på dig kunskap som vi gör om grafikkort o.s.v?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Campaigner:

Trött på min Nokia N8 som kör Symbian då det inte finns nåra appar till den + att det e Android o iOS som gäller idag. Har bara haft denna smartphonen och min enda erfarenhet av andra smartphones är när jag swipade på en iPhone för 5 år sen (ja, jag låter som om jag bor i skogen lr nåt....)

Jag behöver:

  • Riktigt bra ljud (har köpt dyra hörlurar)

  • Minst Android version 4.3 (Kollade spelkraven på Humble Bundle)

  • Hyfsad kamera

  • Bra flyt

Har nån Androidlur ficklampa som iPhones har?
Vilka företag ger uppdateringar längst tid? Läste här om att en telefon får upp till version x.0 sen måste man köpa ny om man vill ha högre version.

Sen vet jag inte heller vad jag ska kolla efter. Har ingen koll i telefonvärlden. Läste t.ex i tråden högst upp (säljare som undersöker) att Samsung har dålig mjukvara o är sega. Stämmer det?

Skulle behöva en grundkurs i smartphones känner jag ^^

Om jag köper en begagnad, va ska jag tänka på då? Kanske nån av er lr nån ni känner i Malmö/Arlöv som säljer en begagnad Androidlur?

Du kommer aldrig ha bra ljud I en telefon punkt dyra lurar till en telefon är som att kasta pengar I sjön det enda det ger är comfort. Du får helt enkelt satsa på mobiler I denna ordning: S5 , HTC m8, One+ , Xperia z1-z3, Rekommenderar s5:an för man kan roota den och låsa upp ljudet I chippet så det umfar till lite mer. Men som sagt bra ljud kommer du inte få , OK ljud kan du få.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd

700 kr ny kanske, beställt en också och aningen klumpig men riktigt bra ljud i luren och som det står i tråden är mottagningen överraskande bra. Kameran rätt ordinär.
http://www.swedroid.se/forum/threads/swedroid-recenserar-kina...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)