Permalänk

Köpråd surfplatta

Hej Swec, jag har gått i tankarna på att köpa en ny platta med Android på!
Jag har funderat på storleken, min flickvän vill ha 10" och jag lutar mer mot 7", dock när jag var iväg innan idag och kollade på en Lenovo 7" så känndes den extremt liten (mindre än vad jag kommer ihåg min Nexus 7), Asus Zenpad 7 känns ju lite bättre i storlek fast den ändå är lika stor (tror det är skillnad på formatet).

Så nu kommer min fråga, vilken platta rekommenderar ni?
Eftersom jag har väldigt tajt budget så har jag funderat på begagnat och jag hittade en på marknanden här som hade 2 st lenovo 10" och 2 samsung 7" men jag vet inte...
Skriv alla plattor ni kan komma på, kinesiska som svenska! (som ändå inte är i kurio hastigheter)

Jag hoppas verkligen att någon snäll själ ser detta då denna avdelningen värkar vara ganska död!

Edit; Jag letar plattor i neder klassen typ 1500sek och under i stort sätt..

Edit2; En platta som har fångat min blick är MiPad, någon som har erfarenhet av den och vill dela med sig?
Även, tror ni tull, moms tillkommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Hej Swec, jag har gått i tankarna på att köpa en ny platta med Android på!
Jag har funderat på storleken, min flickvän vill ha 10" och jag lutar mer mot 7", dock när jag var iväg innan idag och kollade på en Lenovo 7" så känndes den extremt liten (mindre än vad jag kommer ihåg min Nexus 7), Asus Zenpad 7 känns ju lite bättre i storlek fast den ändå är lika stor (tror det är skillnad på formatet).

Så nu kommer min fråga, vilken platta rekommenderar ni?
Eftersom jag har väldigt tajt budget så har jag funderat på begagnat och jag hittade en på marknanden här som hade 2 st lenovo 10" och 2 samsung 7" men jag vet inte...
Skriv alla plattor ni kan komma på, kinesiska som svenska! (som ändå inte är i kurio hastigheter)

Jag hoppas verkligen att någon snäll själ ser detta då denna avdelningen värkar vara ganska död!

Vad du vill ha är 1) en fin skärm och 2) kraft

Jag planerar att köpa ett surfplatta, men det är längre in i framtiden, men jag försöker hålla ögon och öron öppna.
Om du skaffar en skärm med dålig uppdatering kan du uppleva illamående av den - vilket man inte vill. Är det dålig bakgrundsbelysning får du räkna med att använda den i en mörk garderob om dagarna . Kanske inte riktigt så illa, men du kommer ha svårt att se detaljer under vissa situationer, om skärmen inte är bra upplyst. Bra att tänka på. Givetvis är upplösningen en annan femma. Men om du inte bryr dig om lite pixliga kanter så kan du överväga en lägra upplösning. Även om jag skulle vilja säga att ett minimikrav för många är att skärmen klarar Full HD. Ja, just det. Om du vill måla och göra precisionsaktiviteter med surfplattan bör du satsa på en som har fått beröm för sin touchrespons. Nu antar jag att de flesta skärmar är ganska okej... men det kan finnas skillnader bland tillverkare så ha ett öga på detta om responsen är viktigt/avgörande för dig.

Sen kommer kraft. Det finns en stor tillfredsställelse i att ha en surfplatta som svarar snabbt och mjukt på dina kommandon. Det finns en stor otillfredsställelse med en surfplatta som svarar segt och hackigt. Styrkan blir kanske mer betydelsefull om du planerar spela lite krävande 3D-spel på den. Men se åtminstone till att den klarar av det du avser med den. Om det nu är att streama full HD videos på youtube så bör den ha kraft till det.

När det kommer till vilken platta man bör köpa kan jag inte ge något precist svar. Men jag kan de dig en tumregel. Runt 1000-lappen finns budgetplattorna. Visa är OK och vissa är vedervärdiga. Här får du vara uppmärksam på recensioner. Men en 1000-lapp platta bör klara av youtube och enkel surf med mera. Kvalitet på skärm och kraft i övrigt vågar jag inte säga något om. Sen finns mittimellanplattorna som ligger runt 3000 kr. Jag skulle vilja säga att de flesta vid denna prisklass verkar helt OK. De kommer med största sannolikhet klara Full HD även vissa 3D-spel och responsen på skärmen ska nog vara till tillfredsställelse. Av just denna orsak är jag ganska säker på att jag kommer köpa en platta, när tiden kommer för det, från just denna grupp.

Dyrare plattor är i princip alltid bättre.

Sen har vi rea/begagnat. Du kan ibland få tag på lite äldre toppmodeller som säljs billigt, kanske fr 3000. Jag har inte sett riktigt bra surfplattor ligga under detta... Men håll ett öga öppet nu på Black Friday. Kanske något företag galensänker priset på en surfplatta.

Permalänk
Medlem

Köpte en samsung 8 tum och är verkligen jättenöjd. Perfekt storlek för mig. 10 tum är för stort och tungt.
Typ denna 😊 http://swedenmobile.se/index.php?route=product/product&produc...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av AMD-Hippie:

Massa text

Haha lite roligt att av alla som kommenterade så var det du (kolla vem som kommenterade senast på ditt TombRider inlägg..)
Ärligt talat så vill jag väl inte ha en Denver/DMTech platta men jag funderar väldigt starkt på Lenovo plattan eller Asus plattan, båda är ju 7" dock gillar jag hela atom x86 plattformen (android ska väl ha ok stöd för det) då jag ser ganska mycket möjligheter med att ha x86!

Att hitta recensioner på plattorna verkar inte vara lättast då vissa (lenovo verkar det som) har extremt lika namn på sina plattor.

Jag har faktiskt tänkt att vänta t Black Friday då jag hoppas på det besta men eftersom mina pengar som är "dedikerade" till plattan kommer kunna höjas så får jag stanna vi denna prisklassen.. (å då är ju frågan, hur mycket tror du man kan fynda på Black Friday?)

Plattan kommer jobba som tyngst när jag t.ex spelar Heartstone (det gör inget med kass fps, jag klarade att spela det på min Asus eee Pc 1000H med Atom och 2 gig ram) men annars kommer den vara dedikerad till t.ex Canaldigital Tv to GO eller Youtube typ (kanske även spelet Robery Bob men det är inte krävande för 5 öre)

Om du varit i min sits hade du köpt någon av dessa plattorna (varför just den?)

Sedan tror du att 1 GB ram räcker till detta jag satt upp som "krav" eller behövs det 2GB?

Hoppas det inte blev en förrvirrande post, men säg till om det är något som är oklart

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Köpte en samsung 8 tum och är verkligen jättenöjd. Perfekt storlek för mig. 10 tum är för stort och tungt.
Typ denna 😊 http://swedenmobile.se/index.php?route=product/product&produc...

Specsen var rätt fina, nu är den ju ovanför min budget men sänks den i pris tillräckligt så haffar jag den!

Permalänk

Jag skaffade nyligen en Samsung galaxy tab s 8.4" . Finns inget, absolut inget å klaga på än så länge. Fantastiskt snygg skärm. Rekommenderas varmt

Permalänk
Skrivet av sollien1978:

Jag skaffade nyligen en Samsung galaxy tab s 8.4" . Finns inget, absolut inget å klaga på än så länge. Fantastiskt snygg skärm. Rekommenderas varmt

Är det T700? (3Gb ram osv) för då är den som sagt över min budget

Sen har jag en fundering, är den lika fylld med "S" appar som min S5a är?(bytte från den pga att den blev så slö)

Jag har inte haft någon vidare erfarenhet med Samsung, speciellt inte i deras budget serie vilket är vad jag letar i:/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

denna, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3153283 rekommenderar jag, väldigt snabb och fin skärm, fulld hd, lite plastig kanske men inget som märks om du har ett fodral till den.

Lite över din budget, men den är väldigt prisvärd, kanske ska du vänta till black friday, vet dock ej när den börjar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Haha lite roligt att av alla som kommenterade så var det du (kolla vem som kommenterade senast på ditt TombRider inlägg..)
Ärligt talat så vill jag väl inte ha en Denver/DMTech platta men jag funderar väldigt starkt på Lenovo plattan eller Asus plattan, båda är ju 7" dock gillar jag hela atom x86 plattformen (android ska väl ha ok stöd för det) då jag ser ganska mycket möjligheter med att ha x86!

Att hitta recensioner på plattorna verkar inte vara lättast då vissa (lenovo verkar det som) har extremt lika namn på sina plattor.

Jag har faktiskt tänkt att vänta t Black Friday då jag hoppas på det besta men eftersom mina pengar som är "dedikerade" till plattan kommer kunna höjas så får jag stanna vi denna prisklassen.. (å då är ju frågan, hur mycket tror du man kan fynda på Black Friday?)

Plattan kommer jobba som tyngst när jag t.ex spelar Heartstone (det gör inget med kass fps, jag klarade att spela det på min Asus eee Pc 1000H med Atom och 2 gig ram) men annars kommer den vara dedikerad till t.ex Canaldigital Tv to GO eller Youtube typ (kanske även spelet Robery Bob men det är inte krävande för 5 öre)

Om du varit i min sits hade du köpt någon av dessa plattorna (varför just den?)

Sedan tror du att 1 GB ram räcker till detta jag satt upp som "krav" eller behövs det 2GB?

Hoppas det inte blev en förrvirrande post, men säg till om det är något som är oklart

Om jag ska ge råd för någon mer specifik surfplatta så tycker jag nog att Samsung och Sony surfplattor verkar mest intressanta.
Här hittar du dem på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s243183089&o=produkt_pr...

Sen så kan du ju ha ett öga på vilken Androidversion plattorna kör. I regel verkar de flesta tyckare vara överens om att man ska ha det absolut senaste systemet - har för mig att det har betydelse vilka program man kan köra.

Black Friday här i Sverige är ofta ett skämt. Men man kan alltid hoppas att man kan fynda något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

...
Sedan tror du att 1 GB ram räcker till detta jag satt upp som "krav" eller behövs det 2GB?
...

Har aldrig hört någon säga "Vilken tur att jag valde mindre ram - extra ram hade varit helt onödigt!"
Har du råd så ta allt extra ram du kan få tag på. Det är i alla fall vad jag kommit fram till. Du klarar dig dock nog med 1 GB RAM men då får du vara mer uppmärksam på att stänga appar efter dig osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Sedan tror du att 1 GB ram räcker till detta jag satt upp som "krav" eller behövs det 2GB?

Skippa helt om det inte är över 1gb ram.
Finns lite plattor i din prisklass med 2gb http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s243185645&o=produkt_pr...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av AMD-Hippie:

Om jag ska ge råd för någon mer specifik surfplatta så tycker jag nog att Samsung och Sony surfplattor verkar mest intressanta.
Här hittar du dem på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s243183089&o=produkt_pr...

Sen så kan du ju ha ett öga på vilken Androidversion plattorna kör. I regel verkar de flesta tyckare vara överens om att man ska ha det absolut senaste systemet - har för mig att det har betydelse vilka program man kan köra.

Black Friday här i Sverige är ofta ett skämt. Men man kan alltid hoppas att man kan fynda något.

Jo problemet som jag ser det är väl priset, Sonys saker brukar väl vara prisvärt, men om man köper en Samsung så får man väl slänga in cyanogenmod eller liknande fort eftersom "S-apps" finns där.. (Man förlorar ju garantin då med)
Jag har OK koll på telefoner men plattor är de värre med, huawei ligger väl bra till hos mig då de jag testat fungerat bra.
Får jag fråga varför du rekommenderar Samsung och Sonys plattor? (är de pga erfarenhet eller vad?)

Blackfriday hoppas jag på att dyrare plattor går ner i pris, kanske till och med så att MIPad går ner i pris..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Jo problemet som jag ser det är väl priset, Sonys saker brukar väl vara prisvärt, men om man köper en Samsung så får man väl slänga in cyanogenmod eller liknande fort eftersom "S-apps" finns där.. (Man förlorar ju garantin då med)
Jag har OK koll på telefoner men plattor är de värre med, huawei ligger väl bra till hos mig då de jag testat fungerat bra.
Får jag fråga varför du rekommenderar Samsung och Sonys plattor? (är de pga erfarenhet eller vad?)

Blackfriday hoppas jag på att dyrare plattor går ner i pris, kanske till och med så att MIPad går ner i pris..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett gott öga till alla Samsung produkter. Om man nu inte riktigt vet vad man vill ha, men ändå väljer en Samungplatta så är jag ganska säker på att den kommer vara OK, även om den kostar runt 1000-1500 kr. Sedan så lekte jag lite med en 10" Samsungplatta igår och den var riktigt angenäm att använda. Reagerade snabbt och hade mjuk animationer. Vet dock inte vilken prisklass den var på. Jag köpte dessutom en Samsung smartphone till en vän för ett tag sedan som låg på tusenlappen. Min vän var nöjd med mobilens prestanda.

Jag tycker bara SONY är ett kvalitetsföretag och SONY Experia verkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Hej Swec, jag har gått i tankarna på att köpa en ny platta med Android på!
Jag har funderat på storleken, min flickvän vill ha 10" och jag lutar mer mot 7", dock när jag var iväg innan idag och kollade på en Lenovo 7" så känndes den extremt liten (mindre än vad jag kommer ihåg min Nexus 7), Asus Zenpad 7 känns ju lite bättre i storlek fast den ändå är lika stor (tror det är skillnad på formatet).

Så nu kommer min fråga, vilken platta rekommenderar ni?
Eftersom jag har väldigt tajt budget så har jag funderat på begagnat och jag hittade en på marknanden här som hade 2 st lenovo 10" och 2 samsung 7" men jag vet inte...
Skriv alla plattor ni kan komma på, kinesiska som svenska! (som ändå inte är i kurio hastigheter)

Jag hoppas verkligen att någon snäll själ ser detta då denna avdelningen värkar vara ganska död!

Edit; Jag letar plattor i neder klassen typ 1500sek och under i stort sätt..

Edit2; En platta som har fångat min blick är MiPad, någon som har erfarenhet av den och vill dela med sig?
Även, tror ni tull, moms tillkommer?

jag har en "Chuwi HI8" som jag slår ett slag för. Jag gav för denna ca 90 dollar inklusive frakt från kina och den dualbootar win 8.1 / Android. Specmässigt slår den allt du kan köpa i sverige även för dubbla summan. 2gb ram, Atom 3736F, 32gb emmc. 1920x1200 upplösning.

i länken nedan är samma platta fast med nyare SoC (z8300) i övrigt verkar specsen vara som tidigare.

http://www.geekbuying.com/item/CHUWI-Hi8-Pro-8--Windows10-Tab...

processorn har sedan jag köpte bytts ut mot en nyare, i övrigt verkar det fortfarande vara samma

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Skulle först säga Samsung Galaxy Tab S2 9,7 men det var en bra bit över din budget. Synd för plattan är helt fantastisk!

Försökte själv leta efter en 10 tummare och minst 1080p runt 2.5k max men det finns inget som är riktigt superbra i den prisklassen. Fanns en Lenovoplatta med 16:10 tror jag men den låg på just 2495 vilket också är över din budget.

Finns dock ett fint utbud av lågupplösta 10 tummare så om det är okej för dig så lär du hitta något som passar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

denna, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3153283 rekommenderar jag, väldigt snabb och fin skärm, fulld hd, lite plastig kanske men inget som märks om du har ett fodral till den.

Lite över din budget, men den är väldigt prisvärd, kanske ska du vänta till black friday, vet dock ej när den börjar.

27e november (sista fredagen i månaden, då thanksgiving är den sista torsdagen)
Jag väntar, hur är den för lite lättare spel t.ex?

Skrivet av AMD-Hippie:

Har aldrig hört någon säga "Vilken tur att jag valde mindre ram - extra ram hade varit helt onödigt!"
Har du råd så ta allt extra ram du kan få tag på. Det är i alla fall vad jag kommit fram till. Du klarar dig dock nog med 1 GB RAM men då får du vara mer uppmärksam på att stänga appar efter dig osv.

Jag snittar just nu 1.1 GB ram på min Nexus 5a (med Marshmellow på) då tar system 400MB ungefär, gränsintt låg väl på nästa 100Mb, så jag använder typ 600 själv (lightflow drog 50 ungefär som jag använder för min LED), jag hade nog klarat mig på 1GB men självklart är det bättre med 2!

Skrivet av jOnÄTÄn:

Skippa helt om det inte är över 1gb ram.
Finns lite plattor i din prisklass med 2gb http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s243185645&o=produkt_pr...

Vad tror du om Xaiomi MIPAD?
Är det stor chans att man får tull och moms på den?
Den hade allt det jag sökte till ett bra pris, ganska precis så att jag klarar mig i prisklassen.

Permalänk
Medlem

OffTopic: Ingen här som tagit sitt ansvar och på ett omoget sätt kommenterat att hans flickvän vill ha större? Jag är besviken.

On topic: Vad har du för mobil idag? Har själv en Note 4 och då är den såpass stor att jag tyckte att 7-8" blir för nära mobilen. Så jag är jättenöjd med min Tab Pro på 10'1".

Permalänk
Skrivet av AMD-Hippie:

Jag har ett gott öga till alla Samsung produkter. Om man nu inte riktigt vet vad man vill ha, men ändå väljer en Samungplatta så är jag ganska säker på att den kommer vara OK, även om den kostar runt 1000-1500 kr. Sedan så lekte jag lite med en 10" Samsungplatta igår och den var riktigt angenäm att använda. Reagerade snabbt och hade mjuk animationer. Vet dock inte vilken prisklass den var på. Jag köpte dessutom en Samsung smartphone till en vän för ett tag sedan som låg på tusenlappen. Min vän var nöjd med mobilens prestanda.

Jag tycker bara SONY är ett kvalitetsföretag och SONY Experia verkar bra.

Jag ville mest kolla, samsung är ju en av de största på marknaden men problemet är väl att jag ogillar deras alla S-appar osv, deras UI är väl OK, är mer ett fan av Stock android..
Kan tänka mig att den var på 2500 + prisklass...
Problemet är ju att jag inte vet om jag ska ha 10", 8" eller 7"..
Jag förväntar ju mig inte världsrekord av plattorna men vill ha så mycket som möjligt som man kan få för dessa pengarna.
(därför jag letade på Chinesiska sidor)
Mamma hade en Ace3, flickvännens mamma och lillebror har Trend tror jag det var, alla 3 billiga samsung, efter 1 år så går det inte att ringa på 2 av dem och den 3e fungerar micen i samtal IBLAND..

Skrivet av htbtoma:

jag har en "Chuwi HI8" som jag slår ett slag för. Jag gav för denna ca 90 dollar inklusive frakt från kina och den dualbootar win 8.1 / Android. Specmässigt slår den allt du kan köpa i sverige även för dubbla summan. 2gb ram, Atom 3736F, 32gb emmc. 1920x1200 upplösning.

i länken nedan är samma platta fast med nyare SoC (z8300) i övrigt verkar specsen vara som tidigare.

http://www.geekbuying.com/item/CHUWI-Hi8-Pro-8--Windows10-Tab...

processorn har sedan jag köpte bytts ut mot en nyare, i övrigt verkar det fortfarande vara samma

Kollade lite snabbt på den, väldigt mycket för pengarna, slapp du tull osv?
Denna verkade inte köra android heller..
Har du själv köpt från GeekBuying? (hur är dom?)

Skrivet av Mocka:

Skulle först säga Samsung Galaxy Tab S2 9,7 men det var en bra bit över din budget. Synd för plattan är helt fantastisk!

Försökte själv leta efter en 10 tummare och minst 1080p runt 2.5k max men det finns inget som är riktigt superbra i den prisklassen. Fanns en Lenovoplatta med 16:10 tror jag men den låg på just 2495 vilket också är över din budget.

Finns dock ett fint utbud av lågupplösta 10 tummare så om det är okej för dig så lär du hitta något som passar.

Lågupplöst skärm brukar ge mindre för plattan att jobba med i spel så de kan vara en fördel faktiskt..

Men är som sagt inne på en MIPad eller någon som HI8 eftersom de är så grymt mycket billigare, då behöver jag inte oroa mig för att tappa garantin..

Permalänk
Skrivet av Superolle:

OffTopic: Ingen här som tagit sitt ansvar och på ett omoget sätt kommenterat att hans flickvän vill ha större? Jag är besviken.

On topic: Vad har du för mobil idag? Har själv en Note 4 och då är den såpass stor att jag tyckte att 7-8" blir för nära mobilen. Så jag är jättenöjd med min Tab Pro på 10'1".

Jag är faktiskt också lite besviken trodde det skulle komma lite tidigare

Har flera, ska sälja min G3a tror jag, så just nu kör jag en Nexus 5a med Android 6.0, 7" känns lite litet på vissa typ Lenovo, pga formatet tror jag, asus känns större, men det lutar lite mer åt typ 8" då det är närmare 10"..
Men det lutar faktiskt åt något kinesiskt mest pga preformance per kr man får..

Permalänk
Medlem

@TheBasicOne:

halloj, jag är mycket nöjd med min, flyter på bra och spelar upp mkv etc utan problem.
jag har inte haft den till så mycket mer än o kolla lite twitch, spela hearthstone och kolla serier/filmer när jag reser och till det fungerar den utmärkt. Visst finns det kinaplattor med mer ram, större hdd, större batteri etc men för detta priset är det väldigt svårslaget, just batteriet är väl det som är sämst på denna, ungefär 4-5 timmar film är max vad man får ut. Det finns en "systerplatta" som heter Chuwi VI8, ändå skillnaden är att den har en 1280x800 skärm istället för 1900x1200, i tester ger detta någon timma extra batteritid.
I priset (om det fortfarande är så) ingår även ett års office 365 som du kan aktivera på valfri dator, jag gav min licens till min far och det funkar utan problem på hans laptop.

såg också att det verkar som att de inte längre har dual boot android utan endast windows.

jag har köpt en hel del i kina, bland annat två surfplattor och har aldrig tullat för något. Geekbuying tycker jag fungerar hur bra som helst, det står att det ska ta ca 30 dagar innan du har grejerna hemma men det tar ofta max 10 arbetsdagar. min HI8 var i min hand 8 dagar efter beställning.

kan rekommendera denna sida, han lägger upp bra recensioner på kinaplattor i många olika prisklasser.

http://techtablets.com/

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd

@TheBasicOne: dottern spelar minecraft på den utan problem, sen en massa "tjej" spel som finns på google play.

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

@TheBasicOne:

halloj, jag är mycket nöjd med min, flyter på bra och spelar upp mkv etc utan problem.
jag har inte haft den till så mycket mer än o kolla lite twitch, spela hearthstone och kolla serier/filmer när jag reser och till det fungerar den utmärkt. Visst finns det kinaplattor med mer ram, större hdd, större batteri etc men för detta priset är det väldigt svårslaget, just batteriet är väl det som är sämst på denna, ungefär 4-5 timmar film är max vad man får ut. Det finns en "systerplatta" som heter Chuwi VI8, ändå skillnaden är att den har en 1280x800 skärm istället för 1900x1200, i tester ger detta någon timma extra batteritid.
I priset (om det fortfarande är så) ingår även ett års office 365 som du kan aktivera på valfri dator, jag gav min licens till min far och det funkar utan problem på hans laptop.

såg också att det verkar som att de inte längre har dual boot android utan endast windows.

jag har köpt en hel del i kina, bland annat två surfplattor och har aldrig tullat för något. Geekbuying tycker jag fungerar hur bra som helst, det står att det ska ta ca 30 dagar innan du har grejerna hemma men det tar ofta max 10 arbetsdagar. min HI8 var i min hand 8 dagar efter beställning.

kan rekommendera denna sida, han lägger upp bra recensioner på kinaplattor i många olika prisklasser.

http://techtablets.com/

Hur mycket skiljer det i pris på de 2 plattorna?
Det "roliga" är väl att den ligger i kategorin "dualboot"..
Jag är ju extremt sugen på en android platta och inte lika sugen på en Windows då jag faktiskt har en bärbar t det;)
Vilket OS använder du mest på din platta?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TheBasicOne:

vet inte om just min modell går o köpa längre, troligen är den ersatt med den nyare men jag gav 92 dollar.
chuvi Vi8 kostade lika mycket som Hi8 när jag köpte

jag använder den både med android o windows, mest windows skulle jag säga.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR