Android skicka sms via internet

Permalänk

Android skicka sms via internet

Så jag har haft Hangouts i ett tag för att skicka sms över internet. Men nu så vägrar den ändra sms signal, vilken signal jag än väljer så tar den standard hangouts signalen hela tiden.

Så finns det en sms app som man kan skicka sms via internet som är bra och går att använda telefonens standard ljud?

Permalänk

Jag använder kik. Det fungerar bra. Annars kan du tetsta facebooks messenger men den drog väldigt mycket batteri på min telefon

Whatsapp är ju en annan väldigt populär meddelande app
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel Core i7-4770 - EVGA GeForce GTX 970 - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (4GBx4) - Asus B85-Plus - Cooler Master B500 500W - Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 - Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Rensa cache och data i Hangouts så att den börjar fungera istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Sprängd Anka:

Jag använder kik. Det fungerar bra. Annars kan du tetsta facebooks messenger men den drog väldigt mycket batteri på min telefon

Whatsapp är ju en annan väldigt populär meddelande app
Skickades från m.sweclockers.com

Ska pröva Whatsapp, tack för förslaget.

Skrivet av Aldric T:

Rensa cache och data i Hangouts så att den börjar fungera istället?

Skickades från m.sweclockers.com

Prövade det, även att avinstallerat och ladda den från playstore igen, funkade inte.

EDIT:
@Sprängd Anka

Whatsapp är bara gratis ett år, sedan så måste man betala för det. Messenger drar för mycket batteri, och kik ser inte super bra ut, är det mest för memes osv eller hur är den?

Permalänk
Skrivet av Frejoh466:

Ska pröva Whatsapp, tack för förslaget.

Prövade det, även att avinstallerat och ladda den från playstore igen, funkade inte.

EDIT:
@Sprängd Anka

Whatsapp är bara gratis ett år, sedan så måste man betala för det. Messenger drar för mycket batteri, och kik ser inte super bra ut, är det mest för memes osv eller hur är den?

Nej då, det har inbyggd meme generator men det är ju främst meddeladen som ä i fokus... Det är tyo exakt som whatsapp bara att det har lite olika inbyggda funktioner...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel Core i7-4770 - EVGA GeForce GTX 970 - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (4GBx4) - Asus B85-Plus - Cooler Master B500 500W - Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 - Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - Fractal Define R5

Permalänk
Skrivet av Sprängd Anka:

Nej då, det har inbyggd meme generator men det är ju främst meddeladen som ä i fokus... Det är tyo exakt som whatsapp bara att det har lite olika inbyggda funktioner...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är just meme saken som gör så att det ser... sämre ut. Jag ska väl pröva och se om den passar.

Det hjälper ju inte att läsa kommentarer på playstore, som gör så ett det låter som en tinder app...

Permalänk
Medlem

Jag använder mightytext. Det är ett plugin till chrome. Funkar okej, dock behöver man ge programmet åtkomst en gång per månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Så jag har haft Hangouts i ett tag för att skicka sms över internet. Men nu så vägrar den ändra sms signal, vilken signal jag än väljer så tar den standard hangouts signalen hela tiden.

Så finns det en sms app som man kan skicka sms via internet som är bra och går att använda telefonens standard ljud?

Ska du skicka sms så kan du inte använda whatsapp, skype, kik, facebook messenger eller liknande utan då måste du använda en sms-app.

Angående whatsapp så har det alltid varit att det skulle kosta efter 1 år men det har aldrig blivit av. Nu då facebook köpt upp whatsapp är det väl ännu mindre troligt att det kommer kosta.

Är det sms du vill skicka och inte hangoutsmeddelanden eller någon annan im-tjänst så fungerar ju googles egna messenger rätt ok. Enkel och går att välja signal på.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...

Permalänk
Skrivet av creativ:

Ska du skicka sms så kan du inte använda whatsapp, skype, kik, facebook messenger eller liknande utan då måste du använda en sms-app.

Angående whatsapp så har det alltid varit att det skulle kosta efter 1 år men det har aldrig blivit av. Nu då facebook köpt upp whatsapp är det väl ännu mindre troligt att det kommer kosta.

Är det sms du vill skicka och inte hangoutsmeddelanden eller någon annan im-tjänst så fungerar ju googles egna messenger rätt ok. Enkel och går att välja signal på.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...

Nu har jag kommit till att så länge det går att skicka ett meddelande så jag jag nöjd. Ska pröva googles messenger.

Permalänk
Skrivet av creativ:

Ska du skicka sms så kan du inte använda whatsapp, skype, kik, facebook messenger eller liknande utan då måste du använda en sms-app.

Angående whatsapp så har det alltid varit att det skulle kosta efter 1 år men det har aldrig blivit av. Nu då facebook köpt upp whatsapp är det väl ännu mindre troligt att det kommer kosta.

Är det sms du vill skicka och inte hangoutsmeddelanden eller någon annan im-tjänst så fungerar ju googles egna messenger rätt ok. Enkel och går att välja signal på.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...

Den fungerar bra, anvönder den själv. Men den skickar ju inte över internet som TS efterfrågade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel Core i7-4770 - EVGA GeForce GTX 970 - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (4GBx4) - Asus B85-Plus - Cooler Master B500 500W - Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 - Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

@Frejoh466: Ett till förslag är ICQ, helt gratis (också lite kult för oss om körde programmet på 90-talet )

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Har du tested og ændre Hangsout's besked tone inde i Indstillinger - SMS i appen...

Visa signatur

Min Dator
Skærm: Philips 49PUS6401/12 Android UHD TV
Arbejder på Dansk Dell Pro Support.

Permalänk
Skrivet av Sprängd Anka:

Den fungerar bra, anvönder den själv. Men den skickar ju inte över internet som TS efterfrågade

Skickades från m.sweclockers.com

Märkte det när jag prövade den.

Skrivet av xpanterx:

@Frejoh466: Ett till förslag är ICQ, helt gratis (också lite kult för oss om körde programmet på 90-talet )

ICQ kan ju vara något, ska pröva den med.

Skrivet av Mushishi:

Har du tested og ændre Hangsout's besked tone inde i Indstillinger - SMS i appen...

Ja, det spelar ingen roll vilken ljudsignal jag väljer, den kör standard hangouts signalen vilken inställning jag än har prövat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Märkte det när jag prövade den.

ICQ kan ju vara något, ska pröva den med.

Ja, det spelar ingen roll vilken ljudsignal jag väljer, den kör standard hangouts signalen vilken inställning jag än har prövat.

Og det er i Hangsouts indstillinger, for apps kan overskrive default lyde med deres egne, og ved at hangsout appen er sat til og bruge hangsout lyden for sms, og der skal man lave den om inde i hangsout... Det er det der her virket for mig da jeg brugte hangsout for sms.

Visa signatur

Min Dator
Skærm: Philips 49PUS6401/12 Android UHD TV
Arbejder på Dansk Dell Pro Support.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Telegram:

https://telegram.org/
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.telegram.me...

Funkar i datorn (Windows, Mac, Linux), på webben, iPhone, WP och naturligtvis Android

Permalänk
Skrivet av Mushishi:

Og det er i Hangsouts indstillinger, for apps kan overskrive default lyde med deres egne, og ved at hangsout appen er sat til og bruge hangsout lyden for sms, og der skal man lave den om inde i hangsout... Det er det der her virket for mig da jeg brugte hangsout for sms.

Ja, hangouts är default och har ingen annan sms app. Som sagt så har jag ju också prövat att reinstallera den och gjort om alla inställningar.

Permalänk
Medlem

@Frejoh466:
Vad han menar är att du inne i Hangouts tar dig till inställningarna (sveper in från vänster), klicka sedan på ditt konto (din mailadress), Under notifikationer finns det möjlighet att ändra vilken typ av notifikationer Hangouts ska ge och vilket ljud.

Permalänk
Skrivet av cbtcp:

Slår ett slag för Telegram:

https://telegram.org/
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.telegram.me...

Funkar i datorn (Windows, Mac, Linux), på webben, iPhone, WP och naturligtvis Android

Den verkar vara den vettigaste av alla appar jag har prövat så länge, ska se hur den fungerar efter lite användande.

Skrivet av keyser:

@Frejoh466:
Vad han menar är att du inne i Hangouts tar dig till inställningarna (sveper in från vänster), klicka sedan på ditt konto (din mailadress), Under notifikationer finns det möjlighet att ändra vilken typ av notifikationer Hangouts ska ge och vilket ljud.

Ja, jag prövade att ändra notifikation ljudet där med, inställningarna är notifications, sounds, och vibrate. sound kan jag sätta på vilken signal jag vill, men kör standard signalen vilken jag än väljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Nu har jag kommit till att så länge det går att skicka ett meddelande så jag jag nöjd. Ska pröva googles messenger.

Kanske bara är jag som är lite osäker på vad det du är ute efter. Är det sms så skickas det inte via internet och detta kan du skicka till vem som helst. Använder du whatsapp, skype, telegram, kik, icq, facebook messenger eller något liknande måste ju mottagaren ha denna app installerad.

Om det är det sistnämnda du är ute efter så kan ju TorChat vara något att kolla på också.

Signal kanske också kan vara något att testa, Edward Snowden verkar ju tycka om denna iaf https://twitter.com/Snowden/status/661313394906161152

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.thoughtcrim...

Men som sagt, det förutsätter ju att folk du skickar till har appen installerad.

Skrivet av Sprängd Anka:

Den fungerar bra, anvönder den själv. Men den skickar ju inte över internet som TS efterfrågade

Skickades från m.sweclockers.com

Jao, sms går väl inte över internet oavsett sms-klient vilket jag trodde han efterfrågade. Alltså sms. Kanske TS inte vet skillnaden mellan sms och im-meddelanden via diverse appar så att säga?

Permalänk
Skrivet av creativ:

Kanske bara är jag som är lite osäker på vad det du är ute efter. Är det sms så skickas det inte via internet och detta kan du skicka till vem som helst. Använder du whatsapp, skype, telegram, kik, icq, facebook messenger eller något liknande måste ju mottagaren ha denna app installerad.

Om det är det sistnämnda du är ute efter så kan ju TorChat vara något att kolla på också.

Signal kanske också kan vara något att testa, Edward Snowden verkar ju tycka om denna iaf https://twitter.com/Snowden/status/661313394906161152

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.thoughtcrim...

Men som sagt, det förutsätter ju att folk du skickar till har appen installerad.

Jao, sms går väl inte över internet oavsett sms-klient vilket jag trodde han efterfrågade. Alltså sms. Kanske TS inte vet skillnaden mellan sms och im-meddelanden via diverse appar så att säga?

Det jag ville ha var en app som kunde skicka ett medelande gratis(över internet) och inte få avgifterna som man får när man skickar sms. Jag skulle ju lika gärna skicka e-mail. Men då e-mail är ganska så mycket klumpigare när man ska bara skicka ett par ord, så ville jag ha nån typ av IRC app eller liknande.

Permalänk
Skrivet av creativ:

Jao, sms går väl inte över internet oavsett sms-klient vilket jag trodde han efterfrågade. Alltså sms. Kanske TS inte vet skillnaden mellan sms och im-meddelanden via diverse appar så att säga?

Exakt!! Så är fallet vilket också förvirrade mig först när jag såg tråden....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel Core i7-4770 - EVGA GeForce GTX 970 - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (4GBx4) - Asus B85-Plus - Cooler Master B500 500W - Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 - Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - Fractal Define R5